2026-09-12, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Jag tycker Ciaras yttrande är oerhört obehagligt, passivt aggressivt och nedlåtande. Kan travesteras som "jag vet att han behöver hjälp, men han inser det inte själv". Tur att han slapp ifrån henne, säger jag.
Du som tycker att alla borde läsa MånsPetters bok för att förstå vad som hände, måste ha missat detta stycke:
Bandet kände enligt Måns Zelmerlöw att han ”kastat dem under bussen” i sin intervju med Göteborgs-Posten.

Där sa han bland annat:

– Jag minns att vi satt i bussen en natt och kollade ”Plötsligt i Vinslöv” och någon föreslog en lina. Även de som vanligtvis brukade säga nej hakade på.

I boken skriver Zelmerlöw:

”Under våra tjugo år tillsammans har jag absolut gjort bort mig ibland men inte på något allvarligt sätt. Förrän nu. Det måste vara därför de tror att detta är medvetet. Att jag velat dämpa mitt eget fall genom att hänga ut mina bästa vänner. Jag hade hellre tagit mitt liv.”

Måns Zelmerlöw skriver att han ”bönade och bad” att de skulle försöka släppa ”besvikelsen och stridsyxan”.

”Jag läser alla tre svaren, men vet inte hur jag ska reagera längre. Kommer vi hitta tillbaka till varandra efter det här? En av dem skriver att jag borde bli en bättre människa och åka till Baravara.”
Det fanns alltså fler som tyckte att han behövde hjälp. Han åkte även till Baravara vid två tillfällen.

Att du tycker att hennes råd, som han även fick från andra, var oerhört obehagligt är lite märkligt. Speciellt när han följde rådet och beskriver det som en fantastisk upplevelse som han beskriver så här:
”Om detta stämmer – om jag faktiskt levt som en AI-version av mig själv i alla dessa år – förstår jag också varför jag varit en helt värdelös partner och säkerligen också en usel vän i många stunder”.

”Allt känns. Jag gråter. Jag skrattar. Jag skriker. Jag ser saker. Jag andas. Det har visat sig att livet bjuder på en hel arsenal av lycka, när man inte dövar sinnet med sex, droger eller alkohol”.
Tror du att han delar din åsikt att hennes råd var obehagligt, passivt aggressivt och nedlåtande, eller om det var ett bra råd baserat på äkta omsorg?
Senast redigerad av N.Armstark 2026-09-12 kl. 17:01.
Citera
2026-09-12, 17:05
Medlem
Igår hade tydligen Lets dance ett roligt skämt om Måns Zelmerlöws bok. Jävligt dåligt av Helenius och Törnblom. Han är väl fått skit från många håll så det räcker. SVT O TV4 verkar inte kloka.
Hela media är mobbare och ett hemskt drev. Allt för ett klick o pengar.
Citera
2026-09-12, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhodellisania
Igår hade tydligen Lets dance ett roligt skämt om Måns Zelmerlöws bok. Jävligt dåligt av Helenius och Törnblom. Han är väl fått skit från många håll så det räcker. SVT O TV4 verkar inte kloka.
Hela media är mobbare och ett hemskt drev. Allt för ett klick o pengar.

Om de hade ett skämt som faktiskt var roligt är det väl ingenting att bli upprörd för. Det är nämligen funktionen hos skämt. Om det däremot inte var roligt kan man med rätta få bli upprörd. Går det att referera här, månne? Utan att känna till hur det formulerades kan man inte veta om man ska vara upprörd.
Citera
2026-09-12, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du som tycker att alla borde läsa MånsPetters bok för att förstå vad som hände, måste ha missat detta stycke:
Bandet kände enligt Måns Zelmerlöw att han ”kastat dem under bussen” i sin intervju med Göteborgs-Posten.

Där sa han bland annat:

– Jag minns att vi satt i bussen en natt och kollade ”Plötsligt i Vinslöv” och någon föreslog en lina. Även de som vanligtvis brukade säga nej hakade på.

I boken skriver Zelmerlöw:

”Under våra tjugo år tillsammans har jag absolut gjort bort mig ibland men inte på något allvarligt sätt. Förrän nu. Det måste vara därför de tror att detta är medvetet. Att jag velat dämpa mitt eget fall genom att hänga ut mina bästa vänner. Jag hade hellre tagit mitt liv.”

Måns Zelmerlöw skriver att han ”bönade och bad” att de skulle försöka släppa ”besvikelsen och stridsyxan”.

”Jag läser alla tre svaren, men vet inte hur jag ska reagera längre. Kommer vi hitta tillbaka till varandra efter det här? En av dem skriver att jag borde bli en bättre människa och åka till Baravara.”
Det fanns alltså fler som tyckte att han behövde hjälp. Han åkte även till Baravara vid två tillfällen.

Att du tycker att hennes råd, som han även fick från andra, var oerhört obehagligt är lite märkligt. Speciellt när han följde rådet och beskriver det som en fantastisk upplevelse som han beskriver så här:
”Om detta stämmer – om jag faktiskt levt som en AI-version av mig själv i alla dessa år – förstår jag också varför jag varit en helt värdelös partner och säkerligen också en usel vän i många stunder”.

