2026-09-15, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikodemous
Det kan man tycka, men då blir också kontentan att skatten eventuellt kan behöva justeras uppåt för att betala kalaset vilket ingen vill mer än möjligen V. Så här står vi nu och behöver välja på högre skatt eller högre elpris. Skulle det inte byggas nytt så kommer elpriset i början vara lägre, men allteftersom tiden går så kommer elpriset ändå öka till samma nivåer som om vi investerar i dessa reaktorer. Därför menar jag på att det är bättre att vi tar denna kostnaden nu, istället för senare då betydligt högre elpriser kan förekomma, speciellt på vintern vilket många låginkomsttagare inte kommer klara av att betala.

Så här långsiktiga investeringar kan vi väl låna till?
Statsskulden är ju liten.
Citera
2026-09-15, 18:58
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
417 000 elever går i friskolor.

Vart ska dessa elever ta vägen? Hur ska en friskola kunna gå runt utan vinst? Det tar bort valfriheten för svenska familjer som inte vill att deras barn ska bli pissade i munnen/misshandlade av blattar.

Centerpartiet skulle orsaka total kaos om de gick med på det här.
Blir det verkligen så att alla friskolor läggs ned om vinstförbud införs? Finns det inga ideella, icke vinstdrivande privata friskolor, som väl var ursprungstanken med friskolereformen? Men försvinner skolor för 400000 elever över en natt, det kan ju inte genomföras så abrubt, det förstår väl vänsterpartierna?
Citera
2026-09-15, 18:59
Medlem
knasen79s avatar
Ulf Lämna In Dn J*vla Avskedsansökan Och Erkänn Ditt Nederlag!!!
Citera
2026-09-15, 18:59
Medlem
knasen79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Blir det verkligen så att alla friskolor läggs ned om vinstförbud införs?

Nej!
Citera
2026-09-15, 19:00
Medlem
MrTomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
Lööf har fortfarande glömt att köra livestream där hon äter sin högra sko

Hon kan väl bjussa Bettan på den vänstra så kan de mumsa dojjor tillsammans efter att Bettan gjort en Annie och svurit att aldrig släppa fram Maggan!

Annie: -"Vad säger du om sulan Bettan?".
Bettan: -"En aning torr om jag ska vara ärlig. Kan du skicka mig saltet?".
Annie: -"Så att du kan strö det i våra sår?".
Bettan: -"Ja, det också men jag tror saltet kommer lyfta smaken av din intorkade fotsvett!".
Annie: -"Den känner jag inte. Jag blandade in 3 kg finhackad Carolina Reaper för att dölja smaken".
Bettan: -"Aha. Det förklarar varför det slår upp eldsflammor från håret på dig!".
Citera
2026-09-15, 19:01
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Nej!
Ehmm jo?! Nästan alla friskolor vill ha vinst. Hur ska de annars fungera? Ska lärarna där jobba gratis eller?
Citera
2026-09-15, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Ja, Ulf klamrar sig fast trots att han är uträknad. Inga röster kommer ändra på 3 mandats skillnad.
Han bör således avgå snarast.
Satt inte arga andersson kvar tills alla röster var räknade? När har hon en regeringsförklaring klar?
Citera
2026-09-15, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
Ehmm jo?! Nästan alla friskolor vill ha vinst. Hur ska de annars fungera? Ska lärarna där jobba gratis eller?

Lärarlöner betalas dock ut innan man räknar på "vinsten". Så ett företag kan ha 0 kr i vinst men ändå anställda som faktiskt får sin lön.
Citera
2026-09-15, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Satt inte arga andersson kvar tills alla röster var räknade? När har hon en regeringsförklaring klar?
Svetsarn satt kvar fastän deras Budget inte gick igenom. Makten framför allt!
Citera
2026-09-15, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiIncendio
Lärarlöner betalas dock ut innan man räknar på "vinsten". Så ett företag kan ha 0 kr i vinst men ändå anställda som faktiskt får sin lön.
Så det är okej enligt vänsteranhängare att friskolorna inte utvecklas eller investerar? De ska bara nöja sig med det de har? Vad är poängen att bedriva privat verksamhet då?
Citera
2026-09-15, 19:08
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Ulf Lämna In Dn J*vla Avskedsansökan Och Erkänn Ditt Nederlag!!!
Är du blåst? Rösträkningen bör givetvis, i respekt mot väljarna, avslutas innan Kristersson avgår. Matematiskt är det i nuläget 6-7% chans att resultatet ändras till regeringenns fördel. En liten chans men absolut inte försumbar.
Citera
2026-09-15, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Är du blåst? Rösträkningen bör givetvis, i respekt mot väljarna, avslutas innan Kristersson avgår. Matematiskt är det i nuläget 6-7% chans att resultatet ändras till regeringenns fördel. En liten chans men absolut inte försumbar.
Jag är nyfiken hur många från Rödgröna kommer skrika om att Ryssland manipulerade valet ifall onsdagsrösterna skulle mot förmodan ge seger för Tidö?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in