2026-09-16, 12:50
Medlem
SCHMACKOSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Kommenterar Annas inlägg på Insta för de som är blockeliblockade...
Ber om ursäkt att Annas text inte är exakt citerat, men pallar inte att skriva alla emojis och felstavningar med vilje.

Vårt finas lilla Ankersborg är sålt.
Någon som vet vart namnet Ankeborg kommer ifrån? Har bara hört det nämnas sedan annonsen kom ut. Har de hittat på det själva?

Det finaste är att det är en familj som precis som oss – blev förälskade i huset på en gång. Det var det första huset de tittade på av flera stycken.
Varför berättar hon att familjen Bra tittat på flera hus, men valde deras? Alla som tittar på hus tittar ju på flera. Och så många kåkar ligger väl inte ute i området?

Men som dem igår berättade att de inte hade kunnat släppa vårt vita hus med ALLA fortsatta utvecklingsmöjligheter och mannen i huset var lyrisk över ALLT han och dem som familj kommer att göra framåt. De sa en så speciell sak, att detta kommer bli deras föralltidhus.
Här ljuger Anna som den flodhäst hon är. Med utvecklingsmöjligheter menar familjen att det kommer att krävas en hel del renoveringar.

Varför skriver hon ”mannen i huset”. Menar hon med det att det är mannen som bestämmer?

Ett ”föralltidhus” var ett nytt ord för mig. Men hoppas det kommer hålla ihop ”för alltid”.

Vi kunde inte vara nöjdare och det vi flyttar till känns också väldigt bra. Men jag ska vara ärlig och berätta att flytta härifrån var inte mitt beslut och förstaval. Jag älskar att bo här ute i naturen och det har varit bomull för min själ. Så jag är ledsen, jag hade kunnat bo här för alltid. Men samtidigt så är jag ändå väldigt glad.
Anna är glasklar. Hon är ledsen, men glad. Hon ville inte flytta, men har accepterat att flytta. Det är någon annans fel att de måste flytta. Hon ville inte, men är glad ändå, fast ledsen.

För som jag alltid sagt till Roberto, så står jag för mitt ord. Att så länge vi har varandra och han älskar mig – så spelar det ingen roll VART eller HUR vi bor.
Här ställs saker lite på sin spets. ”Så länge vi har varandra”. Det är alltså Roberta som bestämt att de ska flytta. Man kan undra varför. Finns inte på kartan att Roberta har det mandatet. Antingen är det för att han vill bli av med sonen, eller att han gjorde ett försök att bli av med Anna? Om han inte klarar av att vara husägare, varför då flytta till ett annat hus? Och det är nog inte lättare att ta sig till jobbet från det nya huset än det är idag. Så det är något annat som skaver. Det var säkert roligt att flytta in i huset när barnen ännu gick i skolan och hade lite plats. Men nu flyttar de ensamma till ett annat hus. Det kommer kännas.

Det bästa är ju också att om man inte trivs, ja då är det bara att flytta. Om två veckor lämnar vi detta för ett nytt litet vitt hus.
Om man inte trivs… säger hon som helst hade velat bo där för alltid. Som om hon inte skulle haft möjlighet att stanna kvar om hon velat. Nej, här ligger en hund begraven. Kanske flera? Jag tror det är Anna som vill flytta. Hon ljuger om något. Kanske har hon hittat en behå under sängen som inte var hennes? Nu kan hon inte bo kvar i det solkiga huset. Det är därför hon aldrig är hemma numera. Eller också kommer hon flytta till Spanien och terrorisera döttrarna medan Roberta och Antonio kommer köra det nya huset i botten.
Tack snälla !🤣
Hennes inlägg ger fler frågor än svar ...som vanligt!
Bara 2 veckor för att flytta? Book hjälper ju knappast till något så då blir det svettigt för resterande. Varför så bråttom med tillträdet?
Citera
2026-09-16, 13:32
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SCHMACKOS
Tack snälla !🤣
Bara 2 veckor för att flytta? Book hjälper ju knappast till något så då blir det svettigt för resterande. Varför så bråttom med tillträdet?
Det kan finnas fler anledningar... Till exempel att den nya familjen i Ankeborg har panik och behov att flytta omgående? Det kan ha varit ett krav från deras sida?
Tittar man på Anna själv så har hon inte efter sedvanligt manér skrutit över sitt lilla palats på flera månader. Tvärtom har hon hållit sig borta från huset så mycket som möjligt. Vilket kan tyda på att hon inte trivs där längre. Och det kan finnas flera skäl till det... men de kommer vi aldrig få reda på.
Två veckor är nog minimum om de inte redan börjat packa. Och det verkar de inte ha gjort. Blir nog till att anlita flytthjälp. Anna är skadad fram tills inflytten och antagligen helt återställd tills dess att hon behöver åka och shoppa nya möbler på Jula. Antonio kommer inte ens klara att packa ner sitt eget rum. Roberta jobbar och kommer bara ha tid på helgerna. Dvs en helg. Och det duger inte. Familjen Lundell och andra kommer hålla sig på armlängds avstånd tills flytten är klar. Chansen är stor att Anna kommer behöva åka till Spanien och vila upp sig inför flytten. Och efteråt.
Citera
2026-09-16, 13:38
Medlem
nationalizten88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Det kan finnas fler anledningar... Till exempel att den nya familjen i Ankeborg har panik och behov att flytta omgående? Det kan ha varit ett krav från deras sida?
Tittar man på Anna själv så har hon inte efter sedvanligt manér skrutit över sitt lilla palats på flera månader. Tvärtom har hon hållit sig borta från huset så mycket som möjligt. Vilket kan tyda på att hon inte trivs där längre. Och det kan finnas flera skäl till det... men de kommer vi aldrig få reda på.
Två veckor är nog minimum om de inte redan börjat packa. Och det verkar de inte ha gjort. Blir nog till att anlita flytthjälp. Anna är skadad fram tills inflytten och antagligen helt återställd tills dess att hon behöver åka och shoppa nya möbler på Jula. Antonio kommer inte ens klara att packa ner sitt eget rum. Roberta jobbar och kommer bara ha tid på helgerna. Dvs en helg. Och det duger inte. Familjen Lundell och andra kommer hålla sig på armlängds avstånd tills flytten är klar. Chansen är stor att Anna kommer behöva åka till Spanien och vila upp sig inför flytten. Och efteråt.

