2026-09-19, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag ställde ingen fråga, jag svarade på ett inlägg.

Vad i helvete! Nivån!

Lugna sig nu, fkn Cunt.
Citera
2026-09-19, 18:47
Medlem
Dags att börja rösta på statsministerkandidater i riksdagen. ”Sonderingar” har man haft år på sig att göra. Kom det som en total överraskning för partiernas styrelser att S, C, V, MP behövs tillsammans?

Hela det här tramset med talmansrundor och porslin och rabarberkakor är bara att lägga ner. Det är teater som Norlén är förtjust att sola sig i och vill dra ut på.
Citera
2026-09-19, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Svensken är jävligt envis. Jag ger mig fan på att ett extraval skulle ge exakt samma resultat, och exakt samma parlamentariska låsning.

Är det inte något land nyligen som klarat sig utan regering ett par år?
Är ganska säker på det också även om jag inbillar mig att det kan finnas C-väljare som i ett extraval känner att nej hellre Kristersson än ingen regering och därför lägger en röst på M (eller L, KD).
Citera
2026-09-19, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanningskorn
Dags att börja rösta på statsministerkandidater i riksdagen. ”Sonderingar” har man haft år på sig att göra. Kom det som en total överraskning för partiernas styrelser att S, C, V, MP behövs tillsammans?

Hela det här tramset med talmansrundor och porslin och rabarberkakor är bara att lägga ner. Det är teater som Norlén är förtjust att sola sig i och vill dra ut på.
Riksdagen måste tillträda först.
Citera
2026-09-19, 18:54
Medlem
Sjöstedt har skrivit en krönika:
”Tar Thand Ringqvist med hembakt ordnar vi kaffe”
Får man anta att Nooshi hade dykt upp med en burk Eldorado snabbkaffe och frågat var varmvattnet är?
Citera
2026-09-19, 18:55
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Är ganska säker på det också även om jag inbillar mig att det kan finnas C-väljare som i ett extraval känner att nej hellre Kristersson än ingen regering och därför lägger en röst på M (eller L, KD).
Tror det var Frankrike som var utan regering ett bra tag. Om dom "klarade" det vettefan.
Citera
2026-09-19, 18:57
Medlem
v.D.-182s avatar
Citat:
Svensken är jävligt envis. Jag ger mig fan på att ett extraval skulle ge exakt samma resultat, och exakt samma parlamentariska låsning.

Det var väll Belgien som hade övergångsregering i typ 2 år. En regering som står helt still är nog inte särskilt bra.
Citera
2026-09-19, 18:58
Medlem
diseuses avatar
Citat:

Du kanske tänker på Belgien. Där tog det efter deras val 2010 ett och ett halvt år att bilda regering.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/har-tog-det-541-dagar-att-bilda-regering

I teorin skulle den övergångsregering som Kristersson nu leder kunna sitta ända fram till riksdagsvalet september 2030. Det är inte vad jag tror kommer hända, men det finns åtminstone en teoretisk möjlighet.
Citera
2026-09-19, 18:59
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanningskorn

Norlén älskar rampljuset. Kafferep med hembakad fika.

Talmansrundorna borde schemaläggas, första 2 veckor efter valet och sen en varje vecka.
Citera
2026-09-19, 19:00
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Vid ett extraval kan man undra om de muslimska väljare som mobiliserades till S och V faktiskt kommer att rösta igen.

Kanske, kanske inte.

Eller så lyckas man mobilisera ännu fler invandrarröster nästa gång, nu när man sett hur effektiv strategin kan vara?
Senast redigerad av Chillgren 2026-09-19 kl. 19:02.
Citera
2026-09-19, 19:02
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Vid ett extraval kan man också fråga sig om de muslimska väljare som mobiliserades till S och V faktiskt kommer att rösta igen.

Kanske, kanske inte.

Eller så lyckas man mobilisera ännu fler invandrarröster nästa gång, nu när man sett hur effektiv strategin kan vara?
Tror babbarna tröttnar ganska fort. Dom är inte så vana med demokrati.
Citera
2026-09-19, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
I så fall är M kommunister också. S och M lyder båda under bryssel och i viss mån Washington. En mer global sovjet men samma skit.

Knappast
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in