Citat:
Ursprungligen postat av
SanfordClark
Absolut sanning. Detta är väl dokumenterat genom historien och det har funnits särskilda lagar och regler kring detta i bl.a. brittiska flottan. En annan sak som var väldigt vanlig förr var att sjömän som kom till en hamnstad hade sex med landbögar. Det fanns vissa kvarter dit man kunde gå om man ville ha snabbt, kravlöst och oftast gratis sex, med en man... Bögrörelsen har ju skrivit om detta också, det har varit dokumentärer i radio m.m. Lokala landbögar visste att det ofta fanns kåta och fulla sjömän på landpermis som inte var så nogräknade och bara ville ha en snabb avsugning i nån gränd eller nåt buskage.
Det är tydligen vanligt att lastbilschaufförer bögar loss med varandra också. Jag kände en tjej som jobbade på en av Sveriges största färjelinjer där väldigt många lastbilar skeppas över och där chaufförerna sover ombord på fartyget över natten. Hon berättade till min fasa hur det var vanligt att chaufförerna (män och gubbar från olika europeiska länder) hade sex med varandra och att de ofta såg spår av detta i hytterna och inte sällan mer eller mindre råkade komma på dem på bar gärning.

Nu när du skriver om det, så ringer någon klocka.. Jo har hört om det tidigare för länge sen, slår mig också att man sett hintar om tradar-chaffisarna i en del amerikanska filmer.
Jag är något äldre än dig, varit singel under några perioder över tid. Något har hänt, kanske särskilt de de senaste 5-10 åren. Har kommenterat en hel del i ämnet nätdejting och sett rätt många som skriver samma sak. Det lustiga är att kvinnor också klagar, eller så lustigt är det inte och klagomålen ser annorlunda ut.
Tror mycket av det har med Internet att göra och soc.medier som skvallercentraler. Å går vi 30 år tillbaks.. så har ju de flesta ställen där kvinnor möter män utanför deras sociala krets helt enkelt försvunnit. Men det förklarar inte de allra senaste åren. En desperation hos framförallt unga män och en blockerande rädsla hos kvinnor och båda blir kvar bakom sin skärm. Börjar nog synas även demografiskt. Själv har jag väl haft det såpass lätt att jag även "haft råd" att dumpa någon, å fått fuckboy-stämpel av den försmådda kvinnan.
Verkar tom som att det gamla ordspråket om att man kan få kyssa många grodor är lite i gungning. Så även att mister man en finns tusen åter. För många verkar det ha blivit så stort att all spontanitet kvävs.