2026-09-18, 18:36
Medlem
nikithas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn
Kanske för att de inte har minskat massinvandringen överhuvudtaget de senaste 4 åren, så alla går över till mer seriösa alternativ som AfS istället. Jag och de flesta jag känner röstade på AfS.

Tack för det idiot !! Så nu har vi istället kommunister, islamister och palestinaanhängare som ska styra landet, kommer gå väldigt bra!
Citera
2026-09-18, 18:47
Medlem
AckelSosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl-gr-n
SD hade ett fiaskoval i år...
Så har C, MP, V och L ännu större fiasko i val efter val.
I hur många decennier har inte V legat runt 10% ? I hur många val har inte MP fortsatt varit ett småparti.
Centern- En gång i tiden valresultat på runt 20%... Senaste valen runt 10% det är Fiaskoval med stort F.
Sossarna är på dekis i val efter val de senaste åren och L kan vi glömma.

Förhoppningsvis ändrar SD sin politik från att vara något mellanting M och KD, till att åter bli ett radikalt Sverige och svensk vänligt parti.

Annars är jag inte längre SD-röstare som stödröstade på AFS utan fortsatt AFS-röstare

Citat:
Vad fanns det att det att välja på?
Sosse-block eller Moderat-block.
Alkis-Magda med muslimska brödraskapet eller den genom korrupta HBTQ-Uffe.

Gick och röstade på AfS men utan att något egentligt intresse. Röstade 2022 på SD men när en röst på SD är en röst på Moderaterna.
Nej tack SD!

Du måste väl ändå inse att blågula blocket är betydligt bättre än den rödgröna sörjan? Om du nu är så emot invandrare så måste väl din prior ett vara att rösta bort VPK? Det är VPK som är det största hotet isåfall. Enda sättet att rösta bort VPK är att rösta på blågula blocket.

Som jag skrev i en annan tråd:

Citat:
Ursprungligen postat av AckelSosse
Och då göra som SD att kräva ministerposter fungerar tyvärr inte. Det skulle de endast kunna göra om SD hade 51% av väljarnas röster. Det gör så att de liberala falangerna i alla andra partier fjärmar sig ännu mer från SD.

SD får infinna sig vid att endast vara ett stödparti och inte göra dumma tabbar som att röra A-kassan, fastän de hade lovat att inte röra den.

På grund av dessa misstag av SD så skulle det vara bättre om alla i nästa val satsade på M. Även om jag ogillar starkt den liberala falangen i M så finns det ändå några konservativa politiker där.

En annan fördel med ett starkt M är att då finns chansen att M norpar fler liberala väljare som svajar mellan det rödgröna och blågula blocket och att möjligheten ökar att C väljer det blågula blocket.

Det vill säga man måste tänka strategiskt. Även om jag avskyr den liberala falangen i M så finns det en del konservativa politiker i M som exempelvis Fredrik Kärrholm.

Det absolut viktigaste är att vi får ett starkt blågult block.
Senast redigerad av AckelSosse 2026-09-18 kl. 18:58.
Citera
2026-09-18, 18:47
Avslutad
Det här måste ändå varit den sämsta valkampanjen genom tiderna.

Jimmies snack om att dom är "färdiga" med invandringen, att det inte finns något kvar att göra, att det inte spelar någon roll om svenskarna blir i minoritet, att han är ok med en muslim som statsminister.

Det skulle ju vara som att Miljöpartiet säger att de är färdiga med miljön, att det inte finns något mer att göra, att det inte spelar någon roll om planeten brinner upp eller om en VD för ett oljebolag blir statsminister.
Citera
2026-09-18, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nikitha
Tack för det idiot !! Så nu har vi istället kommunister, islamister och palestinaanhängare som ska styra landet, kommer gå väldigt bra!

Jag bryr mig inte. Din kära Tidö-regim delade ut över 200 000 uppehållstillstånd på 4 år.
Citera
2026-09-18, 18:56
Medlem
pestloppans avatar
Det är tragikomiskt att SD som en förklaring till det klena valresultatet för deras del bl.a skyller på att "muslimer" och "islamister" har värvats till S och V!

