2026-09-15, 21:09
Medlem
nationalizten88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GodSosse
I det huset finns troligen dolda byggfel och vartefter de uppdagas kan nog AB&Co räkna med att köparen hör av sig.

Finns nog en friskrivningsklausul om dom vet vad det är för något, kan man anta att flyttlasset går i månadsskiftet?
Citera
2026-09-15, 22:58
Medlem
GodSosses avatar
Om friskrivningsklausul finns med så brukar det stå angivet i annonsen.
Citera
2026-09-16, 00:59
Medlem
osnutens avatar
Citat:
Eller hur.
Dags för nästa kapitel nu.

Anna söker kontakt med sina nya grannar
Citera
2026-09-16, 03:39
Medlem
nationalizten88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osnuten
Eller hur.
Dags för nästa kapitel nu.

Anna söker kontakt med sina nya grannar

Hennes trasiga axel känns väldigt vältajmat för att hon ska slippa packa och lyfta bohaget
stackars flyttfirma som ska göra jobbet med Anna som självutnämnd flyttledare.
Inflytten kommer bli en cirkus som nya grannarna sent kommer och glömma.....

Har vi tur anlitar hon någon av sina youtubers att göra content av flytten
Citera
2026-09-16, 06:17
Medlem
Citat:

Möjligen, men inget krav. Friskrivningsklausul ska dock alltid finnas med i kontraktet.
Citera
2026-09-16, 06:42
Medlem
SCHMACKOSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nationalizten88
Hennes trasiga axel känns väldigt vältajmat för att hon ska slippa packa och lyfta bohaget
stackars flyttfirma som ska göra jobbet med Anna som självutnämnd flyttledare.
Inflytten kommer bli en cirkus som nya grannarna sent kommer och glömma.....

Har vi tur anlitar hon någon av sina youtubers att göra content av flytten
Den lilla vinsten är borta om flyttfirman ska packa ner och upp med. Är svindyrt men smidigt.
Svårt att få fejkföljare att hjälpa till då dom inte finns 🤪🤣...fast nu fick hon nog en idé !
Citera
2026-09-16, 07:46
Avstängd
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SCHMACKOS
Den lilla vinsten är borta om flyttfirman ska packa ner och upp med. Är svindyrt men smidigt.
Svårt att få fejkföljare att hjälpa till då dom inte finns 🤪🤣...fast nu fick hon nog en idé !

Det finns ingen vinst, Lekstugan, altanen och garaget och lite annat har kostat mera än den lilla vinsten.
Roberto får vara glad om han fick 5 miljoner med friskrivningsklausul, utan friskrivningsklausul är äventyret i Suckunge inte slut för Roberto och Anna.
Citera
2026-09-16, 09:39
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dannejunior96
Möjligen, men inget krav. Friskrivningsklausul ska dock alltid finnas med i kontraktet.
Nej, långt ifrån alltid. Det lustiga är att i de fall som en sådan klausul används är det oftast när säljaren inte själv har bott i huset (och därmed inte förväntas kunna veta allt), som vid färsäljning av dödsbo etc. Eller om huset är så gammalt att man kan anta att saker kommer att börja ge efter, om än kanske inte just denna vecka...

När man använder en friskrivningsklausul räknar man också med att priset påverkas. Ganska rejält, då det blir en risktagning. Känss inte som att Ankeborg försökte reas direkt, så de har kanske inget? Dessutom hade ju mäklaren skrivit in en brasklapp eller två att vissa saker inte hade kunnat inspekteras. Vilket jag är tveksam till att det är sant. Vissa saker hade antagligen inte inspekterats av en anledning.
Citera
2026-09-16, 09:58
Medlem
Hor-Ullas avatar
Varför har dom sålt? På instagram (tror jag) så hade ju hon ju skrivit att om det var upp till henne hade hon bott i huset livet ut, men att det var Roberto som ville flytta.
Citera
2026-09-16, 12:01
Medlem
Internethuliganens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Varför har dom sålt? På instagram (tror jag) så hade ju hon ju skrivit att om det var upp till henne hade hon bott i huset livet ut, men att det var Roberto som ville flytta.

