Citat:
Ursprungligen postat av
klurafilura
Håller med om det mesta i den långa analysen som någon tjej (ja det måste det ha varit!) skrev.
Och de stelopererade läpparna, herregud vad hemskt det ser ut och man fattar inte att de själv inte ser?! Helena sminkar sig dessutom verkligen inte fint om läpparna med den bruna läpnnan utanför läpparna, ser bara jätteskumt ut.
Kanske hade hon överdrivna förhoppningar inför sin matchning men sen fick hon sämsta matchen också, är inte förvånad över hennes reaktion. Hon bestämmer sig för att fortsätta till 99% för att inte dra sig ur Tv-produktionen för tidigt. Utöver läpparna ser hon ju bra ut och verkar normal.
Håller inte med dem som tycker att Saras reaktion visar att hon alltid är offret. Hon var helt legitimt orolig för att Gabriel skulle fara illa när han outade sig för Urban, och hon försökte övertyga honom om att inte göra det. Att det gick bra beror på hans fantastiska personlighet och att de var förberedda på något slags avslöjande och hade kamera upptryckt i ansiktet. Ändå ställde de extrema frågor om hans opererade könsorgan som han inte skulle ha behövt beskriva för hela Sverige. Så hennes oro var högst befogad.
Tack. Jag gissar att det var min post du avsåg. Men nej, jag är inte tjej
Och vad gäller Sara. Jag kanske lät lite hård och kritisk mot henne. Jag menar verkligen att hon verkar vara en av de mer sympatiska deltagarna. Men jag tycker ändå att hennes reaktion visar en viss instinkt som inte är alltför ovanlig. Grundad i dels god empatisk förmåga, men även en liten skvätt offermentalitet. Att hon var genuint orolig för Gabriels skull tvivlar jag inte på. Men hennes sätt att visa oron var ändå något jagcentrerad. Hon menar alldeles säkert inget ont med det, men den där sortens reaktion kan utgöra en dubbel börda för partnern. Dels ska han hantera sin egen oro och dels ska han trösta och stötta henne i hennes oro.
Jag håller med dig att outandet för framförallt Urban räddades av Gabriels personlighet. Han verkar vara genuint stabil och självsäker. Rena motsatsen till Urban. Hade Gabriel varit mer osäker så hade Urbans något klumpiga attityd varit mycket problematisk.
Att Gabriel ska förklara hur hans könsorgan ser ut och fungerar är fullkomligt absurt. Ingen människa skulle komma på tanken att be Urban redogöra för storlek, funktion och utformning. Om Urban är genuint intresserad och nyfiken så skulle han kanske först ha lagt lite energi på att lära känna Gabriel.
Men nu var Gabriel förberedd, självsäker och öppen. Så det verkar ju ändå ha gått OK.