2026-09-18, 13:17
Medlem
Jag hoppas V får ingå i regeringen, V ökade
faktiskt ganska tydligt. S gjorde ett historiskt
katastrof val, de borde inte ha så stort självförtroende och därmed släppa in ett
parti där pilen pekar uppåt
Citera
Medlem
Centralpartiet pederasterna kommer nog vända sig till Tidöpartierna med krav på de tyngre ministerposterna om pågående förhandlingar med S/V/mp låser sig totalt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
Är inte vänster men hoppas ändå att V kör in i kaklet med att vara del av regeringen,det kan högfärdsblåsarna i centern ha som inbillar sig att de är världens mittpunkt och tror att allt kretsar kring dom.

Håller med och då har jag inte röstat V sedan 2002.
Citera
Medlem
v.D.-182s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Stödröstarna tror jag partiledningen skiter i när det gäller regeringsbildningen. Men den som lever får se. Vi får se om 130+ dagar vilken regering vi får.

Håller med om att det här kommer ta ett jävla tag och att nästan vad som helst kan hända i den här cirkusen, men själv är jag övertygad om att Ls partiledning has got the message. L är framöver ett högerparti inget jävla mittenparti, några mittenväljare finns det nämligen inte...
Citera
2026-09-18, 13:23
Medlem
Om C hade varit smartare hade de nog kunnat få igenom sin linje, med inga V-ministrar, men i stället har den hemska människan Thand gått ut och hånat och förolämpat och betett sig totalt respektlöst mot V.

Men kanske är det en del av C-identiteten, att vara brinnande antikommunister som på 50talets USA. Utan den har de ingenting utom några glesa skaror pedofiler.
Citera
Medlem
sköna Ebba
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Eftersom både S och C har en röd linje mot samtliga Tidö är det omöjligt. Regeringen måste bildas inom de fyra partier som folket gav sitt förtroende när de krossade högern i valet.

Inte för att jag förstår vad du skriver. C har röd linje mot V och SD.
Citera
2026-09-18, 13:24
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Stödröstarna tror jag partiledningen skiter i när det gäller regeringsbildningen. Men den som lever får se. Vi får se om 130+ dagar vilken regering vi får.
Om du tror att regeringsfrågan inte är färdigavhandlad senast den 1 februari 2027 kan du tjäna en rejäl hacka här:

https://polymarket.com/event/which-parties-will-be-in-next-swedish-government

Satsa pengar på ”No” i frågan om S kommer ingå i nästa regering. Ifall ingen ny regering har bildats där ministrar från S ingår senast den 1 februari kommer du som det ser ut nu få mer än 20 gånger dina pengar tillbaka.

Vad säger du? Vågar du lägga en tusenlapp till sådana odds?
Citera
2026-09-18, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Om du tror att regeringsfrågan inte är färdigavhandlad senast den 1 februari 2027 kan du tjäna en rejäl hacka här:

https://polymarket.com/event/which-parties-will-be-in-next-swedish-government

Satsa pengar på ”No” i frågan om S kommer ingå i nästa regering. Ifall ingen ny regering har bildats där ministrar från S ingår senast den 1 februari kommer du som det ser ut nu få mer än 20 gånger dina pengar tillbaka.

Vad säger du? Vågar du lägga en tusenlapp till sådana odds?

Oj spännande! Tycker dessvärre att utgången av talmansrundorna är ganska oviss så är nog lite försiktig med att satsa pengar i dagsläget
Citera
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Är det inte konstigt att fort det är dags för regeringsbildningen ska allt bli likt någon jävla dokusåpa.
Samma sak varje gång med partier som inte kan prata med andra, partier som ska bestämma osv osv.

Kanske är det bättre att hela valrörelsen blir en dokusåpa där den som är kvar till sist får leda landet. Välj variant från de kändaste.

Farmen
Robinson
Big brother
Citera
Medlem
Steinarrs avatar
Jag tror inte Tand-kärringen har någonting emot att släppa fram Vänsterpartiet i ett desperat läge men däremot så är centerpartister runtom i landet starkt emot detta och det är därför hon inte kan göra det då det inte finns något stöd för det.

Jag vet exempelvis att centerpartister i min region hellre skulle hugga av armar och ben än att släppa fram Vänsterpartiet
Citera
2026-09-18, 13:33
Medlem
M har tre ministrar som gjort ett bra jobb: Justitieministern, Utrikesministern och Försvarsministern. Dessutom är det viktigt med kontinuitet på dessa poster.

Så mitt förslag är att Magda erbjuder dessa tre ministrar att sitta kvar mot moderaternas stöd. Och sen även MP i regering för att få majoritet. Så kan C och V bråka bäst de vill sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in