”Allt känns. Jag gråter. Jag skrattar. Jag skriker. Jag ser saker. Jag andas. Det har visat sig att livet bjuder på en hel arsenal av lycka, när man inte dövar sinnet med sex, droger eller alkohol”.
Tror du att han delar din åsikt att hennes råd var obehagligt, passivt aggressivt och nedlåtande, eller om det var ett bra råd baserat på äkta omsorg?

Alla får själva välja om de vill läsa boken eller inte.

Det jag fäster mig vid är inte om det finns fler som tycker att Trådens Huvudperson behöver hjälp, inte heller om han själv tycker det, oavsett om det är före eller efter att han åker på hippieläger. Ciaras yttrande är ju inte tillkommet i kontext av att många andra tycker samma sak eller att det redan pågår ett arbete att söka hjälp. Hon vill markera att hon minsann vet bäst vad hennes ex behöver, men han är inte kapabel att inse det själv.
Citera
2026-09-12, 17:37
Medlem
Citat:
Om de hade ett skämt som faktiskt var roligt är det väl ingenting att bli upprörd för. Det är nämligen funktionen hos skämt. Om det däremot inte var roligt kan man med rätta få bli upprörd. Går det att referera här, månne? Utan att känna till hur det formulerades kan man inte veta om man ska vara upprörd.

Om det var detta:
https://www.expressen.se/noje/piken-mot-mans-zelmerlows-bok-i-lets-dance/
Törnblom skämtade om att han var PR-coach åt ”ett ganska uppmärksammat boksläpp förra veckan”.

– Var det du? Men hur tyckte du det gick? frågade David Hellenius med en fnysning.

– Det gick väl ändå helt okej. Jag menar all PR är bra PR som Måns Petter brukar säga, sa Edvin Törnblom.
så är min uppfattning att det inte var särskilt roligt. Inte för att det handlar om Trådens Huvudperson utan för att det faktiskt var ett ganska tråkigt skämt.
Citera
2026-09-12, 17:45
Medlem
Citat:
Alla får själva välja om de vill läsa boken eller inte.

Det jag fäster mig vid är inte om det finns fler som tycker att Trådens Huvudperson behöver hjälp, inte heller om han själv tycker det, oavsett om det är före eller efter att han åker på hippieläger. Ciaras yttrande är ju inte tillkommet i kontext av att många andra tycker samma sak eller att det redan pågår ett arbete att söka hjälp. Hon vill markera att hon minsann vet bäst vad hennes ex behöver, men han är inte kapabel att inse det själv.
Han var inte kapabel att inse det själv, men när han fick samma uppmaning från flera så blev han det. Han är till och med tacksam i efterhand. Det är synd att du ser den sidan av honom som något negativt och förminskar hans upplevelse till ett hippieläger.
Citera
2026-09-12, 17:49
Medlem
Citat:
Vad bra ändå att han hade energi och ork att skriva en bok där han med humor, värme och ärlighet (enligt bokförlaget) kunde beskriva en värld i kaos. För visst var det en dagbok som han skrev under den tiden?

Efter alla beskrivningar om hur fantastiskt duktig och driftig han är när han öppnar och driver strandcafé, reser till Afrika, flörtar på Baravara, showar i Amsterdam och renoverar sin vingård har han plötsligt varit helt under isen och inte kunnat sova. Han har många talanger, han kanske borde bli skådespelare på dramaten? Där finns det andra liknande talangfulla personligheter.

Bra att få en bekräftelse på att ansökan om barnbidragen var en del i strategin inför ”hemvisträttegången” (på inrådan av familjens jurist Marie Wessel) för att förstärka bilden av att barnen var förankrade i Sverige. Vi får även en bekräftelse, och ett namn, att det har funnits en strategi bakom allt som hände under den perioden. Strategin var så detaljerad att man till och med sökte barnbidragen som en del i narrativet. Sen när syftet med ansökan misslyckades så glömdes allt bort. Jag önskar att åklagaren överklagar den friande domen för så gör man inte.
Gå tillbaka i tråden och läs allt fruktansvärt du skrivit om Måns.
Att han är en bidragsfuskare som girigt tar emot bidrag han inte har rätt till.
Att han snodde barnbidragen så CJ inte skulle få bidraget. Allt fult du kunde komma på.

Nej Måns har inte ansökt om barnbidrag. Han har aldrig sökt några bidrag han har haft rätt till.
Eftersom han tyckt att det kan andra få som bättre behöver dem.
På inrådan från familjerättsjuristen skrev han in barnen på Försäkringskassan.
För att det var viktigt att visa att barnen var förankrade i Sverige.
Det var ju en rättegång som handlade om var barnen hade sin hemvist.
Barnbidraget kom då automatiskt till barnens hemadress förälders konto.
Måns visste inte ens om att han hade barnbidrag.

