2026-09-17, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av To.Ivrig
Den tidigare anhållnas namn, personnummer och adress var sekretessmarkerad redan vid framställan om offentlig försvarare (inlägg igår).
Detsamma gällde när häktningsframställan registrerades hos tingsrätten - fortfarande sekretess.

Att jämföra med målet om misshandeln i Karlstad, då maskeringen togs bort på de två männen i samband med att häktningsframställan ingavs till domstolen.

Inlägg i Karlstadstråden kl 10:35 - sekretessmarkeringen borttagen för männen. Häktningsförhandlingarna hölls kl 11.00 och 13.00.

Igår: Häktningsframställan, sekretessmarkeringen kvarstod för personen som var begärd häktad.

Men domstolarna alternativt åklagarna kanske hanterar det på olika vis, och vi vet inte om det fanns andra särskilda skäl till varför sekretessen fortsatte att gälla när det fortfarande var kort tid kvar tills häktningsförhandlingen skulle inledas (14.00).

Får dom fler verktyg att jobba med när personen är häktad jämfört med bara gripen?
Citera
2026-09-17, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av To.Ivrig
Jag har inget emot om bra källhänvisningar upprepas.

17:37:

17:37:

18:49:

Men om man ska vara petig så länkades åklagarens pressmeddelande redan tre timmar tidigare av användaren Taggad:

14:25:

Bra påpekande!
Det gäller att alltid vara först!
Citera
2026-09-17, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snera
Vi pratar om överfallsvåldtäkter av kvinnor. Vad tråden handlar om alltså. Håll dig till on topic och håll känslorna i styr så slipper tråden fyllas av skit

Vilket var precis vad jag svarade på. Men jag antar att det är lättare för dig att låtsas som att jag var OT än att ta in det jag skriver till dig...
Citera
2026-09-17, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredriktomte
Vilket var precis vad jag svarade på. Men jag antar att det är lättare för dig att låtsas som att jag var OT än att ta in det jag skriver till dig...

Nä du pratar om annat vilket inte hör till tråden. Ingen säger att kvinnor inte begår sexuella övergrepp.
Citera
2026-09-17, 09:50
Medlem
Noetlovskijs avatar
2 min sedan:

Citat:
En ny person misstänks i fallet gällande den grova våldtäkten mot ett barn i Järfälla, rapporterar P4 Stockholm.

Det visar handlingar från tingsrätten.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1495627

Texten uppdateras.
Citera
2026-09-17, 09:54
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
2 min sedan:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1495627

Texten uppdateras.

Det gick ju snabbt och lätt. Sannolikt tvillingen då.
Citera
2026-09-17, 09:55
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/expressen-direkt/?post=5a91123c-897b-4970-a1d6-838ea8540b51

https://www.sverigesradio.se/artikel/ny-person-misstankt-kopplad-till-valdtakt-i-jarfalla
Citera
2026-09-17, 10:00
Medlem
Någon som vet namnet på MGM
Citera
2026-09-17, 10:04
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Förlåt en trögskalle men varför skulle det vara tvillingen? Är det DNA som har lett till det första gripandet?
Citera
2026-09-17, 10:05
Medlem
Bukharins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p

De skriver inte att de gripit en ny person, utan att de har en ny misstänkt. Får hoppas att det är media som inte fått information om gripandet bara, så det inte ränner en gärningsman lös fortfarande.
Citera
2026-09-17, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xcape
Någon som vet namnet på MGM

Jag tror inte att ni skall göra om samma misstag som ni gjort de senaste dagarna...
Citera
2026-09-17, 10:11
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
Förlåt en trögskalle men varför skulle det vara tvillingen? Är det DNA som har lett till det första gripandet?

Det vet ju ingen, men om man utgår från att det stämmer som påstås att polisen hittat kläder som motsvarar signalementet i lgh där den första personen greps (tror det var AB, orkar inte leta i tråden. Det får du göra själv) så kan man ju anta att personerna är lika till det yttre och har tillgång till samma lgh på ett eller annat sätt. Morsan var väl skriven på den gatan där insatsen bedrevs tidigare tror jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Bukharin
De skriver inte att de gripit en ny person, utan att de har en ny misstänkt. Får hoppas att det är media som inte fått information om gripandet bara, så det inte ränner en gärningsman lös fortfarande.

Desto tydligare då att det är en person som på något sätt åtminstone påminner om den tidigare anhållna, kan jag tycka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in