Det måste i så fall ha varit en rejält misslyckad värvningskampanj från S och V eftersom dessa två partier tillsammans minskade med 0,7 procentenheter i detta val jämfört med valet 2022! Detta resulterade i 129 mandat för S och V tillsammans i årets val jämfört med 131 mandat i förra valet.

SD bör nog lägga mer energi på att ta reda på till vilka partier deras flyktade väljare har sökt sig än att bekymra sig över väljarunderlaget för S och V...
Citera
2026-09-18, 19:01
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Lockade snarare. Ställer ni upp på detta väntar fina uppdrag. Det fick de ju först via statstjänstemän, och fina poster i utskott. Sedan var den ultimata belöningen att komma med i riksdagen och få det väldigt fint. Nu blev det ju dock inte så. SD sabbade ju Tidö helt på egen hand. De tre i regeringen ökade alla. Att man förlorade var enbart pga att SD tappade extremt mycket till småpartier och förmodligen många som sket i att rösta.

Moderaterna ökade trots att tusentals moderater troligen stödröstade på L i valet. Så det är i högsta grad troligt att ännu fler tusentals moderater gick tillbaka till M i år efter att ha röstat på SD 2022.
Citera
2026-09-18, 19:04
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
SD hade ett fiaskoval i år...
Så har C, MP, V och L ännu större fiasko i val efter val.
I hur många decennier har inte V legat runt 10% ? I hur många val har inte MP fortsatt varit ett småparti.
Centern- En gång i tiden valresultat på runt 20%... Senaste valen runt 10% det är Fiaskoval med stort F.
Sossarna är på dekis i val efter val de senaste åren och L kan vi glömma.

Förhoppningsvis ändrar SD sin politik från att vara något mellanting M och KD, till att åter bli ett radikalt Sverige och svensk vänligt parti.

Annars är jag inte längre SD-röstare som stödröstade på AFS utan fortsatt AFS-röstare

Att det skrivs "fiaskoval" för SD i år är väl för att det var första gången de minskade i ett riksdagsval. Själv tycker jag att "fiaskoval" är ett överdrivet uttryck i detta fall eftersom den minskningen ju måste komma förr eller senare, inget parti kan rimligen öka i evighet!
Citera
2026-09-18, 19:06
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korpen2000
Detta är vänsterns valboskap som importerats för att berika vårt land på alla sätt..
https://youtu.be/qukZnT6EnyQ?si=5g1BKqQVrj6UmLUy

Och ändå minskade S och V tillsammans med två mandat i årets val jämfört med 2022. Så importen av valboskap verkar således ha misslyckats för S och V, åtminstone i årets val...
Citera
2026-09-18, 19:11
Medlem
NYZ367s avatar
SD förlorade valet för att det kändes kört redan fem veckor före valet.
Valdeltagandet var ganska högt ändå trotts att många SD väljare valde att stanna hemma.

Jag personligen var ensam Svensk i vallokalen när jag förtids röstade under Tisdagen.
Citera
2026-09-18, 19:11
Medlem
ettanollans avatar
Någon som vet om Örebropartiet kom in?
Citera
2026-09-18, 19:14
Medlem
Vad beror SD:s valfiasko på?

1) Alla nya muslimska röster på V.

2) "Stolta" högerkillar som vägrade nedlåta sig att rösta på ett "mellanmjölksparti" som SD. Så de röstade inte alls, eller röstade på Örebropartiet eller AfS.

Tack, stolta killar, för att ni övergav SD och gav oss Magda. Tack tack.
Citera
2026-09-18, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voidoid
Frågan är hur de ska kunna vinna tillbaka anhängare med någon form av trovärdighet. Ska de säga att de ångrar hur de agerade inom ramen för Tidösamarbetet? I så fall krävs det nog en ny ledning.

Vad vore alternativet? SD hade inte absolut majoritet i riksdagen. Vore det bättre om de samarbetade med vänstern?
Tyvärr har många helt orealistiska förväntningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in