Citat:
Ursprungligen postat av
Barahartillfalligt
Jag förstår verkligen inte hur H o Kebabsåsen tänker i det här. De verkar tro att de skyddar Lars identitet bara genom att pixla ansiktet, men i det stora hela är hon ju fortfarande fullt identifierbar genom alla reklamlänkar, inlägg och annat innehåll som publiceras om henne. Och nu har det dessutom kommit ut vilken skola hon går på.
Jag som förälder hade blivit väldigt orolig och stannat upp och tänkt: Hur kommer mitt barn att påverkas av allt det här i framtiden? Finns det en risk att hon längre fram tar skada av det hon kan läsa om sig själv, eller av alla kommentarer och reaktioner från andra människor?
Det känns så tragiskt att de verkar leva så mycket i nuetså länge reklamlänkarna fortsätter komma in och man kan göra reklam för skitprodukte utan att tänka på vilka konsekvenser det här kan få för barnet längre fram. Ett barn kan inte själv överblicka vad det innebär att få hela sin uppväxt dokumenterad och offentliggjord på det här sättet. Men de ärthjärnorna tänker inte längre än näsan sträcker sig.
Ja så tänker ju vi normala föräldrar. Men jag tror hon anammat nån slags "jag är en avslappnad, cool morsa som inte har gränser gällande mitt barn."
Och sen tror jag hon skrollar många såna "inspiration-reels" på ig som är typ "ta det lugnt, stanna upp och andas.", "du är den bästa mamman till ditt barn." "Ta inte skit från andra." Osv. Typ såna. Och eftersom hon inte har riktiga vänner som hon kan bolla med. Så blir internet hennes vän och hon tror på alla "inspiration quoutes" hon kommer över, som tilltalar henne.
Vilket är så otroligt sorgligt. Hon kan inte interagera med andra människor. Även de som tycker om henne fortfarande blir blockade så fort de frågar något.
Som den där löjliga reelen hon delade nyss. Alla är troll och sorgliga för att man ifrågasätter influensers. De fattar ju inte att det är folks kommentarer som betalar deras lön.