2026-09-16, 09:56
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Jag kör ca 5000mil per år på jobbet, och vi är 20 pers som gör det. Alla har inte egen bil men vi har iallafall 10-15 bilar.
Kör du cirka 5000 mil per år på jobbet så lägger du cirka 1000 timmar på bilkörning. Detta kostar ditt företag mellan en halv och en miljon kronor per år. Jämför detta med ökning på drivmedel på kanske 10 000 kronor per år. Det stora bekymret i ert fall verkar alltså vara att personalen lägger så mycket tid på bilkörning, inte att bensin eller diesel skulle öka några kronor per liter i pris.
Citera
2026-09-29, 22:49
Medlem
Foliekavajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Ja. Men det har redan hänt och går inte att göra ogjort. Det får vi leva med. Att lida över lidandet är inte en sund livsstrategi.

Det är klart att det går att fixa och samtidigt hålla idioterna borta från makten, det är inget lidande att bekämpa miljömupparna.
Citera
Igår, 07:31
Medlem
KastlosaBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettanporta
Vad spelar det för roll om vänster eller höger vinner?

Vad ser du för skillnader för just dig?

Dom sänkte brnsinpriset 2kr vilket blir ca 100 kr i månaden. Woooow vilken stor grej!!!!!

Även matmomsen skulle jag tippa är typ 100kr i månaden. Jag har inte ens tänkt på det.

Ser i princip 0 skillnad mellan höger och vänster regering.

Skillnaden är liten. De spelar i riksdagen bara teater så att det ska se ut som att Sverige är en demokrati. Skillnaderna som finns är minimala. Ibland kan man se skillnad på en moderat och en miljöpartist. Moderaten har en ful hästsvans och miljöpartisten har dreadlocks. Det är skillnaden. Bägge har ändå gemensamt för Sverige viktiga saker som tynger: de är för EU, de är för NATO, är för upprustning och krig, de är för massinvandring, de är för solpaneler på jordbruksmarken och de är för vindkraftsparker, de är för att kriminalisera ifrågasättandet av förintelsen, de är alla för datahallarna och övervakning av medborgarna med Expo som åsiktspolis.

Jag spottar på samtliga och röstar självklart inte på något av dessa 8 äckliga partier. Man behöver heller inte rösta alls.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in