Citat:
Ursprungligen postat av
Tagelapa
Det känns lite mysko att det skulle vara sålt. Samma en har budat tre gånger. Lade ett bud, efter ett tag lade figuren till ett höjt bud och nu sista gången sänktes budet och då blev det sålt.
Bara en idiot kan buda så. Därför känns det som om det är någon i familjen som inte förstår sig på hur man budar eller också någon av deras smarta bekantskaper.
För mig känns det troligt att huset snart ligger ute till försäljning igen och att det skylls på att "köparen" ångrat sig/inte fick låna eller något annat som att de bett mäklaren radera deras idiotbud med förhoppning att kunna lägga ut huset igen och få nya riktiga budare.
Så tror jag. Men jag kan ha fel. Det har jag fanimig haft förr.
Ja jag håller med dig. Fick en lite tokig idé att kanske Jockoboi köpt kåken åt sin ohängde bror, att de blivit kompisar igen? Men det är ju en ren spekulation. Alternativet är att Antonio känt sig vuxen och gått in och lagt lite bud för att "skrämma upp" andra spekulanter som då skulle börja buda över.
Jag kikade lite på Boolis övriga sålda adresser i området och Tookarnas pris är skyhögt över alla andra, även för 5 millar är det högt. Det har sålts dyrare, men de har varit fint renoverade och med faciliteter och mycket större boyta. Men man vet aldrig, någon idiot i Märsta som vann på travet i helgen kanske fick feeling att bo på landet?
Nej, jag misstänker som du att vi snart får se huset ute på marknaden igen, men hos en helt annan mäklare. Kanske till ett helt annat pris?