2026-09-18, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Men snälla 😁 Så eftersom MZ har erkänt att han ljugit i sitt liv ska vi nu utgå från att allt han säger är lögn och dessutom halvera alla siffror?

2 000 vinrankor blir alltså 1 000. Vad skulle han ens vinna på att ljuga om antalet vinrankor enligt dig?

Han har förmodligen dessutom ett kvitto eller någon form av dokumentation på inköpet om du känner att just antalet vinrankor behöver en ordentlig granskning. 😁

Det här är en ganska kreativ form av faktagranskning från någon som inte ens har läst boken.

Har du någon källa på att han har kvitto eller annan dokumentation på inköpet eller är det bara fria fantasier? Det förefaller ju snarare som om det är någon annan som har beställt och rankorna bara dök upp:

Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Måns blev förvånad när de anlände. Två lådor med tvåtusen pyttesmå vinrankor i knopp.
Det tog två dagar att plantera förra sommaren med hjälp av barnflickan o vänner.
Källa MPZ biografi.

Men jag vidhåller att det inte får plats 2000 vinrankor på den smala remsa som finns tillgänglig.
Citera
2026-09-18, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
En kurator sa till mig att det var fel att lyssna på barnet alltid.
-För om du flyttar så kommer du att må bättre o då kommer ditt barn också att må bättre.
( Jag vantrivdes där vi bodde men barnet ville inte flytta.)
Så sant. Jag tror inte Måns gör sina barn en tjänst genom att flytta till vantrivsel i England.
Nu har barnen två harmoniska, lyckliga föräldrar och det påverkar barnen positivt.

Det är ju inte helt enkelt för Måns att flytta till England. Då måste han köpa ett nytt boende där samtidigt som han är tvungen att amortera lån o betala driften för sitt 18 miljoners hus där.
Ska han lämna sin gård här bara. Blir det bättre för barnen om han utplånar sig själv helt?

Bara en påminnelse (för vilken gång i ordningen vet jag inte, men det verkar av någon anledning inte gå in):

Gården (om vi nu ska vara generösa och kalla remsan mellan åkrarna så) är inte hans utan hans fars, och det är alltså felaktigt att benämna den "sin gård" som du gör.
Citera
2026-09-18, 10:35
Medlem
Alla ni som hävdar att man inte får uttala sig om boken som Trådens Huvudperson har skrivit om man inte själv har läst den - har ni själva sett den så kallade vingården i verkligheten innan ni uttalar er om den? (Jag har sett den. Men inte läst boken. Nu vet ni det.)
Citera
2026-09-18, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Han lever på pengarna från försäljningen av sitt sommarställe säger han i intervjun. Är det så illa? Bokförsäljningen lär väl ge några kronor ändå och vinbaren likaså.

För ”sommarstugan” har han säkert fått en del o hur är det med lägenheten i stockholm?
Om nu ni säger att C ska dela med sig av sina fastigheter i england, hur är det då med Måns fastigheter. Ska de delas med?
Citera
2026-09-18, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vilkentrappappapp
Vilken usel pappa på distans som inte ens vill göra det man kan för att försäkra sig om barnens välmående - dvs underlätta ekonomiskt. Nej det är nog tur han håller sig på avstånd, fyfanvilken missunsam bitter jävel man kan bara fråga sig - VAD ÄR DET HAN BEHÖVER SÅ MYCKET PENGAR TILLGÄNGLIGT FÖR som uppenbarligen var viktigare för buhu-Zelmerlöw med stl 39 på skor. Kan ingen bjussa på speedfreak-klippet igen?
Det finns en sista möjlighet för buhu att hålla sig i rampljuset och där genom att lägga in sig på torken ihop med andra bruksortspundare som Jackie Fern och Chrippa. Tror det skulle vara underhållning. Presentera sig med sitt nyfunna dubbelnamn på 12stegsmötet och informera tydligt att han såklart blivit handplockad av producenten för att dra tittare, han som är så himla folklig och aktuell. Och omtyckt! Han är ju inte som dom! Och framförallt; gick det inte att bevisa att han fysiskt ger sig på kvinnor, så har det inte hänt! Alla bara förtränger vetskapen och älskar den stackars oskyldigt förtalade laddtorsken igen!!

Be din polare dra i sig ett hegge och läsa sin dagbok på 5 inandningar så skulle jag kanske orka ta mig an eländet. Jag är säker på att han kommer betala för att få släppa sin egen ljudboksversion, med. Tänk det finns mycket pengar till en massa korkad skit men helst ingenting till barnens levnadsstandard. Och mamman till dom får inte ens nämnas vid namn. Är det inte dags för en medberoende morsa att vakna nu, skäms hon inte över fanskapet?

