2026-09-15, 20:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dickachu
Om du gillar låg inflation borde du inte rösta på ett gäng klåpare som lånar pengar av Wallenberg för att tillfälligt sänka matmoms och bensinpris.

Problemet är att drivor av lågutbildade svennebanangrabbar inte begriper grundläggande ekonomi.

jag tycker det var bra att man får billigare och om jag inte minns fel så lånade sossarna mycket mer under deras 8 år
Citera
2026-09-15, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahaaaaaaa
från 2017 till 2022 så var det 1889 skjutningar och 262 st mördade. det var föräldrar som begravde sina barn.

Hur många tog livet av sig?

Hur många lever i en jävulsk missär? Hemlösa? Missbrukare? Psykisk ohälsa? Sjukdommar?
Ensamhet? Mobbning? Etc.

Att gäng skjuter ihjäl varandra är inget annat än självsanering.
Citera
2026-09-15, 20:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ettanporta
Hur många tog livet av sig?

Hur många lever i en jävulsk missär? Hemlösa? Missbrukare? Psykisk ohälsa? Sjukdommar?
Ensamhet? Mobbning? Etc.

Att gäng skjuter ihjäl varandra är inget annat än självsanering.

det är för jävligt.
Citera
2026-09-15, 20:44
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahaaaaaaa
jag tycker det var bra att man får billigare och om jag inte minns fel så lånade sossarna mycket mer under deras 8 år

Där minns du fel.

https://www.riksgalden.se/statistik/statistik-om-sveriges-statsskuld/statsskuldens-utveckling/
Citera
2026-09-15, 20:56
Medlem
Snarare bra att vänstern skattar sönder dessa gnällpellar. Lär bli en hel del tillskott i kassan som kan gå till bidragssomalierna.
Citera
2026-09-15, 20:58
Medlem
Det enda som spelar roll i slutet är demografin, hade vi inte haft massinvandring hade jag inte brytt mig öht om politik troligtvis.

Svenskarna är under existentiellt hot, vi har världens sämsta förutsättningar för att fortsätta leva som svenskar.
Citera
2026-09-15, 21:19
Medlem
Återvänd när ett kilo potatis kostar över 40 kr och arbetslösheten ligger på runt två miljoner.

Sverige går mot en krash.
Senast redigerad av Skattebetalaren23 2026-09-15 kl. 21:27.
Citera
2026-09-15, 21:23
Medlem
Citat:
Vad spelar det för roll om vänster eller höger vinner?

Vad ser du för skillnader för just dig?

Dom sänkte brnsinpriset 2kr vilket blir ca 100 kr i månaden. Woooow vilken stor grej!!!!!

Även matmomsen skulle jag tippa är typ 100kr i månaden. Jag har inte ens tänkt på det.

Ser i princip 0 skillnad mellan höger och vänster regering.

"Det här skrev du 2014 i en tråd du skapade:

kan det stämma att varje person som jobbar, dvs 5 miljoner personer i sverige.

betalar 30k i snitt om året till invandrarpacken som kommer hit?

150 miljarder / 5 miljoner.

isf måste ju regeringen avgå med detsamma. Hur fan kan dom låta oss svenskar bära den bördan. Fan vi skulle ju alla vara riktigt rika om dom inte kom hit.

30k om året är mycket cash..."

Varför sitter du och trollar? Du vet att det handlar lite mer om "2 kr" mindre i bensinpris, förövrigt var det heller inte 2 kr utan typ 12 kr lägre bensinpris.

Idiot, sitt inte o prata massa skit när du tycks veta.

fattar ingenting.
Senast redigerad av Vintageman 2026-09-15 kl. 21:30.
Citera
2026-09-15, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebetalaren23
Återvänd när ett kilo potatis kostar över 40 kr och arbetslösheten ligger på runt två miljoner.

Sverige kommer krasha så in i helvete de nästa 4 åren.

De kommer inte vara arbetslösa, Magdalena kommer ge dom bidrag igen enda chansen för deras väljarbas att stanna. Det kommer bli en minuspool annars för dom i väljare.

Sedan när statistiken har flyttats från arbetslöshet till bidragstagare så kommer hon säga att hon löst arbetslösheten i Sverige.

