Citat:
Ursprungligen postat av
HORSVERIGE
Har tänkt en del på detta fall senaste dagarna. Stackars kvinna som var så skrämd över att bli mördad och så blev hon det.
Kan det tänkas vara en person som störde sig på henne eller en som bara kände för att mörda? Måste det ha varit rånmord eller sexmord? Vem trodde byborna att det var?
Ingen störde sig så mycket på henne att någon skulle vilja mörda henne.
Inte ens de knepiga ogifta männen. Det var mycket "roligare" för t. ex. fönstertittarna att hon var i livet. Naturligtvis snöade polisen in på rån och/eller sexmord vilket i o f s var naturliga misstankar. Många boenden i dessa trakter trodde det samma. Vad skulle folk tro? Jag trodde det samma då.
När man nu har fått avstånd till detta ruggiga och mystiska mord så tror jag något helt annat utan att ha några som helst bevis.
Vi vet att hon inhandlade en rullgardin den 21 mars. Varför var detta så viktigt just då? Fönstertittandet hade ju pågått under åratal. Jag tror att detta gjordes p. g. a. att hon inte ville att någon skulle titta in just den här kvällen.
Varför? Därför att detta möte skulle hållas hemligt. Ingen fick veta om det.
Återigen varför: Därför att detta möte/träff var, skall vi kalla det för mycket känsligt.
Den här personen behövde inte AL känt men kände väl till honom/henne och som hon mycket väl kan
ha hyst respekt/rädsla för. Därför ville hon vara vänlig och bjuda på kaffe, semla och vetelängd. AL ville också göra sig fin inför mötet och permanentade sitt hår. Personen i fråga hade dock inget som helst intresse av att deltaga i detta lilla kafferep. Gästen kan mycket väl ha känt hat gentemot henne. De lär ha kommit ihop sig ganska omgående eftersom semlorna och vetelängden låg orörda i skafferiet den 23 mars.
Jag
tror att detta mord begicks av hat och för att hämnas. AL pratade ofta om att hon skulle bli mördad i sin egen bostad och jag
tror att hon också visste vad orsaken då var. Tyvärr berättade hon aldrig någonting för någon. Jag
tror vidare att vi får gå långt tillbaka i tiden i hennes liv vad som skulle ha kunnat vara orsaken. Kanske till 1930-talet? Nej jag kan inte på något sätt bevisa det utan är endast spekulationer från min sida.
Den stora frågan är: Hur fick de kontakt med varandra? Som jag ser endast på två sätt.
1. Brevledes.
2. Vid brevlådorna längs vägen.
Vid det andra alternativet så fanns också alltid risken för att någon skulle kunna se dem. AL var ordentligt påpassad. Det troligaste är ett, eller flera, brev. Vad som i a f har framkommit i den del jag har påträffades inga sådana brev.
Om AL erhöll brev innan besöket kan hon mycket väl ha eldat upp det/dessa.