Citat:
Ursprungligen postat av
prz11
Det enda som spelar roll i slutet är demografin, hade vi inte haft massinvandring hade jag inte brytt mig öht om politik troligtvis.
Svenskarna är under existentiellt hot, vi har världens sämsta förutsättningar för att fortsätta leva som svenskar.
Bara en nyfiken tankegång, vi tänker likadant du och jag.
Jag tänkte på detta valet, allt, precis allt stod i favör för Tidö. Den rödgröna sidan erbjöd samma gamla politik som leder till massiva allvarliga problem för landet. De hade ingen sammanhållning eller gemensamhet i ekonomisk politiken och ingen vill samarbeta med varandra, plus ultimatum från MP om efterbliven politik som leder till massiv inflation.
Detta valde man framför Tidö som hade samarbete, inga röda linjer, gemensam politik på alla viktiga områden för att ett samhälle skall fungera, en politisk riktning och en plan för Sverige, skattesänkningar, kulturkanoner, en välfungerande skola och allt annat med. Privata alternativ till statliga och mer frihet i vardagen.
Ändå valde en knapp majoritet det andra valet.
Så nu till själva frågan: Vad tänker du om Sverige om Tidö röstas in igen nästa gång när rödgröna gjort bort sig igen? Och sedan röstas Tidö bort igen? Och sen fortsätter det bara så fram o tillbaka mellan problem och en massiv nedgång av problem, mandat period efter mandatperiod.
Vad tänker du då? Det känns som att det skulle kunna hända och att det är framtiden med tanke på detta valet och hur enormt överlägset Tidö var i sina framgångar, samarbete, politik samt nya riktning för landet.
Och ändå valdes det bort