2026-09-16, 18:47
Medlem
TreponemaPallidums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Hur gammalt är barnet och är det en pojke eller en flicka? Kanske slikt aldrig kommer fram när det häller ytterst unga BOs?
Det är ingen som vet, det bara gissas till höger och vänster. Inte heller vet vi om GM är man eller kvinna.
Från rättsväsende och polis har det bara framkommit att det rör sig om ett "barn" som BO och en "person" som varit anhållen skäligen misstänkt, men nu släppts eftersom man kommit fram till att GM är någon annan person. Huruvida man vet vem den andra personen är eller inte är också oklart. En annan person sägs ha varit aktuell i utredningen.
Citera
2026-09-16, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Vad är detta för skit, vi vet det sedan många timmar tillbaka
Ja, det känner alla redan till. Det som har dröjt är endast åklagarens officiella bekräftelse. Uppgiften är alltså gammal för tråden, men bekräftelsen är värdefull som källhänvisning eftersom den formellt fastslår att häktningen har hävts.
Citera
2026-09-16, 18:57
Medlem
Insats på Arrendevägen just nu, minst 2 polisbussar och en polisbil.
Citera
2026-09-16, 18:58
Medlem
Jag har inget emot om bra källhänvisningar upprepas.

17:37:
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Åklagaren har tidigare i dag begärt en person häktad på skälig misstanke, den lägre misstankegraden, för grov våldtäkt mot barn i Järfälla norr om Stockholm den 10 september. Efter att nya uppgifter har framkommit är häktningsframställan återkallad.
Ingen person är i nuläget frihetsberövad i ärendet.

Åklagarmyndighetens ärendenummer: AM-137730-26.
https://www.aklagare.se/for-media/pressmeddelanden/2026/september/begaran-om-haktning-aterkallad-i-arende-om-grov-valdtakt-mot-barn-i-jarfalla/
17:37:
Citat:
Vad är detta för skit, vi vet det sedan många timmar tillbaka
18:49:
Citat:
Ja, det känner alla redan till. Det som har dröjt är endast åklagarens officiella bekräftelse. Uppgiften är alltså gammal för tråden, men bekräftelsen är värdefull som källhänvisning eftersom den formellt fastslår att häktningen har hävts.

Men om man ska vara petig så länkades åklagarens pressmeddelande redan tre timmar tidigare av användaren Taggad:

14:25:
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Åklagarens pressmeddelande :
https://www.aklagare.se/for-media/pressmeddelanden/2026/september/begaran-om-haktning-aterkallad-i-arende-om-grov-valdtakt-mot-barn-i-jarfalla/
Citera
2026-09-16, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Hur gammalt är barnet och är det en pojke eller en flicka? Kanske slikt aldrig kommer fram när det häller ytterst unga BOs?
Det är en flicka på 10 år, går i fjärde klass på en skola där fyrorna tillfälligt är flyttade till Högbyskolan p g a renovering.
Citera
2026-09-16, 19:16
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spiltaliga
Jaha det var en subjektiv känsla kring personlig trygghet. Tyckte det lät som ett axiom att inga barn råkade illa ut i Sverige på 80-talet. Finner det ändå intressant att du tyckte det var tryggare med människohandeln på Malmskillnadsgatan runt tiden Catrin da Costa styckmödades än när någon rumän sitter och tigger utanför ICA på 2000-talet.

Ja tänk

Jag sa aldrig att barn inte råkade illa ut. Jag sa bara att barn fick vara ifred på stadens gator, en djävla skillnad...
Citera
2026-09-16, 19:19
Medlem
Citat:
Häktning har inte hävts då personen inte suttit häktad
Citera
2026-09-16, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hallonpannkaka
Insats på Arrendevägen just nu, minst 2 polisbussar och en polisbil.
Bodde inte fries mor där? Tyckte nån skrev det
Citera
2026-09-16, 19:22
Medlem
Citat:
Bodde inte fries mor där? Tyckte nån skrev det
Ja det stämmer. Och den andra tvillingen är folkbokförd där om jag inte minns fel.
Citera
2026-09-16, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Ja tänk

Jag sa aldrig att barn inte råkade illa ut. Jag sa bara att barn fick vara ifred på stadens gator, en djävla skillnad...

Vilket inte stämmer eftersom Johan Asplund inte fick det.
Citera
2026-09-16, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hallonpannkaka
Ja det stämmer. Och den andra tvillingen är folkbokförd där om jag inte minns fel.
Vilket nr var de på?
Citera
2026-09-16, 19:33
Medlem
Nått mer om polisens närvaro på arrendevägen nyss?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in