2026-09-15, 21:03
Medlem
Varmlandskorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Men de har ingen konstellation som i dagsläget kan regera, då partier inte vill samarbete med varandra.
Så i praktiken har de ingen majoritet

Det kommer lösa sig ska du se . Magda kanske får med sig L och KD . Finns många möjligheter och inga partier vill ha extraval. Viktigast är att få ordning på Sverige , arbetslöshet ,skola, vård mm. Det har inte gått så bra med Tidö därav fick dom inte nytt förtroende från väljarna.
Citera
2026-09-15, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Att V gjorde ett bra val är inget annat än skrämmande.

Det är djupt beklagligt. V är ett stolligt populistparti, som får SD att blekna. Snacka om sunkiga rötter.

V har ingen rätt att kasta ägg på SD. Detta är Sveriges äldsta extremistparti, som har hyllat alla möjliga blodiga diktaturer.

ND är tuff iaf. Det får man ge henne. Hon vet att väljarna går igång på pitbullstilen.

Men ingen utanför V vill ha en minister som kommer från V. V har noll erfarenhet av detta.

Så då har vi massor av blåbär i riksdagen.

C och L har oerfarna partiledare. Och V kräver ministerposter, något de aldrig haft.

Fy fan vilket kaos detta blir.
Citera
2026-09-15, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmlandskorven
Det kommer lösa sig ska du se . Magda kanske får med sig L och KD . Finns många möjligheter och inga partier vill ha extraval. Viktigast är att få ordning på Sverige , arbetslöshet ,skola, vård mm. Det har inte gått så bra med Tidö därav fick dom inte nytt förtroende från väljarna.

Det lär aldrig ske, vi får inte ordning på Sverige genom att ge islamisterna i V makt iaf

Men vi får se om ett par veckor hur det blir
Citera
2026-09-15, 21:08
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Jag tror inte att L kommer att ingå i någon regering eller samarbete med SD efter det här valet. De lyckades bara behålla drygt trettio procent av sina väljare från 2022,resten är till större delen stödröster.

På kommunal och regionnivå har de gjort ett katastrofalt val och inom partiet rasar det. L är inte längre ett parti som står för någonting överhuvudtaget.

Jag tog upp detta med samarbete och kramar med SD med några valarbetare i Stockholm. Ingen uttalade något stöd för den vändningen och de var direkt ursäktande ( det är bara på riksnivå det har hänt)

Rent taktiskt så tror jag de mindre partierna mår bäst av att inte sitta i regeringsställning Jag är medlem i V men tycker det är idiotiskt att kräva platser i en regering. Det är mycket bättre att driva sakfrågor från en styrkeposition. Små partier har väldigt lite att säga till om i ett regeringssamarbete med de stora partierna. MP utplånade nästan sig själva under Löfven.

När det gäller själva valresultatet så kan man kan konstatera att det rör sig mellan partierna men ligger i stort sätt still mellan de block som gäller. Så har det varit sen 2014.

Jag tror Magda bildar en ren S-regering som "hoppar mellan blocken" i sakfrågorna. Alternativt en alliansregering med C utan SD i en Tidöposition men det känns mindre sannolikt.
Förra valet var också mest stödröster, liksom valet innan det.

L håller alltid på att åka ur riksdagen, och räddas alltid av stödröster.
Citera
2026-09-15, 21:08
Medlem
Varmlandskorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Det lär aldrig ske, vi får inte ordning på Sverige genom att ge islamisterna i V makt iaf

Men vi får se om ett par veckor hur det blir

Blir det extraval är det stor chans att L åker ur riksdagen . Dom kommer inte få stödrösterna då är det jag tror .
Citera
2026-09-15, 21:09
Medlem
PUBG2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Det är djupt beklagligt. V är ett stolligt populistparti, som får SD att blekna. Snacka om sunkiga rötter.

V har ingen rätt att kasta ägg på SD. Detta är Sveriges äldsta extremistparti, som har hyllat alla möjliga blodiga diktaturer.

