2026-09-18, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Du såg ju hur bra det gick med den politik man förde mellan 2014-2022 som initierades av Reinfeld men de hade sedan alla möjligheter att gå i en annan riktning men istället blev det fullständigt kaos som du knappast kan ha missat, eller har du det?

Min lilla förhoppning är att C kommer agera bromskloss i en Magda-regering och inte ta oss tillbaka in i den oro och kaos vi hade de där åren.

Och fortsätta låna 200 lax i timmen? Vad är det som säger att vi kommer gå tillbaka till den där oron och kaoset? Har också tänkt det, men på vilket sätt kommer det ske?

Nej, jag väljer att göra en omvänd Jan Emanuel jag. Ska bli kul och se alla invandringsfixerade gaffla på i samma hjulspår medan drottning Magdalena styr Sverige mot en ljusare framtid, så det så.

SD har ingen politik mer än invandringen och Tidö är för de superrika. Sossarna är inte perfekta men Sveriges största parti har sedan 100 år har tagit oss genom strukturomvandling efter strukturomvandling.

Det krävs ett stort parti för det, inte enfrågepartier som bara har blattar att skylla allt på. Död åt populismen och dess enögdhet.

Lyssnat på drottning Magdalenas pressträff och har skådat ljuset i tunneln. Tror jag sent omsider ska bli medlem i partiet rent av.

Jimmie tog köksbordspolitiken in i storpolitiken. Det säger jag inte bara nedsättande. Det har rört om i grytan, det är det populister är till för, men regeringsdugliga är det inte på långa vägar.

Sosseriet är och förblir det bästste alternativet. Spår fyra år där Maggan stramar åt migrationen och SD får åka EPA ned under fyra procent.

Längtar redan efter att det ska bli 1:a maj!
Citera
Medlem
Gubbens avatar
Inte för att jag sympatiserar med V, men V har nog mest att vinna på ett nyval. Så de kommer nig inte ge sig i första taget. Tidö med undantag av L vill gärna ha nyval. Sossarna är livrädda att sjunka ännu mer och C vågar inte ta risken. Mp är nog rätt stabia bland sina väljare.
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Jag hoppas V får ingå i regeringen, V ökade
faktiskt ganska tydligt. S gjorde ett historiskt
katastrof val, de borde inte ha så stort självförtroende och därmed släppa in ett
parti där pilen pekar uppåt

Framförallt ska V ha mer att säga till om än C av den enkla anledningen att V fick 2% mer än C.
Citera
2026-09-18, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Om C hade varit smartare hade de nog kunnat få igenom sin linje, med inga V-ministrar, men i stället har den hemska människan Thand gått ut och hånat och förolämpat och betett sig totalt respektlöst mot V.

Men kanske är det en del av C-identiteten, att vara brinnande antikommunister som på 50talets USA. Utan den har de ingenting utom några glesa skaror pedofiler.

Men beröm ändå till Thand att hon i en svensk regering vägrar ha med V som uppmuntrar och stödjer människor som är dömda terrorister.

Där steg Thand faktiskt i mina ögon, även om jag hellre sett att Tidö fick de 176 mandaten.....
Citera
2026-09-18, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrTomte
Som jag varit inne på tidigare så kan vi egentligen inte förvänta oss så mycket innan den 28:e september förutom allmänt bjäbb men jag tyckte det ändå var lite intressant att lyssna på Nooshi nu efter hennes fika med talmannen. Hon var tydlig med 2 saker:

1. Hon slog fast att hon kommer driva frågan om regeringsplats ända in i kaklet. Hellre extra val än att vika sig.

2. Hon vill helst starta regeringsförhandlingar med S+MP+C men om C inte vill det så kan hon tänka sig att starta regeringsförhandlingar med S+MP.

