2026-09-16, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
L med på det tåget är totalt orealistiskt. L är fast med Tidö och moderaterna. Att byta sida ytterligare en gång skulle innebära säker utplåning av partiet, det är man väl medvetna om.

Dock långt kvar till nästa val, och folk har minnen som guldfiskar. L skulle säkert kunna rationalisera och försvara ett sådant beslut. Att de "tog ansvar" och "tvingade" sossarna till mer högerpolitik osv. Bara att skrämmas med V så fort någon börjar kritisera.
Citera
2026-09-16, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Dock långt kvar till nästa val, och folk har minnen som guldfiskar. L skulle säkert kunna rationalisera och försvara ett sådant beslut. Att de "tog ansvar" och "tvingade" sossarna till mer högerpolitik osv. Bara att skrämmas med V så fort någon börjar kritisera.

L överlever inte nästa val. De är max ett 2% parti utan stödröster som de aldrig kommer få ett val till. Jemmiekramen var spiken i kistan.
Citera
2026-09-16, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Enligt ValU så sympatiserar företagare/jordbrukare med:
M 23%
SD 23%
S 15%
C 11%
L 8%
KD 6%
V 6%
MP 6%.
Så hur kan Elisabeth Thand Ringqvist och Centerpartiet välja samma sida som V ocv MP men totalt ignorera M och SD.
Obegripligt.
Centerpartiet kör sitt nyliberala globalistrace utan någon hänsyn till företagare/jordbrukare, det är helt uppenbart.

Centern ägs av andra intressen än svenska.
De har mycket gemensamt med utländska rörelser och tankesmedjor, driver en politisk ideologi som egentligen är väldigt motsägelsefull.
Kanske därför man bara har runt 6-7%.
Det gamla partiet som en gång leddes av Torbjörn Fälldin har blivit en politisk experimentlåda, någon menade att det har "kapats" av nyliberala krafter. Kanske sant.

Ingen glömmer Annie Lööf:s hopplöst fantastiska resonemang om 30 miljoner invandrare till Sverige.
Och det funkar i ett progressivt parti där det aldrig finns några problem, eftersom man inte vet hur man tar ansvar.
Det finns bara röda linjer. Lite märkligt.
Citera
2026-09-16, 23:40
Medlem
Moscow99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ---xOOx---
L överlever inte nästa val. De är max ett 2% parti utan stödröster som de aldrig kommer få ett val till. Jemmiekramen var spiken i kistan.

Ja, L svek högern 2018 och klarade sig kvar med ett nödrop nu. C kommer gå samma öde till mötes om 4-8 år. Quislingar är de allihop.
Citera
2026-09-16, 23:41
Medlem
Citat:

Folk har snackat om detta länge, men likt förbannat överlever de små borgarpartierna varje jävla gång. Nej L kommer inte åka ur nästa val heller.
Citera
2026-09-16, 23:51
Medlem
ziracorns avatar
Citat:

Säger man inför varje val.

L är ett kameleont-parti utan dess like.

Starka med "jag vet bästerberg" (fjant), men oxå svaga med många olika ledare.

Har väl GUD med sig MER än Ebba...
Citera
2026-09-16, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Det bästa du kan göra nu är att omgående skaffa dig en billig bostad i ett valfritt europeiskt land med mer balanserad invandringspolitik. Då kan du dra härifrån precis när du vill. Senare, t.ex. när du närmar dig pensionsåldern, så flyttar du från Sverige permanent. Så har jag lagt upp det och det känns skitbra.

Tack. DM:A gärna om du har fler tips. Jag har landat i att Sverige är bortom räddning och vill planera min exit på sikt. Vet dock inte de olika alternativen som finns och hur jag ska sätta upp det optimalt
Citera
2026-09-17, 00:06
Medlem
ThePaleHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av economixx
Tack. DM:A gärna om du har fler tips. Jag har landat i att Sverige är bortom räddning och vill planera min exit på sikt. Vet dock inte de olika alternativen som finns och hur jag ska sätta upp det optimalt
Polen och Tjeckien är förslagsvis bra val!
Citera
2026-09-17, 00:17
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av economixx

Frågan är väl varför något land skulle vilja ta emot dig? De länder vars politik du kanske gillar är djupt nationalistiska och gillar vare sig arbetskraftsinvandring eller flyktingar.

Intressant med de gubbar som dragit till Thailand för att få vara "män" och skaffa flickvänner tjugo år yngre än de själva. . De har noll koll på hur föraktade de är av lokalbefolkningen . Samtidigt så deltar de i valet,röstar på SD och ondgör sig över de migranter som valt Sverige för att det inte står ut med regimen i sina egna länder.
Citera
2026-09-17, 00:20
Medlem
V det stora bidragspartiet....detta ska bli jävligt roligt att följa...Arma Sverige.
Citera
2026-09-17, 00:55
Medlem
ThePaleHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moppsen
V det stora bidragspartiet....detta ska bli jävligt roligt att följa...Arma Sverige.

Ja dom tror väl i vanlig ordning att det bara är att "printa ut mera nya sedlar" så löser det sig 😉

Snart har vi väl statsbesök av förebildsländerna Ryssland, Kina och Nordkorea i sann kommunistanda...
Citera
2026-09-17, 00:59
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Nej, chanslöst. ”Folk” i allmänhet behöver inte minnas särskilt mycket. Det räcker att de moderater som tillfälligt gav en stödröst åt L kommer ihåg sveket. De gör de garanterat i några år fram till nästa val.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in