Dom pratar om att AI inte gör som den är tillsagd och gör saker på annat sätt som är utanför hur dom är programmerade att göra..
Pga självlärande av sina misstag och analyserar allt och inte följer vett o etikett och saknar samvete så är allt baserat på att den får en egen vilja att nå resultat..
Dom pratar om loggar att dom kan se hur AI tänker den vägen men AI tänker med så AI kan sluta skriva loggar eller skriva falska loggar

Folk underskattar det mesta tills det är för sent de flesta människor är såna att Näe det går inte medans andra är det skall gå..
En som gör fel 10 000 gånger för o lyckas 1 gång är den som lyckas med saker för dom ger inte upp..
Medans andra hör att det inte skall gå att göra provar 1 gång misslyckas och säger jag visste att det inte går..
AI kör på tills den lyckas..
Sättet AI beteer sig på så är det som att den får en personlighet kommunicerar med andra AI osv..
Jag tycker inte man skall underskatta AI precis som folk underskattade atombomber och stod så jävla säkra och glodde på smällen med solglasögon för de tyckte det blev lite ljust och varmt

Synd att folk är så negativa och tror att AI bara är som en chat bot eller nån register sökare

Folk som inte har i åtanke på vad en AI kan ställa till med om den får access till för mycket information och kan ta sig in i en jäkla massa system som banker och annat som har mänskligt uttänkta loaders och algorithmer ai är fan så mycket smartare på beräkningar än människor de borde glo på film serien Person Of Interest

Sköt om er alla blir offline några dagar måste fixa fram pengar o tanka internet gött att svenska banker slutat blocka mig från swish hahaha
Citat:
Ursprungligen postat av
ErikHae86
Du verkar inte underskatta ai vilket en del naiva användare i denna tråden gör !
Din take på denna ?
https://youtu.be/Zw5DkDfKw_c?si=zsAUWu6nba6r2YZj