ND är tuff iaf. Det får man ge henne. Hon vet att väljarna går igång på pitbullstilen.

Men ingen utanför V vill ha en minister som kommer från V. V har noll erfarenhet av detta.

Så då har vi massor av blåbär i riksdagen.

C och L har oerfarna partiledare. Och V kräver ministerposter, något de aldrig haft.

Fy fan vilket kaos detta blir.

OM S börjar samarbeta med L eller KD kommer det bli nyval! Då kommer ni se att V kommer växa ännu mera. Sverige börjar bli fattigt och folk röstar på det partier som lovar att beskatta de rika!
Citera
2026-09-15, 21:10
Medlem
Centern kan numera profilera sig som ett rött parti. Att det där pyttepartiet i princip står som vågmästare har gett dom hybris.. Politisk korrekthet och naivitet har gått alldeles för långt. Nu beskriver folk i orten moderater som rasister också

Det måste nog ske betydligt fler våldtäkter, sprängningar, dödligt våld, fler moskéer, nerbrunna kyrkor, mer islamism och förtryck innan folk börjar öppna ögonen.

Även om Maggan haggan skulle lyckas få ihop en regering med det underlaget skulle det bli en j*vla cirkus. Det är de medvetna om. Hon är så desperat efter att få sitta vid makten att de nu föreslår hoppande majoritet..Inte lika lätt att tillämpa nuförtiden. Då kan vi lika gärna ge upp blockpolitiken.
Citera
2026-09-15, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngenHemma
Att de har 1% mer än C är irrelevant

Centerpartiet gick till val att bli större än V så att V bli irrelevant.
Det var Thands ord i nästan varje intervju.
Men nu är V större. Det innebär att C måste svänga högerut.
Citera
2026-09-15, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmlandskorven
Blir det extraval är det stor chans att L åker ur riksdagen . Dom kommer inte få stödrösterna då är det jag tror .

Kanske kanske inte, hade varit intressant se iaf
Citera
2026-09-15, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Jag tror inte att L kommer att ingå i någon regering eller samarbete med SD efter det här valet. De lyckades bara behålla drygt trettio procent av sina väljare från 2022,resten är till större delen stödröster.

På kommunal och regionnivå har de gjort ett katastrofalt val och inom partiet rasar det. L är inte längre ett parti som står för någonting överhuvudtaget.

Jag tog upp detta med samarbete och kramar med SD med några valarbetare i Stockholm. Ingen uttalade något stöd för den vändningen och de var direkt ursäktande ( det är bara på riksnivå det har hänt)

Rent taktiskt så tror jag de mindre partierna mår bäst av att inte sitta i regeringsställning Jag är medlem i V men tycker det är idiotiskt att kräva platser i en regering. Det är mycket bättre att driva sakfrågor från en styrkeposition. Små partier har väldigt lite att säga till om i ett regeringssamarbete med de stora partierna. MP utplånade nästan sig själva under Löfven.

När det gäller själva valresultatet så kan man kan konstatera att det rör sig mellan partierna men ligger i stort sätt still mellan de block som gäller. Så har det varit sen 2014.

Jag tror Magda bildar en ren S-regering som "hoppar mellan blocken" i sakfrågorna. Alternativt en alliansregering med C utan SD i en Tidöposition men det känns mindre sannolikt.

Dumt gjort av V ja. ND är väl inte världens skarpaste ...
Citera
2026-09-15, 21:13
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Förra valet var också mest stödröster, liksom valet innan det.

L håller alltid på att åka ur riksdagen, och räddas alltid av stödröster.

Sen 2022 har det varit så. Jag känner några fd medlemmar och under högersvängen med Sabuni tröttnade medlemmarna.
Citera
2026-09-15, 21:14
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Dumt gjort av V ja. ND är väl inte världens skarpaste ...
Det är väl snarare senaste kongressen som låst hållningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in