2021-02-12, 22:00
Medlem
Skaraborg2s avatar
Släktingar.

Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Världen är liten. Då känner du förmodligen till släktingar till mig då du bodde här i området.

Ja tänk vad världen kan vara liten ibland.

Fram tills jag flyttade därifrån, så kände jag i stort sett till, om inte alla, de flesta i ett stort område som var som en triangel. Dina släktingar lär jag känna till ja - alltså de som var i "rätt" ålder 1970-71. Dina släktingar kan mycket väl även komma ihåg mig?
Citera
2021-02-12, 22:13
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ja tänk vad världen kan vara liten ibland.

Fram tills jag flyttade därifrån, så kände jag i stort sett till, om inte alla, de flesta i ett stort område som var som en triangel. Dina släktingar lär jag känna till ja - alltså de som var i "rätt" ålder 1970-71. Dina släktingar kan mycket väl även komma ihåg mig?

Min "kändaste" släkting här i området gick under smeknamnet Tjorven.
Citera
2021-02-12, 22:23
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kommer väl ihåg det här smeknamnet.

Citat:
Min "kändaste" släkting här i området gick under smeknamnet Tjorven.

Ja den mannen kommer jag mycket väl ihåg även om jag aldrig umgicks med honom.
Citera
2021-02-12, 22:55
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ja den mannen kommer jag mycket väl ihåg även om jag aldrig umgicks med honom.

Ja, han kände alla, och alla kände till honom här. Han dog 2008.
Citera
2021-02-13, 07:23
Medlem
Citat:
Ja, där är det. Det låg precis intill vägen. En liten röd stuga med vita knutar.

Där ser man. Har aldrig fattat att det var så öppet runt omkring eller att det låg så nära landsvägen.
Citera
2021-02-13, 11:38
Medlem
Skaraborg2s avatar
Bodde alldeles intill vägen.

Citat:
Ursprungligen postat av persephone
Där ser man. Har aldrig fattat att det var så öppet runt omkring eller att det låg så nära landsvägen.

Hennes stuga med tillhörande trädgård har jag för mig kallades för Lilla Börsen.

Det låg egentligen väldigt fult till. Alldeles flackt runt omkring henne. Att hon bodde alldeles intill vägen gjorde det hela inte bättre. Varje gång jag passerade stugan vet jag att jag tänkte "hur kan någon bo där?". Någon gång såg jag henne gå och påta i trädgården. Har minne av att hon skulle ha haft ett potatisland.
Citera
2021-02-13, 17:27
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persephone
Jag åkte förbi där tidigare idag, och det enda som återstår idag är att man i dikeskanten kan se var den lilla vägen ner till huset fanns.

Det är bara åkermark runt hennes hus, helt slätt, är ju mitt på Västgötaslätten.
Citera
2021-02-13, 19:10
Medlem
Skaraborg2s avatar
Finns numera inget kvar av hennes stuga och tomt.

Citat:
Jag åkte förbi där tidigare idag, och det enda som återstår idag är att man i dikeskanten kan se var den lilla vägen ner till huset fanns.

Det är bara åkermark runt hennes hus, helt slätt, är ju mitt på Västgötaslätten.

Jag var själv där och besökte platsen och det var verkligen inte mycket som fanns kvar.

Närmare bestämt i stort sett ingenting. Upp till hennes stuga fanns det en grusad gång samt en grind vid dikeskanten om jag inte minns helt fel.
Citera
2021-02-13, 19:20
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Jag var själv där och besökte platsen och det var verkligen inte mycket som fanns kvar.

Närmare bestämt i stort sett ingenting. Upp till hennes stuga fanns det en grusad gång samt en grind vid dikeskanten om jag inte minns helt fel.

Som jag minns det var det en stor och hög häck, möjligen syrén, runt hela trädgården,och som du skriver, en grind vid vägen, och bara där kunde man se huset.
Citera
2021-02-13, 19:36
Medlem
Skaraborg2s avatar
Foton från mars 1970.

Citat:
Som jag minns det var det en stor och hög häck, möjligen syrén, runt hela trädgården,och som du skriver, en grind vid vägen, och bara där kunde man se huset.

När media började skriva om mordet, så klippte jag ur det som skrevs om fallet och som jag fortfarande har sparat.

Media var naturligtvis flitigt där och fotograferade när mordet blev känt. Här kan man på flera foton se stugan och ur det såg ut. Det fanns ingen hög häck. Tvärtom var det gott om insyn mot hennes tomt. Några vildvuxna träd och buskar fanns på gångens högra sida ut mot vägen. På den vänstra sidan om gången närmare stugan fanns det några träd. Ej heller fanns det någon grind. Det verkar dock som det ev. kan ha funnits något som kan ha varit grindstolpar. Brevlådan kan jag inte se men den skall hon ha haft ute vid vägen.
Citera
2021-02-13, 20:45
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
När media började skriva om mordet, så klippte jag ur det som skrevs om fallet och som jag fortfarande har sparat.

Media var naturligtvis flitigt där och fotograferade när mordet blev känt. Här kan man på flera foton se stugan och ur det såg ut. Det fanns ingen hög häck. Tvärtom var det gott om insyn mot hennes tomt. Några vildvuxna träd och buskar fanns på gångens högra sida ut mot vägen. På den vänstra sidan om gången närmare stugan fanns det några träd. Ej heller fanns det någon grind. Det verkar dock som det ev. kan ha funnits något som kan ha varit grindstolpar. Brevlådan kan jag inte se men den skall hon ha haft ute vid vägen.

Ja, du kan ha rätt om grinden, kan ha varit grinstolpar bara, jag vill minnas att det var något där ute vid vägen.

Häcken är något jag minns från 90-talet. Kan ha växt igen under de åren det stod tomt.

Men, jag är även osäker, man glömmer fort hur det verkligen var, jag kan inte heller minnas vilket år det revs.
Citera
2021-02-13, 21:07
Medlem
PeoFallmos avatar
https://www.platsenshistoria.se/events/mordet-pa-annie-larsson

Ja, här på fotot syns typ grindstolpar.

Och jag vill minnas att det var betydligt mer igenväxt på senare år.

Kan dock inte hitta några foton.

Man kan idag bara svagt ana var den lilla vägen fram till huset ligger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in