2026-09-15, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laughingduck
Frågade du samma sak 2022 ?
nopp
Citera
2026-09-15, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Då är du nog en av få som inte förstår riktigt vad det handlar om. Höjda skatter, högre bensin, en karensdag fri som företagare ska betala etc.
Tänk dig alla som driver företag inom visa områden som man på ena sidan vill slakta.

Få in vänstern i regeringen så kommer det bli dyrt för dig som jobbar eller driver företag. Det är nog en mardröm för oss.

Så det var en mardröm när S ledde landet menar du ?
Citera
2026-09-15, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brukstrask
Ekonomin för alla som inte har obegränsat med pengar som du.

Med vänsterregering blir allt dyrare, och skatten blir högre, men intäkterna går inte upp motsvarande för att täcka förlusten.

De sänkte "mot sitt eget pris", jämfört med S+MP regering är det snarare 20:- billigare än bara 2:-. Och de flesta kör längre än enbart 50 mil per månad. Speciellt folk som arbetar.

Sen påverkar bränslet mer än bara ditt privata bilkörande. Bussen går på diesel, lastbilarna som kör ut mat till din lokala livsmedelsbutik går på diesel, postmords bilar kör på diesel när de levererar all billig skit från Kina du köper på nätet, precis som övriga transporter av precis allt du konsumerar.

Det handlar om tusenlappar i transportkostnader, vilket läggs på priset på allt du handlar.

Att anse att folk inte ska ha råd att äta sig mätta är bara äckligt. Finns en specifik plats i helvetet för såna som du.

Det beror på att du bor i din mors källare och din rika pappa betalar för allt. Klart som fan att det blir 0 skillnad när du aldrig betalar ett öre ur egen ficka. Tillbaks till reddit med dig fetknopp.

Om någon arbetar är 6% i matmoms väldigt små pengar, det märks knappt. Det finns en plats i helvetet för folk som dig också, som inte förstår någonting över huvudtaget.
Citera
2026-09-15, 18:11
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettanporta
För att jag kan inte undgå att märka att folk runt omkring bryr sig. Jag undrar varför dom gör det när det handlar om småpengar.
Småpengar för dig kanske föder en hel familj en eller två veckor. Hur långt är ett snöre? Småpengar för dig kan handla om att äta eller vara hungrig för andra. Jag är inte fattig, men känner folk som är.
Citera
2026-09-15, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Småpengar för dig kanske föder en hel familj en eller två veckor. Hur långt är ett snöre? Småpengar för dig kan handla om att äta eller vara hungrig för andra. Jag är inte fattig, men känner folk som är.

jag känner ingen som är fattig, kanske är därför.. Men det kanske är så att 100kr i månaden är mycket pengar för vissa. Det är liksom det som är marginalen för svält.

Tragiskt.
Citera
2026-09-15, 18:16
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
För att jag kan inte undgå att märka att folk runt omkring bryr sig. Jag undrar varför dom gör det när det handlar om småpengar.
Man kan också se ur den aspekten. Hur många fattiga föder jag? Vad ger de tillbaka till samhället? Liksom varför skulle jag föda en kriminell med socialbidrag? I de allra flesta fall så, skicka hem honom!
Citera
2026-09-15, 18:21
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
jag känner ingen som är fattig, kanske är därför.. Men det kanske är så att 100kr i månaden är mycket pengar för vissa. Det är liksom det som är marginalen för svält.

Tragiskt.
För 100 kr får du två Ebba falukorvar, tre i bästa fall om det är extrapris. Kanske inte heller optimal veckomatsedel, men det funkar om man är fattig. Jag åt ris med ketchup sista veckan innan lön när jag pluggade. Dog inte av det.
Citera
2026-09-15, 18:23
Medlem
Kan bara tala för mig själv men jag gillar inte att bli rövknullad
Citera
2026-09-15, 18:25
Medlem
Sociala medier och snabba nyheter. Samt inte minst att man själv kan kommentera.
Citera
2026-09-15, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
För 100 kr får du två Ebba falukorvar, tre i bästa fall om det är extrapris. Kanske inte heller optimal veckomatsedel, men det funkar om man är fattig. Jag åt ris med ketchup sista veckan innan lön när jag pluggade. Dog inte av det.

Precis. Havregryn är billigt också
Citera
2026-09-15, 18:34
Avslutad
Citat:
Vad spelar det för roll om vänster eller höger vinner?

Vad ser du för skillnader för just dig?

Dom sänkte brnsinpriset 2kr vilket blir ca 100 kr i månaden. Woooow vilken stor grej!!!!!

Även matmomsen skulle jag tippa är typ 100kr i månaden. Jag har inte ens tänkt på det.

Ser i princip 0 skillnad mellan höger och vänster regering.

det har med hur Sverige som land mår. vänstern tänker bara på sig själva. högern tänker på Sverige
Citera
2026-09-15, 18:38
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Jag håller nog med TS. Skillnaderna är så små att det är knappt lönt att bry sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in