Egentligen inget nytt...
Bluff. Vid nyval kommer Tidö få rösterna som gick till AFS och Örebropartiet. Vänsterblocket förlorar valet.
Citera
2026-09-18, 13:35
Avstängd
solstrålars avatar
Hur orkar folk lyssna på Ebba? Hon pratar alltid som om man själv hade hörselproblem eller satt i svenska uttals kurs.
Citera
2026-09-18, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjelvklart
Och antisemitismen tog ett stort steg framåt, jag förmodar du gillar det!

Att vilja avveckla Israel är inte antisemitism. Att vilja bryta den judiska hegemonin inom media, vetenskap, näringsliv, finans och politik är inte heller antisemitism. Bara en sund reaktion av att slå näven i bordet och säga att det räcker.
Citera
Medlem
Matadhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlmaTor3
Inte för att jag förstår vad du skriver. C har röd linje mot V och SD.
Vilket är sinnesjukt eftersom det handlar om ekonomin och invandringen men till och med SD har högre stöd bland utomeuropeiska väljare än vad Centerpartiet har.

https://nyheter24.se/nyheter/politik/1512939-sa-rostade-valjare-med-utomeuropeisk-bakgrund-ett-parti-i-topp#google_vignette

Citat:
S: 38 procent
V: 21 procent
M: 12 procent
SD: 10 procent
MP: 7 procent
C: 4 procent
KD: 3 procent
L: 2 procent
Det innebär att S och V tillsammans samlar 59 procent av väljarna i gruppen.

De fyra Tidöpartierna M, KD, L och SD samlar tillsammans 27 procent.

Centerpartiet gör en väldigt stor politisk sak i det med att de kräver sin egen syn på invandringspolitik men de kräver samtidigt att invandrare själva inte ska få ha politisk makt och inflytande. Att invandrare själva inte ska få delta i den politiska makten och representeras i en regering av vilka de själva väljer.

Antingen är man höger, eller så är man vänster när det gäller eftersom det är så partierna delar upp sig vid regeringsbildning.

Centerpartiet behöver avlägsna sig från vänsterisdan eller acceptera att vänsterväljare även de har rätt att representeras efter den politik de själva väljer, inte efter centerpartisters åsikter.

Du kan inte påstå att du är för invandring men emot deras rättigheter och sedan göra politik att
ställa sig i konflikt mot SD som om du är bättre.

De här siffrorna över väljare är väldigt viktiga för att belysa vilka Centerpartiet faktiskt vill neka från politiskt inflytande.
Citera
Medlem
v.D.-182s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bofop
M har tre ministrar som gjort ett bra jobb: Justitieministern, Utrikesministern och Försvarsministern. Dessutom är det viktigt med kontinuitet på dessa poster.

Så mitt förslag är att Magda erbjuder dessa tre ministrar att sitta kvar mot moderaternas stöd. Och sen även MP i regering för att få majoritet. Så kan C och V bråka bäst de vill sen.

Så lättköpta är inte Moderaterna.
Citera
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Framförallt ska V ha mer att säga till om än C av den enkla anledningen att V fick 2% mer än C.

Nej så är det bara i vänsterblivna hjärnor. En klar majoritet finns för borgerlig politik i riksdagen. Så c sitter med väldigt bra kort på handen till skillnad från V.

Tror väldigt få C-väljare fattar att det inte är ett mittenparti utan ett extremhögerparti när det gäller t ex ekonomisk politik.
Citera
2026-09-18, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Hur orkar folk lyssna på Ebba? Hon pratar alltid som om man själv hade hörselproblem eller satt i svenska uttals kurs.

Tycker tvärtom att hon gett bäst presskonferens idag. Hon ger eftertänksamma svar och låser inte in sig på samma sätt som C och V har gjort.
Citera
2026-09-18, 13:38
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness
Nej så är det bara i vänsterblivna hjärnor. En klar majoritet finns för borgerlig politik i riksdagen. Så c sitter med väldigt bra kort på handen till skillnad från V.

Tror väldigt få C-väljare fattar att det inte är ett mittenparti utan ett extremhögerparti när det gäller t ex ekonomisk politik.

Folket vill ha en rödgrön regering med lutning åt vänster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in