Perfekt ju.

Ja, Sverige kommer krascha men så kommer också stödet för Vänsterblocket, sen tar Tidö över igen och kör politik som leder till massiva positiva uppgångar för Sverige.

Det som är intressant sedan är om svenska folket röstar bort Tidö igen för en andra gång för Vänsterskitpolitik istället som inte har nån logik. Och som dessutom aviseras innan flera månader för folket, precis som det gjorde denna gången.

Då har jag flyttat och lever inte i Sverige längre som tur är, men tanken är ju "Kul".
Citera
2026-09-15, 21:28
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Vad spelar det för roll om vänster eller höger vinner?

Vad ser du för skillnader för just dig?

Dom sänkte brnsinpriset 2kr vilket blir ca 100 kr i månaden. Woooow vilken stor grej!!!!!

Även matmomsen skulle jag tippa är typ 100kr i månaden. Jag har inte ens tänkt på det.

Ser i princip 0 skillnad mellan höger och vänster regering.
I och med att du har kvalificerat dig för Flashback innebär det att du har så pass hög lön att vare sig bränsle- eller matpriset påverkar dig nämnvärt. Men du får inte glömma de som står utanför. För dem kan två kr/litern för bensinen eller 5% på matpriset spela en stor roll.
Citera
2026-09-15, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintageman
De kommer inte vara arbetslösa, Magdalena kommer ge dom bidrag igen enda chansen för deras väljarbas att stanna. Det kommer bli en minuspool annars för dom i väljare.

Sedan när statistiken har flyttats från arbetslöshet till bidragstagare så kommer hon säga att hon löst arbetslösheten i Sverige.

Perfekt ju.

Ja, Sverige kommer krascha men så kommer också stödet för Vänsterblocket, sen tar Tidö över igen och kör politik som leder till massiva positiva uppgångar för Sverige.

Det som är intressant sedan är om svenska folket röstar bort Tidö igen för en andra för Vänsterskitpolitik som inte har nån logik.

Då lever jag inte Sverige längre som tur är, men tanken är ju "Kul".

Jo det fipplas alltid med arbetslösheten. Tysk industris kollaps, högre oljepriseroch det franska lånet gör att vi inte kommer exportera lika mycket. Lite fler skatter ovani så skapar det en domino effekt med verksamheter som konkar etc

Tvivlar på stt tidö någonsin kommer tillbaka, invandrare kommer vara minst en halv miljon mer i nästa val och säkra segern.
Citera
2026-09-15, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prz11
Det enda som spelar roll i slutet är demografin, hade vi inte haft massinvandring hade jag inte brytt mig öht om politik troligtvis.

Svenskarna är under existentiellt hot, vi har världens sämsta förutsättningar för att fortsätta leva som svenskar.

Bara en nyfiken tankegång, vi tänker likadant du och jag.

Jag tänkte på detta valet, allt, precis allt stod i favör för Tidö. Den rödgröna sidan erbjöd samma gamla politik som leder till massiva allvarliga problem för landet. De hade ingen sammanhållning eller gemensamhet i ekonomisk politiken och ingen vill samarbeta med varandra, plus ultimatum från MP om efterbliven politik som leder till massiv inflation.

Detta valde man framför Tidö som hade samarbete, inga röda linjer, gemensam politik på alla viktiga områden för att ett samhälle skall fungera, en politisk riktning och en plan för Sverige, skattesänkningar, kulturkanoner, en välfungerande skola och allt annat med. Privata alternativ till statliga och mer frihet i vardagen.

Ändå valde en knapp majoritet det andra valet.

Så nu till själva frågan: Vad tänker du om Sverige om Tidö röstas in igen nästa gång när rödgröna gjort bort sig igen? Och sedan röstas Tidö bort igen? Och sen fortsätter det bara så fram o tillbaka mellan problem och en massiv nedgång av problem, mandat period efter mandatperiod.

Vad tänker du då? Det känns som att det skulle kunna hända och att det är framtiden med tanke på detta valet och hur enormt överlägset Tidö var i sina framgångar, samarbete, politik samt nya riktning för landet.

Och ändå valdes det bort
Senast redigerad av Vintageman 2026-09-15 kl. 21:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in