Buhu var ett mer passande smeknamn än "Mums". Jag får kväljningar varje gång jag ser honom kallas Mums.
Han har ju dessutom tydligen erkänt i boken fysiskt våld mot Ciara. Nån jävla medveten hockey-tackling in i väggen mot henne när hon gråtande följde efter honom i korridoren på hotellet medans han provocerade genom Silent Treatment efter att hon precis hittat kokain framme i rummet med barn närvarande.
Jag har såklart inte läst boken, detta har framgått av andra skribenter som citerat.
Och erkänner han hockeytackling kan det lika gärna vara så som hon sa, att han kastat in henne i väggen med händerna.
Han erkänner ju bara lite för att verka ärlig men förnekar största delen av sanningen.
Som "Jag började knarka vid 37 års ålder för att plötsligt alla runt mig gjorde det, vilket inte varit fallet under mina 20 år som artist i samma gäng och miljöer hittills".
Citera
2026-09-18, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Har du någon källa på att han har kvitto eller annan dokumentation på inköpet eller är det bara fria fantasier? Det förefaller ju snarare som om det är någon annan som har beställt och rankorna bara dök upp:

Men jag vidhåller att det inte får plats 2000 vinrankor på den smala remsa som finns tillgänglig.

Hahaha, kokain som vandrar in i turnébussen och vinrankor som dyker upp på hans gård
Citera
2026-09-18, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell

Tror du inte det är möjligt att han faktiskt ses som "världens bästa pappa" av sina egna barn?

Måste ändå säga att barnen alltid kom springande o slängde sig runt halsen på måns när han de få gångerna han hämtade dem i skolan o var verkligen glada o stolta över sin pappa. Sen saknade de honom ofta i hemmet då pappa sov länge o mycket. 😢
Citera
2026-09-18, 11:57
Medlem
Posta bild, har för mig det fanns här i somras..?

Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Buhu var ett mer passande smeknamn än "Mums". Jag får kväljningar varje gång jag ser honom kallas Mums.
Han har ju dessutom tydligen erkänt i boken fysiskt våld mot Ciara. Nån jävla medveten hockey-tackling in i väggen mot henne när hon gråtande följde efter honom i korridoren på hotellet medans han provocerade genom Silent Treatment efter att hon precis hittat kokain framme i rummet med barn närvarande.
Jag har såklart inte läst boken, detta har framgått av andra skribenter som citerat.
Och erkänner han hockeytackling kan det lika gärna vara så som hon sa, att han kastat in henne i väggen med händerna.
Han erkänner ju bara lite för att verka ärlig men förnekar största delen av sanningen.
Som "Jag började knarka vid 37 års ålder för att plötsligt alla runt mig gjorde det, vilket inte varit fallet under mina 20 år som artist i samma gäng och miljöer hittills".

Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Alla ni som hävdar att man inte får uttala sig om boken som Trådens Huvudperson har skrivit om man inte själv har läst den - har ni själva sett den så kallade vingården i verkligheten innan ni uttalar er om den? (Jag har sett den. Men inte läst boken. Nu vet ni det.)
Citera
2026-09-18, 12:03
Medlem
Tror min mormor kallade honom det efter den där låten i mello som behövde räddas upp med fläktar och pappersbitar-i-munnen-koreografi, men nu är väl det officiellt över, när han visat sitt riktiga jag
- Ta av dig hatten!
- Men det är mitt pannben

Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Citera
2026-09-18, 12:26
Medlem
Åh, Läckberg och gänget kunde återigen inte hålla sig efter intervjun med MZ hos Skavlan. Och i sin blinda och impulsiva vrede märker de inte ens att de levererar ytterligare bevis på att det förekommer lögner på Ciaras sidan.

Frågan är bara: vem ljuger nu, CL eller CJ?

CL:
Citat:
Barnen flyttade tillbaks till Uk i maj 2025. Cirka fem gånger sen dess har Måns träffat barnen i England.
https://www.instagram.com/lackberg/p/DdZtMRhiI0H/?img_index=5

CJ:
Citat:
Yes, they see him often
https://imgur.com/a/BRT5hKu

"Often" passar uppenbarligen inte ihop med fem gånger på 1,5 år. Så inte bara Adelina Nikolic, utan även Camilla Läckberg bekräftar därmed en stor lögnkonstruktion från CJs och hennes väninnors sida i det här fallet... Berättar de var och en historien på det sätt som just då passar dem bäst?
Citera
2026-09-18, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sheannax
Åh, Läckberg och gänget kunde återigen inte hålla sig efter intervjun med MZ hos Skavlan. Och i sin blinda och impulsiva vrede märker de inte ens att de levererar ytterligare bevis på att det förekommer lögner på Ciaras sidan.

Frågan är bara: vem ljuger nu, CL eller CJ?

CL:

https://www.instagram.com/lackberg/p/DdZtMRhiI0H/?img_index=5

CJ:

https://imgur.com/a/BRT5hKu

"Often" passar uppenbarligen inte ihop med fem gånger på 1,5 år. Så inte bara Adelina Nikolic, utan även Camilla Läckberg bekräftar därmed en stor lögnkonstruktion från CJs och hennes väninnors sida i det här fallet... Berättar de var och en historien på det sätt som just då passar dem bäst?

Kan vara "see him often" på skärm också.
Citera
2026-09-18, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realdoll00
Kan vara "see him often" på skärm också.

Kan även vara så att de träffar honom i Sverige ibland. CL skrev bara om hur ofta han kommit till England för att träffa dem. Han kanske har någon barnflicka eller något som flyger över och hämtar upp dem och tar med dem till Sverige under loven. Eller så tycker Ciara att 5 gång är tillräckligt ofta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in