2026-09-12, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Instämmer till vad du säger här.
Tycker att hon verkar vara kallt beräknande vad hon än gör.
Det var en varm och vänlig uppmaning som MånsPetter dessutom följde. Det förändrade tydligen hans liv. Vad tråkigt att ni missunnar honom hans fina upplevelse på Baravara.

Han borde ha åkt tidigare så hade han förstått att ”livet bjuder på en hel arsenal av lycka, när man inte dövar sinnet med sex, droger eller alkohol” som han själv skriver. Det var väl i princip det Ciara skrev, det ni tycker var kallt beräknande.

Ni missunnar MånsPetter att må bra!
Citera
2026-09-12, 18:19
Medlem
Citat:
Nej. Han har skrivit in barnen på försäkringskassan samt vårdcentral eftersom det enligt familjerättsjuristen var viktigt. Man behöver inte ansöka om barnbidrag. Det kommer till alla barn, de som behöver det och de som inte alls behöver det helt automatiskt. Men eftersom barnen bott i UK före flytten till Sverige så behövde MZ skriva in dem på försäkringskassan.
Man skriver in barnen på Försäkringskassan för att få barnbidraget, han hade kunnat låta bli om han inte ville ha bidraget.

https://www.forsakringskassan.se/privatperson/flytta-till-jobba-i-studera-i-eller-vara-nyanland-i-sverige/flytta-till-sverige
Citera
2026-09-12, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madaj
Vilka av CJ:s barn försökte MZ ta?
De som domstolen beslutade att han kvarhöll olovligen och som polisen fick återlämna.
Citera
2026-09-12, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Givetvis var det MånsPetter som sökte barnbidraget, annars skulle han inte blivit åtalad för bidragsbrott. Nu erkände han ju själv att det var för att han ville ta barnen från Ciara.

Han påstår att boken är en dagbok från den svåra tiden, det låter märkligt att den då beskrivs med ord som humor, värme och ärlighet. Det är något som inte stämmer…

Att de hade en strategi och en plan för att ta Ciaras barn från henne råder det inte längre några tvivel om, till och med barnbidraget var en del i planen. Det var utstuderat och planerat in i minsta detalj.

För att upprepa: MZ uppgav att han den 4 mars 2025 meddelade CJ att han äntligen ville skiljas. CJ bad honom att vänta och tänka över saken lite till... men söndagen efter finalen i *Melodifestivalen* reste hon till England och ansökte i hemlighet om skilsmässa – en nyhet som MZ fick ta del av via ett mejl från hennes svenska advokat i mitten av mars. Låt mig upprepa en fråga från några veckor tillbaka som du medvetet lämnade obesvarad: varför skyndade sig CJ till Sverige våren 2024 för att övertala MZ att stanna kvar i äktenskapet? Och här är en ny fråga: varför ljög CJ för MZ och bad honom vänta med skilsmässan i mars 2025, samtidigt som hon i hemlighet ansökte om den?
Citera
2026-09-12, 18:28
Medlem
Citat:
Det var en varm och vänlig uppmaning som MånsPetter dessutom följde. Det förändrade tydligen hans liv. Vad tråkigt att ni missunnar honom hans fina upplevelse på Baravara.

Han borde ha åkt tidigare så hade han förstått att ”livet bjuder på en hel arsenal av lycka, när man inte dövar sinnet med sex, droger eller alkohol” som han själv skriver. Det var väl i princip det Ciara skrev, det ni tycker var kallt beräknande.

