Citat:
Du som tycker att alla borde läsa MånsPetters bok för att förstå vad som hände, måste ha missat detta stycke:Bandet kände enligt Måns Zelmerlöw att han ”kastat dem under bussen” i sin intervju med Göteborgs-Posten.Det fanns alltså fler som tyckte att han behövde hjälp. Han åkte även till Baravara vid två tillfällen.
Där sa han bland annat:
– Jag minns att vi satt i bussen en natt och kollade ”Plötsligt i Vinslöv” och någon föreslog en lina. Även de som vanligtvis brukade säga nej hakade på.
I boken skriver Zelmerlöw:
”Under våra tjugo år tillsammans har jag absolut gjort bort mig ibland men inte på något allvarligt sätt. Förrän nu. Det måste vara därför de tror att detta är medvetet. Att jag velat dämpa mitt eget fall genom att hänga ut mina bästa vänner. Jag hade hellre tagit mitt liv.”
Måns Zelmerlöw skriver att han ”bönade och bad” att de skulle försöka släppa ”besvikelsen och stridsyxan”.
”Jag läser alla tre svaren, men vet inte hur jag ska reagera längre. Kommer vi hitta tillbaka till varandra efter det här? En av dem skriver att jag borde bli en bättre människa och åka till Baravara.”
Att du tycker att hennes råd, som han även fick från andra, var oerhört obehagligt är lite märkligt. Speciellt när han följde rådet och beskriver det som en fantastisk upplevelse som han beskriver så här:
”Om detta stämmer – om jag faktiskt levt som en AI-version av mig själv i alla dessa år – förstår jag också varför jag varit en helt värdelös partner och säkerligen också en usel vän i många stunder”.Tror du att han delar din åsikt att hennes råd var obehagligt, passivt aggressivt och nedlåtande, eller om det var ett bra råd baserat på äkta omsorg?
”Allt känns. Jag gråter. Jag skrattar. Jag skriker. Jag ser saker. Jag andas. Det har visat sig att livet bjuder på en hel arsenal av lycka, när man inte dövar sinnet med sex, droger eller alkohol”.
Senast redigerad av N.Armstark 2026-09-12 kl. 17:01.
Senast redigerad av N.Armstark 2026-09-12 kl. 17:01.