2026-09-15, 10:32
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snera
Ja det återstår som sagt att se. Det där verkar dock inte ha ett direkt sexuellt motiv utan mer bråk men det måste finnas fall där det skett men det är nog extremt sällsynt vilket är varför jag tvekar på detta, iom att vi är i valtider så känns detta mer politiskt motiverat från personen som skrivit inlägget. Men vi får se.

Nu sägs det ju att våldtäkter oftast inte handlar om sex, utan om makt. Hur det i själva verket förhåller sig vet jag ju inte, och sannolikt ingen annan heller som inte är våltäktsman/-kvinna. Hur expertig man än anser sig vara.

Valet är ju över. Eller vilket inlägg är det du refererar till? Menar du själva trådstarten? Den är väl inte särskilt politisk.
Citera
2026-09-15, 10:38
Medlem
Venators avatar
Om det skulle stämma med identiteten är ju sådana här historier ofta mindre spektakulära i slutändan än vad vår fantasi kan få oss att tro. Stämmer identiteten kan en akut psykos som leder till sexuellt våld vara den rimligaste förklaringen. Så fruktansvärt tragiskt oavsett och vi kan bara hoppas att offret kan komma vidare på ett så bra sätt som möjligt.

Vem den anhållne än är får vi hoppas att det är rätt GM och att det blir en fällande dom.
Citera
2026-09-15, 10:41
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Om det skulle stämma med identiteten är ju sådana här historier ofta mindre spektakulära i slutändan än vad vår fantasi kan få oss att tro. Stämmer identiteten kan en akut psykos som leder till sexuellt våld vara den rimligaste förklaringen. Så fruktansvärt tragiskt oavsett och vi kan bara hoppas att offret kan komma vidare på ett så bra sätt som möjligt.

Vem den anhållne än är får vi hoppas att det är rätt GM och att det blir en fällande dom.

Om det stämmer verkar personen snarare lida av kronisk psykos
Citera
2026-09-15, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Nu sägs det ju att våldtäkter oftast inte handlar om sex, utan om makt. Hur det i själva verket förhåller sig vet jag ju inte, och sannolikt ingen annan heller som inte är våltäktsman/-kvinna. Hur expertig man än anser sig vara.

Valet är ju över. Eller vilket inlägg är det du refererar till? Menar du själva trådstarten? Den är väl inte särskilt politisk.

Jo fast det är ju skillnad på motiv tänker jag. Förnedringarånen som skedde för några år sedan hade ofta sexuella inslag men klassades inte som en överfallsvåldtäkt.

Jag pratar om inlägget på Facebook som nån skrev om. Gå tillbaka lite så står det där.
Citera
2026-09-15, 10:56
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snera
Jo fast det är ju skillnad på motiv tänker jag. Förnedringarånen som skedde för några år sedan hade ofta sexuella inslag men klassades inte som en överfallsvåldtäkt.

Jag pratar om inlägget på Facebook som nån skrev om. Gå tillbaka lite så står det där.

Fast överfallsvåldtäkt är inte en brottsrubricering, inte förnedringsrån heller.

Är det detta du menar så publicerades det idag, efter valet: (FB) Barn utsatt för misstänkt sexbrott utanför Viksjö centrum (2026-09-10)
Är det inlägget i FB-gruppen du menar så kan jag inte se det.
Citera
2026-09-15, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Fast överfallsvåldtäkt är inte en brottsrubricering, inte förnedringsrån heller.

Är det detta du menar så publicerades det idag, efter valet: (FB) Barn utsatt för misstänkt sexbrott utanför Viksjö centrum (2026-09-10)
Är det inlägget i FB-gruppen du menar så kan jag inte se det.

Nä brottsrubriceringen är då rån och i detta fall grov våldtäkt. Och det beror ju på motivet.

Ja precis. Du kan trycka på pilen på inlägget och gå tillbaka för att se hela diskussionen med.
Citera
2026-09-15, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskhalsen
Nummer 17?

yes box
Citera
2026-09-15, 11:07
Medlem
flaskhalsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnilleKille
Igår greps en snubbe utanför fastebol skola. Det är helt orelaterat till detta. Sannolikt ngn form av droghandel.

I söndags greps den sjuka palestina transvestiten från sin bostad på arrendevägen. Leddes ut med påsar på händerna och fördes bort. det skulle inte förvåna mig om personen kommer sinnesundersökas.

Halvryss. Verkar ha medborgarskap i nått lettiskt land, eventuellt har mamman det.

Enligt uppfgift ska hyndan ha haft rött hår. På bilder på nätet har hon svart eller blått hår.

Ingen är skriven på Arrendevägen 17 Lgh 11*3
men väl på Safirgat*n 17.
Citera
2026-09-15, 11:09
Medlem
flaskhalsens avatar
Citat:
yes box

Tack, kartläggningen går framåt.
Citera
2026-09-15, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskhalsen
Ingen är skriven på Arrendevägen 17 Lgh 11*3
men väl på Safirgat*n 17.

Det är en person född 03 skriven på den adressen. Titta igen.
Citera
2026-09-15, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Irl26
Denna kvinna som identifierar som man enligt inlägget i Varning i Järfälla?:

https://www.nickalinia.se/p/vansterextrem-klottrare-avslojad?fbclid=IwdGRjcAUV1iBjbGNrBRXV7nBkb2YFZXh0 bgNhZW0CMTEAc3J0YwZhcHBfaW QMMzUwNjg1NTMxNzI4AAEej0stU8fUv-0tcWG46vPwZLMhScnDMYom9NY7rc2JlQuszZlonWDa1YiUQVU_ aem__4H3RjxmnRbbb- qMnjKVAA

Helt korrekt.
Citera
2026-09-15, 11:16
Medlem
flaskhalsens avatar
Citat:
Det är en person född 03 skriven på den adressen. Titta igen.

Ser man på, det första man blir blind på är ögonen. Tack!
Hur kommer det sig att det finns en person med samma personnummer skriven på Safirgat*n 17 i Barkarbystaden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in