Man förstår ju vad planerna var med 7 miljoners priset, att få loss pengar till nya dyra möbler så hon kan få gå runt i sitt dyrbara palats, men det vart bara en tummetott och glänsa med.
Citera
2026-09-16, 23:10
Medlem
Citat:
Tack snälla !🤣
Tror dom är tvugna att sälja pga ekonomi! Det är skralt i kassan för den familjen. De lever över sina tillgångar.
Citera
2026-09-17, 00:03
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskarebrallan
Tror dom är tvugna att sälja pga ekonomi! Det är skralt i kassan för den familjen. De lever över sina tillgångar.
Det är inte ovanligt att man flyttar till en mindre bostad när barnen flyttar ut, varför skulle det vara annorlunda för Anna och Roberto?
Citera
2026-09-17, 02:46
Medlem
FruKrokodils avatar
Det ska bli ett sant nöje att följa hur de får ut och med if sonen som garanterat inte vill lämna sitt rum i första taget. Följer killen på TT och han är verkligen stendum.
Kanske därför de sänkte priset- för att Antonio skulle få bo kvar och hyra källaren minst fem år.
Citera
2026-09-17, 06:59
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Det är inte ovanligt att man flyttar till en mindre bostad när barnen flyttar ut, varför skulle det vara annorlunda för Anna och Roberto?
Ja, jag tror att de kommer att flytta till nåt mindre. En fyra kanske. Nybyggt och med minimal trädgård, för ingen i familjen har intresse eller kunskap att ägna ens en timma i veckan åt fastighetsskötsel, gräsklippning, snöskottning och så vidare.
Citera
2026-09-17, 07:12
Medlem
SCHMACKOSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Ja, jag tror att de kommer att flytta till nåt mindre. En fyra kanske. Nybyggt och med minimal trädgård, för ingen i familjen har intresse eller kunskap att ägna ens en timma i veckan åt fastighetsskötsel, gräsklippning, snöskottning och så vidare.
Ingen av dom verkar ens fatta ATT gräsmattan ska klippas. Tror dom den gör det själv? Dom borde leta lägenhet istället för ett hus, oavsett storlek och tomt, klarar dom inte av.
Citera
2026-09-17, 08:34
Medlem
nationalizten88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0

Dom flyttar till större så flickorna får plats när dom är på besök...

Se följande: Stensträngsvägen 2 i Steningehöjden (Sigtuna kommun) är en villa på 6 rum som såldes den 8 april 2026 för 6 900 000 kr.

Om Anna anammar återvinnings/vintage trenden kan hon fynda möbler på Myrorna, Stadsmissionen och Erikshjälpen som den religösa kvinna hon är. Här är lite tips https://www.youtube.com/watch?v=-3CLzV-hlyY
Citera
2026-09-17, 09:54
Medlem
SCHMACKOSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nationalizten88
Dom flyttar till större så flickorna får plats när dom är på besök...

Se följande: Stensträngsvägen 2 i Steningehöjden (Sigtuna kommun) är en villa på 6 rum som såldes den 8 april 2026 för 6 900 000 kr.

Om Anna anammar återvinnings/vintage trenden kan hon fynda möbler på Myrorna, Stadsmissionen och Erikshjälpen som den religösa kvinna hon är. Här är lite tips https://www.youtube.com/watch?v=-3CLzV-hlyY
Har dom verkligen råd att punga ut ytterligare 1,9 miljoner till det nya huset?
Citera
2026-09-17, 12:55
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Någon optimist räknade ut tidigare i denna tråd att de kanske skulle kunna ha det. Det var en liten glädjekalkyl för ett par månader sedan har jag för mig. Men i så fall skulle det ha gått jämnt opp med vad de fick för huset nu. Och det förutsatte att de hade sparat alla pengar från tidigare försäljningar. Men Anna kostar väl en mille om året så... de kommer antagligen fattas en del. Och om räntorna går upp med den nya regeringen så kommer Antonio behöva jobba. Anna kan ju bidra med att åka runt på lite loppisar och sälja signerade CD-skivor? Roberta kan dryga ut sin lön med att leta pantflaskor på väg hem från jobbet.
Citera
2026-09-17, 13:03
Medlem
nationalizten88s avatar
Citat:

Huset är ju cashat enligt IF barnet. Sen har ju lägenheten på Gärdet sålts och eventuellt något i Spanien
sen kanske det togs ut lite deg om man nu kan toppbelåna lägenheter i Spanien.
Däremot tror jag att brytdatum för dubbla kostnader för boende går sista september så det blev paniksäljning
till underpris för att överhuvudtaget få det sålt.

Annas saga om hur försäljningen gick till är blott en saga, hon gnisslar tänder så kakelplattorna i munnen glöder
av ilska att inte få spendera pengar på lyxmöbler som skulle göra alla avundsjuka.

Dom har köpt en villa men det är ändå en sketen bostadrätt hur nu sånt går till... BRF Granriket heter föreningen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in