2026-09-19, 15:48
Medlem
Alltså är det bara jag eller äter de inte sjukt små portioner? Alltså 9-10 fiskpinnar på 3 vuxna personer? Kanske jag som är stor i maten men inte tusan hade jag blivit mätt på 3 fiskpinnar...
Och detta eviga "det tog bara 5 min". Jaha, tiden det tog att rensa svampen då? Och bara koka ris tar ju typ 20 min. Jag fattar inte...
Citera
2026-09-19, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilaHibiskus
Alltså är det bara jag eller äter de inte sjukt små portioner? Alltså 9-10 fiskpinnar på 3 vuxna personer? Kanske jag som är stor i maten men inte tusan hade jag blivit mätt på 3 fiskpinnar...
Och detta eviga "det tog bara 5 min". Jaha, tiden det tog att rensa svampen då? Och bara koka ris tar ju typ 20 min. Jag fattar inte...
De där är nog bara mat för mamsen och Leo..
Citera
2026-09-19, 16:32
Medlem
Citat:

De köper ris på påse som är typ färdigkokt.
Citera
2026-09-19, 17:23
Medlem
De vart tydligen ingen svamppasta i communityn i dag.. Halvfabrikat istället 😂 Fiskpinnar och typ färdigkokt ris..och bara inlägg med gamla underbakta grejer..
Citera
2026-09-19, 17:28
Medlem
Vem kallar ens en uppläggning för att "montera ihop" rätten? - Bara A.
Och är det bara jag som tycker att H och A låter sura över att "det syntes tydligt att NÅGON ANNAN redan hade varit i skogen och plockat kantareller? Det kallas allemansrätt...
Citera
2026-09-19, 17:30
Medlem
Citat:
H tar 2 fiskpinnar och typ 2 små skedar ris på en assiett. Har tidigare reflekterat över att hon också börjar se väldigt tunn ut. 🤔
Citera
2026-09-19, 17:39
Medlem
Den där grekiska yoghurten som hon vispat och äter med Fun light är ju 0% fett i.
Citera
2026-09-19, 17:43
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Hon älskar ju helfabrikat och enkla lösningar (därav att hon snackar skit om att ha blivit headhuntad till typ Sveriges mästerkock...). Har för mig att hon tipsade om ett ris nyligen som tar bara 2 minuter (!) att koka.

100% att de där fiskpinnarna endast är till mamman och brorsan.
Citera
2026-09-19, 17:45
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAceOfSpades
H tar 2 fiskpinnar och typ 2 små skedar ris på en assiett. Har tidigare reflekterat över att hon också börjar se väldigt tunn ut. 🤔
Jag har för mig att hon har pratat om att hon som ung var väldigt smal naturligt och försökte gå upp lite i vikt genom att dricka vispgrädde. Minns någon mer detta? Men ja, att sedan runt medelåldern/klimakterieålder så började hon gå upp i vikt och har inte lika lätt att hålla formen så att säga. Tror hon är en sån som älskar godis och sött (säger hon ju själv iofs) och därför äter rätt lite riktig mat för att kunna stoppa i sig en skål godis 2 timmar senare utan att gå upp jättemycket i vikt. Lite sådär kompensationsbeteende som jag tycker är vanligt bland kvinnor från den generationen.
Citera
2026-09-19, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheAceOfSpades
Vem kallar ens en uppläggning för att "montera ihop" rätten? - Bara A.
Och är det bara jag som tycker att H och A låter sura över att "det syntes tydligt att NÅGON ANNAN redan hade varit i skogen och plockat kantareller? Det kallas allemansrätt...
Exakt 😂Montera i hop fiskpinnar och ris😂Ja dom lät riktigt sura att någon annan varit i skogen..Jag klarar inte av att höra mamsens gnälliga röst heller..såg att de taggat Olw i går också när mamsen tog fram sina favoritsnacks..Dom vill väl bli sponsrad..Och nu ligger kollektivet helt slut i soffan..Har lust att fråga vad som hände med svamppastan hon skulle visa steg för steg i communityn 😂 Håller hennes hjärna på att lägga av för hon verkar inte veta vad hon lägger ut längre.
Citera
2026-09-19, 17:57
Medlem
Miss Vox kontot är privat nu också sen jag skrev om hennes personlighetsstörningar.. Klackskor på Miss Wox.. Brutna tår på Inalicekitchen 😂
Citera
2026-09-19, 18:05
Medlem
Som vanligt har hon ej ätit med dem utan kört ris och sås och nu efterrätt också . Såklart överdrivet . Och noll nyttig mat .
Hon hade verkligen behöver hälsosam kost till sin lilla tunna sjuka kropp som lever på vispad kvarg / yoghurt , varmt ris och bars och läsk .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in