2026-09-18, 08:22
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Och återigen svarar du utan att svara. Helt otroligt.

Våldtäkten beror ju på tillståndet så tillståndet måste ju ha uppkommit innan våldtäkten?
Hur kan ett sådant tillstånd uppstå utan att det förekommit våld, hot eller utsatt situation?
Det är en reaktion på ett yttre hot så det är pga våldtäkten.

Våldtäkt påbörjas innan penis tvingas in i torr vagina.
Citera
2026-09-18, 08:23
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Lille Cinmik det är inte olagligt att torrknulla någon och det är inte olagligt att spruta på någon vid en sexuell situation.
En våldtäkt är inte en sexuell situation. Utan samtycke så är det våldtäkt.
Citera
2026-09-18, 08:26
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Uteblivet svar på frågan igen. Så då provar vi igen.

Detta var frågan. Och ditt svar var JA.
"Är det värre att vara på väg att bli "våldtagen" då någon tar initiativ till en sexuell handling som man inte vill än att någon spelar på ens Playstation fastän man inte vill?"

Då vänder vi oss till utföraren av initiativet. Är det rimligt att den som tar initiativet till en sexuell handling har större förväntningar på att den som handlingen riktar sig emot tydligt och klart signalerar/talar om att denne inte vill jämfört med fallet där initiativet är att man spelar på den andres Playstation?
Jag förstår inte var du vill komma.

Man tränger inte in i någon utan samtycke oavsett vad man förväntar sig.

Det vet du ju redan eftersom du påstår dig förstå samtycke.
Citera
2026-09-18, 08:29
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Jag har svarat dig massor av gånger men eftersom jag inte svarar som du vill anser du att jag inte har svarat. Det enda hon har sagt nej till är att följa med hem till honom.
Återigen Humbug visa mig i FUP vad tjejen har sagt nej till förutom att följa med hem till honom. Jag tror säkert att det är 30e gången jag ställer den frågan till dig. Dags att visa det nu om du ska fortsätta att tjata om det här. Visa nu vad hon mer har sagt nej till.
Att följa med honom hem innebar att ha sex.
Citera
2026-09-18, 08:30
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Jag vet vad jag tror men nu var det inte mig själv jag frågade utan dig. Men jag fick inget svar som vanligt utan en fråga tillbaka som vanligt. jag provar igen.

Är det värre att vara på väg att bli "våldtagen" då någon tar initiativ till en sexuell handling som man inte vill än att någon spelar på ens Playstation fastän man inte vill?"
Ge oss svar på frågan nu.

Vad tror du själv?
Citera
2026-09-18, 09:29
Medlem
Citat:
Nej det skulle vara intressant att se hur du tänker och ett bevis på att ni skriver era känslor utan att tänka. Kan du inte visa hur du kom fram till siffran?

Du har fått alla siffror med länkar. Anmälda våldtäkter år 2025 i förhållande till antal straffmyndiga i Sverige.
Citera
2026-09-18, 10:54
Avstängd
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
En våldtäkt är inte en sexuell situation.

Nehepp.. Vad är det då?
Citera
2026-09-18, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Nehepp.. Vad är det då?

En våldtäkt
Citera
2026-09-18, 11:00
Avstängd
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
En våldtäkt

Våldtäkt är ett sexualbrott. Men det är alltså inte en sexuell situation? Hur går det ihop?
Citera
2026-09-18, 11:06
Medlem
Citat:
Lille Cinmik det är inte olagligt att torrknulla någon och det är inte olagligt att spruta på någon vid en sexuell situation.

Citat:
Jag har svarat dig massor av gånger men eftersom jag inte svarar som du vill anser du att jag inte har svarat. Det enda hon har sagt nej till är att följa med hem till honom.
Återigen Humbug visa mig i FUP vad tjejen har sagt nej till förutom att följa med hem till honom. Jag tror säkert att det är 30e gången jag ställer den frågan till dig. Dags att visa det nu om du ska fortsätta att tjata om det här. Visa nu vad hon mer har sagt nej till.

Citat:
Kul att du tycker som du tycker, då menar jag det fetade i ditt svar :-)

Återigen det enda hon har svarat nej på är att följa med hem till honom. Hon har inget intresse av att följa med hem till honom.
Visa i FUP vad mer hon har sagt nej till?

Om du tackar nej till att titta på film A måste det betyda att du inte heller vill se film B? I sådana fall har jag lärt mig något nytt.

Citat:
Jag har skrivit typ 30 gånger vad det är hon har tackat nej till. Har du inte uppfattat det ännu så förstår jag att vi har enorma problem att kunna kommunicera med varandra och då förstår jag varför vi fortfarande håller på att tjata om detta.

Visa i FUP vad mer än att följa med hem till honom som hon har tackat nej till.

Tänk lite utanför din box nu. Lägg Visbyfallet utanför ditt huvud nu utan nu är det en ny situation med nya människor.

Ponera att en kille och en tjej fattat tycke för varandra och killen frågar om hon vill följa med honom hem. Hon är intresserad och hon skulle inte ha något som helst emot ifall det hade blivit sex hemma hos honom men hon kan faktiskt inte följa med hem på grund av att on måste iväg på något så hon säger att det inte går.

Kan en sådan situation vara realistisk?

Gällande Visbyfallet valde den 30 åriga mannen att våldta den 17 åriga tjejen. Han sket fullständigt i vad hon ville och inte ville. Han sket i att där var fullt med folk på krogen, han våldtog henne inne på en av toaletterna ändå.

Den 17 åriga tjejen gjorde inget fel, hon utförde inte någon brottslig handling. Det var den 30 åriga mannen som valde att utföra en brottslig handling - som han blev dömd för.

Av ren nyfikenhet Jocke. Hade den 30 åriga mannen kunnat ta andra beslut som inte hade lett fram till att han våldtog och blev dömd för ett allvarligt brott?
Citera
2026-09-18, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Våldtäkt är ett sexualbrott. Men det är alltså inte en sexuell situation? Hur går det ihop?

Detta har du redan gaggat om en gång. Du kör samma oneliners med jämna mellanrum.

För den som blir våldtagen är det inte att ha sex. Den som blir våldtagen blir våldtagen.

Och börja nu inte gagga om att du tycker att det ska heta nåt annat än "våldtäkt" nu när det inte behöver ingå regelrätt misshandel igen.
Citera
2026-09-18, 11:43
Avstängd
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Detta har du redan gaggat om en gång. Du kör samma oneliners med jämna mellanrum.

För den som blir våldtagen är det inte att ha sex. Den som blir våldtagen blir våldtagen.

Och börja nu inte gagga om att du tycker att det ska heta nåt annat än "våldtäkt" nu när det inte behöver ingå regelrätt misshandel igen.

Inlägg #8408 är en oneliner.

Det behöver inte heta något annat än våldtäkt, det är inte det jag ställer mig frågande inför i det här fallet.

Jag fattar helt enkelt inte hur man kan påstå att våldäkt inte är en sexuell situation. Det ligger ju i sakens natur att det är sexuellt.

En person kan bli utsatt för något sexuellt mot sin vilja, detta kallas för sexualbrott. Kan du förklara varför order "sexual" är där och vad det betyder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in