2026-09-15, 15:55
Medlem
Vad spelar det för roll om vänster eller höger vinner?

Vad ser du för skillnader för just dig?

Dom sänkte brnsinpriset 2kr vilket blir ca 100 kr i månaden. Woooow vilken stor grej!!!!!

Även matmomsen skulle jag tippa är typ 100kr i månaden. Jag har inte ens tänkt på det.

Ser i princip 0 skillnad mellan höger och vänster regering.
Citera
2026-09-15, 16:03
Medlem
Foliekavajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettanporta

Dom sänkte brnsinpriset 2kr vilket blir ca 100 kr i månaden. Woooow vilken stor grej!!!!!

Även matmomsen skulle jag tippa är typ 100kr i månaden. Jag har inte ens tänkt på det.

Energipriserna har ökat enormt sedan vänstern la ner kärnkraften och kommer att öka ännu mer när dom återigen motarbetar den, allt annat kommer att öka i kostnad som en konsekvens av detta.

Att du inte bryr dig personligen om att allt blir dyrare är bara en imbecill flex, det är inte hållbart för landet i längden att vi ska bränna så mycket kapital på energi som vi kan göra betydligt billigare men väljer att inte göra det för att en vokal minoritet behöver känna sig varma i hjärtat.
Citera
2026-09-15, 16:03
Medlem
Wajis avatar
Citat:

Då är du nog en av få som inte förstår riktigt vad det handlar om. Höjda skatter, högre bensin, en karensdag fri som företagare ska betala etc.
Tänk dig alla som driver företag inom visa områden som man på ena sidan vill slakta.

Få in vänstern i regeringen så kommer det bli dyrt för dig som jobbar eller driver företag. Det är nog en mardröm för oss.
Citera
2026-09-15, 16:04
Medlem
Kriminalitet är ingen fråga t ex?
Citera
2026-09-15, 16:07
Medlem
Citat:
Ekonomin för alla som inte har obegränsat med pengar som du.

Citat:
Med vänsterregering blir allt dyrare, och skatten blir högre, men intäkterna går inte upp motsvarande för att täcka förlusten.

Citat:
De sänkte "mot sitt eget pris", jämfört med S+MP regering är det snarare 20:- billigare än bara 2:-. Och de flesta kör längre än enbart 50 mil per månad. Speciellt folk som arbetar.

Sen påverkar bränslet mer än bara ditt privata bilkörande. Bussen går på diesel, lastbilarna som kör ut mat till din lokala livsmedelsbutik går på diesel, postmords bilar kör på diesel när de levererar all billig skit från Kina du köper på nätet, precis som övriga transporter av precis allt du konsumerar.

Det handlar om tusenlappar i transportkostnader, vilket läggs på priset på allt du handlar.

Citat:
Att anse att folk inte ska ha råd att äta sig mätta är bara äckligt. Finns en specifik plats i helvetet för såna som du.

Citat:
Det beror på att du bor i din mors källare och din rika pappa betalar för allt. Klart som fan att det blir 0 skillnad när du aldrig betalar ett öre ur egen ficka. Tillbaks till reddit med dig fetknopp.
Citera
2026-09-15, 16:23
Medlem
Det har en stor betydelse för varje enskild person vilka människor som styr landet. Är det en politiskt parti som jobbar för att förena folket eller splittra det till "Vi" och "Dem"? Är man en del av samhället då har det en ganska stor betydelse.

Ingen vettig människa röstar för några tusen lappar här och där.

Oförmögne politik och ledarskap är värre än kriminalitet.
Senast redigerad av Kleiner 2026-09-15 kl. 16:28.
Citera
2026-09-15, 16:33
Medlem
laughingducks avatar
Citat:

Frågade du samma sak 2022 ?
Citera
2026-09-15, 16:43
Medlem
Onanikrems avatar
Varför gör du en tråd på Flasback om du inte bryr dig?

Låt vänstern ha sin lekstuga i fyra år om det ens varar så länge. Folk får det de de förtjänar.
Citera
2026-09-15, 16:45
Avstängd
Grisus-Kristuss avatar
Citat:

Jag är rädd för att folk ska tro att jag inte är intelligent.
Jag måste försöka få folk att tro att jag begriper mig på landets ekonomi och sånt, fast jag inte ens kan räkna.

Jag var iofs intresserad av att rösta för att legalisera prostitution och sexköp.
Men jag kan knappt läsa, så jag hittade inget parti att rösta på, så jag röstade samma som min arbetskompis. Ja föredetta arbetskompis.
Jag fick sparken för länge sedan.
Dom flesta på Samhall röstade på SD.
Senast redigerad av Grisus-Kristus 2026-09-15 kl. 16:49.
Citera
2026-09-15, 16:55
Avstängd
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brukstrask
Ekonomin för alla som inte har obegränsat med pengar som du.

Med vänsterregering blir allt dyrare, och skatten blir högre, men intäkterna går inte upp motsvarande för att täcka förlusten..
Fan va dumma folk är som röstar på partiet som gör allt jättedyrt.

Jag ska starta parti där allt ska vara billigt, inga skatter,. bättre skola. Lyxiga boenden till pensionärer och gratis Energi åt alla.
Citera
2026-09-15, 17:25
Medlem
Citat:

8 kr per liter och 100kr per månad som kunde gått till något bra. Nu blir fattiga fattigare och välfärden sämre, de kriminella fler och barnen sämre utbildade.
Citera
2026-09-15, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Varför gör du en tråd på Flasback om du inte bryr dig?

Låt vänstern ha sin lekstuga i fyra år om det ens varar så länge. Folk får det de de förtjänar.
För att jag kan inte undgå att märka att folk runt omkring bryr sig. Jag undrar varför dom gör det när det handlar om småpengar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in