Ingen orkar ta hand om trädgården, det udda med det nya boendet är att det finns ingen samfällighet för stensträngsvägen. Området förvaltas av en BRF. Så det finns fastighetsskötare som håller området i trim.
Citera
2026-09-16, 12:06
Medlem
SCHMACKOSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Aldrig i livet att hon flyttar för någon annans skull än sin egen. Tror dock att Roberta är trött på att cykla till Märsta C för att sedan ta tåget. Han verkar ju göra det året runt. Anna har bilen som bara är hemma, märkligt..Kanske enklare från Sigtuna men tror inte han har någon egen vilja eller våga knysta flytt. Måste ha kommit från henne själv. Varför kan man undra!
Citera
2026-09-16, 12:43
Medlem
Magictrixs avatar
Kommenterar Annas inlägg på Insta för de som är blockeliblockade...
Ber om ursäkt att Annas text inte är exakt citerat, men pallar inte att skriva alla emojis och felstavningar med vilje.

Vårt finas lilla Ankersborg är sålt.
Någon som vet vart namnet Ankeborg kommer ifrån? Har bara hört det nämnas sedan annonsen kom ut. Har de hittat på det själva?

Det finaste är att det är en familj som precis som oss – blev förälskade i huset på en gång. Det var det första huset de tittade på av flera stycken.
Varför berättar hon att familjen Bra tittat på flera hus, men valde deras? Alla som tittar på hus tittar ju på flera. Och så många kåkar ligger väl inte ute i området?

Men som dem igår berättade att de inte hade kunnat släppa vårt vita hus med ALLA fortsatta utvecklingsmöjligheter och mannen i huset var lyrisk över ALLT han och dem som familj kommer att göra framåt. De sa en så speciell sak, att detta kommer bli deras föralltidhus.
Här ljuger Anna som den flodhäst hon är. Med utvecklingsmöjligheter menar familjen att det kommer att krävas en hel del renoveringar.

Varför skriver hon ”mannen i huset”. Menar hon med det att det är mannen som bestämmer?

Ett ”föralltidhus” var ett nytt ord för mig. Men hoppas det kommer hålla ihop ”för alltid”.

Vi kunde inte vara nöjdare och det vi flyttar till känns också väldigt bra. Men jag ska vara ärlig och berätta att flytta härifrån var inte mitt beslut och förstaval. Jag älskar att bo här ute i naturen och det har varit bomull för min själ. Så jag är ledsen, jag hade kunnat bo här för alltid. Men samtidigt så är jag ändå väldigt glad.
Anna är glasklar. Hon är ledsen, men glad. Hon ville inte flytta, men har accepterat att flytta. Det är någon annans fel att de måste flytta. Hon ville inte, men är glad ändå, fast ledsen.

För som jag alltid sagt till Roberto, så står jag för mitt ord. Att så länge vi har varandra och han älskar mig – så spelar det ingen roll VART eller HUR vi bor.
Här ställs saker lite på sin spets. ”Så länge vi har varandra”. Det är alltså Roberta som bestämt att de ska flytta. Man kan undra varför. Finns inte på kartan att Roberta har det mandatet. Antingen är det för att han vill bli av med sonen, eller att han gjorde ett försök att bli av med Anna? Om han inte klarar av att vara husägare, varför då flytta till ett annat hus? Och det är nog inte lättare att ta sig till jobbet från det nya huset än det är idag. Så det är något annat som skaver. Det var säkert roligt att flytta in i huset när barnen ännu gick i skolan och hade lite plats. Men nu flyttar de ensamma till ett annat hus. Det kommer kännas.

Det bästa är ju också att om man inte trivs, ja då är det bara att flytta. Om två veckor lämnar vi detta för ett nytt litet vitt hus.
Om man inte trivs… säger hon som helst hade velat bo där för alltid. Som om hon inte skulle haft möjlighet att stanna kvar om hon velat. Nej, här ligger en hund begraven. Kanske flera? Jag tror det är Anna som vill flytta. Hon ljuger om något. Kanske har hon hittat en behå under sängen som inte var hennes? Nu kan hon inte bo kvar i det solkiga huset. Det är därför hon aldrig är hemma numera. Eller också kommer hon flytta till Spanien och terrorisera döttrarna medan Roberta och Antonio kommer köra det nya huset i botten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in