2026-09-16, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Jo den är svår att förstå. Ingen har sex på det viset.

De flesta har sex på det viset. Därav ör det bara 0,11% av befolkningen över 15 som blir anmälda för våldtäkt.

Ditt svar på frågan om du skulle sluta försöka ha sex med någon som tydligt fysiskt avvisat dig om det inte är ett muntligt nej påvisar bristande social kompetens.

Bara för att det inte står krossa inte glaset innebär det inte att det är fritt fram att krossa glaset.
Citera
2026-09-16, 22:24
Medlem
Citat:
Exemplet kom till för att visa att missförstånd kan uppstå. Om det är rimligt att kräva att ett potentiellt offer säger ifrån i ena fallet så är det även rimligt att ha samma krav i andra fallet. Annars är man inte konsekvent.

Så du skulle anse att om någon gjorde misstaget att våldta dig så är det inte värre än att någon spelar Minecraft på ditt PS5?

Varför har vi olika straffsatser? Ringa stöld är ett lagbrott. Mord är ett lagbrott. Då är det inte konsekvent att utdömma olika straff.
Citera
2026-09-16, 22:27
Avstängd
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
De flesta har sex på det viset. Därav ör det bara 0,11% av befolkningen över 15 som blir anmälda för våldtäkt.

Nej det beror på att människor vet hur man säger nej.
Citera
2026-09-16, 22:29
Avstängd
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Så du skulle anse att om någon gjorde misstaget att våldta dig så är det inte värre än att någon spelar Minecraft på ditt PS5?

Det skulle inte bli någon våldtäkt för jag skulle säga nej.
Citera
2026-09-16, 22:36
Medlem
Citat:
Nej det beror på att människor vet hur man säger nej.

Och du påstår att du inte förstår ett nej.
Citera
2026-09-16, 22:37
Medlem
Citat:

Men misstag kan ju ske.
Citera
2026-09-16, 22:40
Avstängd
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Men misstag kan ju ske.

Nej, inte när någon säger nej.
Citera
2026-09-16, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Generellt samtycke räcker inte för lagstiftaren och praxis. Hela svenska folket är därför våldtäktsmän i lagens mening. Är det lagen eller folket det är fel på?

Nej det är dom inte. Ytterst få lyckas missförstå lagen. Bara 0,11% av misslyckas med att ha sex på frivillig basis.
Citera
2026-09-16, 22:42
Medlem
Citat:
Nej, inte när någon säger nej.

De kanske trodde du svarade nej på om det ska regna imorron. Missförstånd kan ju ske.
Citera
2026-09-16, 22:43
Medlem
Citat:
Jo jag fortsätter. Jag utgår ifrån att alla som inte säger sluta/stopp/nej vill ligga med mig.

För dig är det tyst samtycke att ställa fram chipsen men det betyder inte att det är det för alla. Chipsen kanske till exempel var till för att ätas senare.

Ja ok, då tillhör du det fåtalet som inte förstår varken verbalt eller tyst samtycke eller bristen därav.

Om de skulle ätas senare hade jag satt fram dem senare
Citera
2026-09-16, 22:44
Medlem
Citat:

Folk blir våldtagna trots att de säger "nej"
Citera
2026-09-16, 22:49
Avstängd
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
De kanske trodde du svarade nej på om det ska regna imorron. Missförstånd kan ju ske.

Ja men det blir lite mindre missförstånd när man pratar med varandra och inte leker charader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in