Citat:
Ursprungligen postat av
Haaaaag
Det är ju själva inlåsningen/frihetsberövandet som skall vara straffet - och ingenting annat. Sedan är det ju självklart att det tillkommer massa andra "konsekvenser" och "avskräckande faktorer" som kommer naturligt av ett frihetsberövande. Men inskränkningar i sådant som mat och religionsutövning hör inte hemma där! Det är ju dessutom en självklarhet att i princip inga mänskliga rättigheter får/skall inskränkas i samband med ett frihetsberövande. Det är ju en fråga som inte är förhandlingsbar, så vi kan stänga just den diskussionen.
P.S Jag tror att oerhört få brottsoffer och skattebetalare där ute bryr sig om huruvida de intagna får anpassad kost utefter sin religion. Det vore att underskatta skattebetalarna och förenkla brottsoffrens sorg. Däremot är jag helt säker på att gemene Flashback-användare ligger sömnlösa över detta faktum. Därför hänvisar jag dig till en halv atarax och ett glas vatten. /God natt på dig!
Fan, heller! Här stänges inga diskussioner bara för att du vill detta! Du kan välja att strunta i att svara - detta är ditt privilegium, men du säger fasiken inte till mig vad vi skall diskutera, eller inte - om det håller sig inom ramarna för TS.
Det är väl självklart att inlåsningen är en del av straffet men kan aldrig vara det enda... Vilka är de andra "konsekvenserna" och "avskräckande faktorerna", menar du, och är inte detta något de borde tänkt på INNAN de begick sina brott - varför skall brottslingarna ges "frikort" för detta? Vem faan bryr sig om ex. en mördare eller våldtäktsmans känslor och/eller rättigheter, förutom ni vänsterextrema liberaler då... Det MÅSTE följa med straffet! Att du har rätt i sak att detta är inskrivet i våra lagar är för mig helt egalt, då dessa lagar, förordningar och statuter borde för länge sedan förändrats! Och varför skulle dessa INTE vara "förhandlingsbara", menar du? ALLA lagar, regler, statuter och förordningar är av människans gjorda och förändras ALLTID över tid, så du svamlar enkom, såklart!
Ja, att du förminskar vad brottsoffren verkligen känner enligt vad DU tror säger det mesta om var dina empatier ligger - du är en äcklig människa som enkom slickar staten och Sveriges Rikes Lagars röv - du kan bara inte se utanför detta. Du är en patetisk människa som enkom vill GMs väl- och ve - detta har du själv påvisat i xx antal trådar och i xxx antal inlägg. Konstigt att dina meningar får så få medhåll. Vad kan detta bero på, tror du? Kan det månne vara så att dina, Sveriges lagar, regler, förordningar och statuter inte följer vad gemena mans uppfattningar om det hela är?
Det är otroligt svårt att ta dig på allvar med en slik, patetisk hållning! Ta nu av dig dina regnbågsfärgade manstrosor och sug av dig själv - ingen annan lär vilja göra det...
Ha en helvetes natt!