Citat:
Ursprungligen postat av
prz11
Det är i första hand ett förljuget folk förgiftat av media. Media har utrotat allt som Sverige en gång var, vem som helst är svensk, det är fult att vara stolt svensk, mångfald är det bästa som finns osv. Detta är djupt ingrott i majoriteten som lyssnar på mestadels mainstream media.
Om man tar 2022 som exempel har det nog aldrig sett värre ut i Sverige. Total kaos mot vad Sverige en gång var och även då var det nästan inte möjligt att vinna. Om inte SD vuxit sig så stora så är jag övertygad om att vi haft extrem invandring.
För att svara på din fråga så tror jag det blir svårare och svårare hela tiden att vinna val för högersidan, SD blev stora för sent. Svensken är redan stor minoritet på många platser och för varje år som går blir svensken mindre andel i landet. Det skulle behövas ett stort uppvaknande och debatt om demografi/etnicitet/återvandring för att ha någon chans att vända detta.
Jag tror SD måste bli mer tuffa och skilja sig från andra partier, tror de tappade en del på stödröster/soffliggare osv men också för att folk ser andra partier tagit deras politik och de inte behövs lika mycket längre. Lite suffering from success.
SD behöver föra etnicitet/återvandring/demografifrågan så ofta de kan och bli kallade nazister igen.
En annan sak är att sittande regering ofta tappar även om de lyckas med allt.
Får hålla med. Hjärntvätten är roten till allt; Extremfeminism, idiotiska beteenden, idioter som lyfts upp som vinnare, social media. Och såklart doktrinen om massinvandring, "nazister" och Pkdoktrinen.
M med Reinfeldt ligger nog kvar också i minnet och hans skitpolitik gentemot sjuka som inte är i stånd till att arbeta. Det gör nog kanske att vissa är rädda för att M skall regera för länge och börja med såna saker igen. Jag tror dom redan gjorde det dock denna mandatperioden.
Väldigt många som stödröstade ja, L ökade med 0,8 % från förra valet. Folk var verkligen rädda för den skit regeringen som tillträder snart. M har ju även suttit i regering därför ser folk mer dom och kopplar framgången till dom samt att M har varit bra med den ekonomiska politiken med. Vilket egentligen är SDs förtjänst, eller ja hälften hälften typ.
Varför tappar alltid sittande makt? Är det bara ett mönster från föregående totalt inkompetenta regeringar som aldrig gjort något åt problemen och har som politik att flytta en krona dit, en krona dit utan egentligen nån förbättring? Känns som det mönstret av styre bröts nu när de fick SD som eldade på i röven, samt att SD kom med sitt hela partiprogram som räddade situationen.
Jag tror SD har rätt politik för att lösa problemen helt o hållet, jag tror inte de kommer tappa så mycket mer, jag tror tappet var naturligt av de två skälen jag beskrev. Helt normalt egentligen. Jag tyckte det var kraftfullt av svenska folket att dra in L i riksdagen igen, folket ville verkligen inte ha den här skit Rödgröna regeringen vid makten.
Jag tror som sagt SD kan lösa problemen, det är bara vissa Tweaks med medborgskapen man behöver göra som krävs grundlagsändringar, t.ex. att ta ifrån medborgskap retroaktivist för kriminella. Det är en mycket bra sak att göra och är inte kontroversiellt. Då kan de hålla sig mest hårdast ett litet tag till.
Men sen finns det en grej att göra och det är Folkpolitik, alltså att man vill att hela landet skall blomstra man borde titta på t.ex. Schweiz för den bästa företagspolitiken, sen utveckla en sådan genomgående grym jordbrukspolitik och slå in mycket småskaligt jordbruk i det hela för att få med sig miljönissarna. Även arbetare skall gynnas. Skattesänkningar som är ordentligt genomtänkte och riktigt gedigna kan man också arbeta med och göra väldigt mycket för företagare som jag nämnde. På det viset kan man ta från Moderaterna.
Sist men inte minst så bör man också göra en helt ny omläggningsplan för Sverige värderingsmässigt, att börja skola in värderingar som nationalism, konservatism, läran om ideologier på ett djupt plan samt religiösa värderingar genom hela skolgången med start från låg ålder. Reformera om social media så psykisk ohälsa inte kan uppstå, ta bort den som inte kan reformeras om, t.ex. TikTok.
Även bildningsideal borde göras starkt i Sverige och man borde förbjuda program som Jersey Shore, Big brother och massa andra looser program och reality serier som alla skiter i och som folk tror de ska leva upp till. Typ "Teenage mom" och sån jävla skit. Totalt ovärdigt hur dessa får utrymme och normaliserar dekadens och dekadenta personer i samhället.
Starkt bildningsideal är väldigt viktigt. Men alla fall, alla dessa värderingar kommer sedan hjälpa SD själva för det kommer göra att människor i framtiden kommer känna att de har nånting tillsammans med SD. Det tror jag. Vilket gör att SD växer naturligt.
Landet blir också starkare med normala värderingar igen och nya partier kan födas som också är av samma värderingar när folket blir annorlunda, det kan ändra hela landet tillslut i grunden till det bättre. Tänk att ha politiker i riksdagen där den största majoriteten håller på Sverige?
Låga politiker löner och tjänstemannaansvar är naturligtvis viktigt också. Och givetvis reformering av SVT och SR.