Ni missunnar MånsPetter att må bra!
Hon förtalade honom offentligt. Passivt aggressivt, där hon försökte framställa sig själv i god dager på hans bekostnad.
Hon skickade inte ett välmenande varmt & vänligt brev till Måns själv.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-09-12 kl. 19:03.
Citera
2026-09-12, 18:35
Medlem
Citat:
För att upprepa: MZ uppgav att han den 4 mars 2025 meddelade CJ att han äntligen ville skiljas. CJ bad honom att vänta och tänka över saken lite till... men söndagen efter finalen i *Melodifestivalen* reste hon till England och ansökte i hemlighet om skilsmässa – en nyhet som MZ fick ta del av via ett mejl från hennes svenska advokat i mitten av mars. Låt mig upprepa en fråga från några veckor tillbaka som du medvetet lämnade obesvarad: varför skyndade sig CJ till Sverige våren 2024 för att övertala MZ att stanna kvar i äktenskapet? Och här är en ny fråga: varför ljög CJ för MZ och bad honom vänta med skilsmässan i mars 2025, samtidigt som hon i hemlighet ansökte om den?
Hon ville ju ansöka i UK själv för att komma undan äktenskapsförordet.
Det handlar om pengar. I UK kan kvinnor ansöka om försörjning av X-maken livet ut.
Det är många kändisar både i UK och USA som råkat ut för detta.
Och som ständigt är på världsturné tills de trillar i graven, för att dra in stålar till underhåll till sina X-fruar.
I Sverige får man bara underhåll för barnen om det inte står något annat i äktenskapsförordet.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-09-12 kl. 18:46.
Citera
2026-09-12, 18:42
Medlem
Citat:
De som domstolen beslutade att han kvarhöll olovligen och som polisen fick återlämna.

Det här kommer nog som en chock för dig, men jag ska försöka förklara hur det egentligen ligger till: det är inte storken som kommer med bebisar. Kvinnan hade lite kul med mannen och särade på benen lite mer än vanligt, så mannen gjorde det han skulle, och bebisen föddes... A. och O. är lika mycket MZ:s barn som de är CJ:s barn.
Citera
2026-09-12, 18:48
Medlem
Citat:
[/b] Hon ville ju ansöka i UK själv för att komma undan äktenskapsförordet.
Det handlar om pengar. I UK kan kvinnor ansöka om försörjning av X-maken livet ut.
Och som ständigt är på världsturné tills de trillar i graven, för att dra in stålar till underhåll till sina X-fruar.
I Sverige får man bara underhåll för barnen om det inte står något annat i äktenskapsförordet.

Naturligtvis.
Citera
2026-09-12, 18:53
Medlem
Citat:
[/b] Hon ville ju ansöka i UK själv för att komma undan äktenskapsförordet.

Jag är nyfiken på vad den slutgiltiga överenskommelsen innebär... domstolsförhandlingen ägde rum några dagar före rättegången i England... MZ betonade senare i en intervju att man till slut nådde en överenskommelse... Jag är verkligen nyfiken på vad överenskommelsen går ut på... Jag vet att det inte går att ta reda på.
Citera
2026-09-12, 18:55
Medlem
Citat:
Naturligtvis.
Men varför gäller inte deras äktenskapsförord i UK som hon skrivit under?
Jag tycker ju att det är väldigt underligt.
EDIT: Skulle tippa på att överenskommelsen gäller huset i UK.
Att CJ får behålla det.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-09-12 kl. 19:13.
Citera
2026-09-12, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Psykisk misshandel är inte ok det heller.
Som Måns sa " det är sårade känslor på båda sidor".
Varför tror du Måns inte orkade längre? Varför villa han skiljas?
Jag vet inte om du har lagt märke till det.
Men CJ är väldigt verbalt begåvad.
Det var nog psykisk misshandel på båda sidor.
Även om jag är övertygad om att CJ hade övertaget på den fronten.
Citera
2026-09-12, 19:21
Medlem
Citat:
Som Måns sa " det är sårade känslor på båda sidor".
Varför tror du Måns inte orkade längre? Varför villa han skiljas?
Jag vet inte om du har lagt märke till det.
Men CJ är väldigt verbalt begåvad.
Det var nog psykisk misshandel på båda sidor.
Även om jag är övertygad om att CJ hade övertaget på den fronten.

Hennes nya man ser dock fantastisk ut....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in