Att Måns har haft en en långvarig depression är det något du förundras över???
Jag förundras inte ett dugg. Det är ensamt att vara sjuk. Man är ju inte i skick att umgås med folk.
Tankarna maler och gnager. Att skriva är ett sätt att bearbeta sina tankar och känslor.
Samt att ha en röst. Att samtala med sig själv. För det är ensamt.

Fortsätt du att leta fel på Måns.
Men du borde kanske sätta dig in i vad som hänt först på riktigt.
Genom att läsa Måns biografi.
Motpartens story har du slukat med hull och hår redan.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-09-12 kl. 17:51.
Citera
2026-09-12, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Gå tillbaka i tråden och läs allt fruktansvärt du skrivit om Måns.
Att han är en bidragsfuskare som girigt tar emot bidrag han inte har rätt till.
Att han snodde barnbidragen så CJ inte skulle få bidraget. Allt fult du kunde komma på.

Nej Måns har inte ansökt om barnbidrag. Han har aldrig sökt några bidrag han har haft rätt till.
Eftersom han tyckt att det kan andra få som bättre behöver dem.
På inrådan från familjerättsjuristen skrev han in barnen på Försäkringskassan.
För att det var viktigt att visa att barnen var förankrade i Sverige.
Det var ju en rättegång som handlade om var barnen hade sin hemvist.
Barnbidraget kom då automatiskt till barnens hemadress förälders konto.
Måns visste inte ens om att han hade barnbidrag.

Att Måns har haft en en långvarig depression är det något du förundras över???
Jag förundras inte ett dugg. Det är ensamt att vara sjuk. Man är ju inte i skick att umgås med folk.
Tankarna maler och gnager. Att skriva är ett sätt att bearbeta sina tankar och känslor.
Samt att ha en röst. Att samtala med sig själv. För det är ensamt.

Fortsätt du att leta fel på Måns.
Men du borde kanske sätta dig in i vad som hänt först på riktigt.
Genom att läsa Måns biografi.
Motpartens story har du slukat med hull och hår redan.
Givetvis var det MånsPetter som sökte barnbidraget, annars skulle han inte blivit åtalad för bidragsbrott. Nu erkände han ju själv att det var för att han ville ta barnen från Ciara.

Han påstår att boken är en dagbok från den svåra tiden, det låter märkligt att den då beskrivs med ord som humor, värme och ärlighet. Det är något som inte stämmer…

Att de hade en strategi och en plan för att ta Ciaras barn från henne råder det inte längre några tvivel om, till och med barnbidraget var en del i planen. Det var utstuderat och planerat in i minsta detalj.
Citera
2026-09-12, 18:04
Medlem
Citat:
Jag tycker Ciaras yttrande är oerhört obehagligt, passivt aggressivt och nedlåtande. Kan travesteras som "jag vet att han behöver hjälp, men han inser det inte själv". Tur att han slapp ifrån henne, säger jag.
Instämmer till vad du säger här.
Tycker att hon verkar vara kallt beräknande vad hon än gör.
Citera
2026-09-12, 18:09
Medlem
Citat:
Om det var detta:
https://www.expressen.se/noje/piken-mot-mans-zelmerlows-bok-i-lets-dance/
Törnblom skämtade om att han var PR-coach åt ”ett ganska uppmärksammat boksläpp förra veckan”.

– Var det du? Men hur tyckte du det gick? frågade David Hellenius med en fnysning.

– Det gick väl ändå helt okej. Jag menar all PR är bra PR som Måns Petter brukar säga, sa Edvin Törnblom.
så är min uppfattning att det inte var särskilt roligt. Inte för att det handlar om Trådens Huvudperson utan för att det faktiskt var ett ganska tråkigt skämt.
Jag tyckte inte att det var ett roligt skämt. Mer att TV4 tyckte det var roligt eftersom de hade med det.
Citera
2026-09-12, 18:11
Medlem
Citat:
Givetvis var det MånsPetter som sökte barnbidraget, annars skulle han inte blivit åtalad för bidragsbrott. Nu erkände han ju själv att det var för att han ville ta barnen från Ciara.

Han påstår att boken är en dagbok från den svåra tiden, det låter märkligt att den då beskrivs med ord som humor, värme och ärlighet. Det är något som inte stämmer…

Att de hade en strategi och en plan för att ta Ciaras barn från henne råder det inte längre några tvivel om, till och med barnbidraget var en del i planen. Det var utstuderat och planerat in i minsta detalj.
Nej. Han har skrivit in barnen på försäkringskassan samt vårdcentral eftersom det enligt familjerättsjuristen var viktigt. Man behöver inte ansöka om barnbidrag. Det kommer till alla barn, de som behöver det och de som inte alls behöver det helt automatiskt. Men eftersom barnen bott i UK före flytten till Sverige så behövde MZ skriva in dem på försäkringskassan.

EDIT: Han har INTE sökt barnbidrag och inte varit ens medveten om att han fått det. Är du trög?
Senast redigerad av ottoplommon 2026-09-12 kl. 18:24.
Citera
2026-09-12, 18:13
Medlem
Citat:

Vilka av CJ:s barn försökte MZ ta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in