2026-09-15, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskhalsen
Kommer på onsdag.

Det verkar vara två personer som är anhållna. Aktivisten och transvestiten.
Aktivisten ska tydligen inte ha något med detta att göra.
Var en insats i närheten av Axvägen igår där en person greps och det hade inget med detta ärende att göra. Var det aktivisten som greps igår?

Igår greps en snubbe utanför fastebol skola. Det är helt orelaterat till detta. Sannolikt ngn form av droghandel.

I söndags greps den sjuka palestina transvestiten från sin bostad på arrendevägen. Leddes ut med påsar på händerna och fördes bort. det skulle inte förvåna mig om personen kommer sinnesundersökas.

Halvryss. Verkar ha medborgarskap i nått lettiskt land, eventuellt har mamman det.

Enligt uppfgift ska hyndan ha haft rött hår. På bilder på nätet har hon svart eller blått hår.
Citera
2026-09-15, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnilleKille
Ja, personen har bla varit involverad i klotterattacken mot nick alinias bostad. Bor i viksjös egna lilla mini-ghetto arrendevägen.
Nån som tror att den lille twink skulle kunna hålla sina små fingrar borta från tangentbordet om det fanns ett uns av sanning i det där?
Nä, hela avgrundskören skulle haka på i stiorna och hatskrika om det - triumferande på sitt vanliga efterblivna sätt.
En sån godbit hugger dom direkt, skjuter från höften utan källhänvisning
Citera
2026-09-15, 09:44
Medlem
Citat:
Ja, personen har bla varit involverad i klotterattacken mot nick alinias bostad. Bor i viksjös egna lilla mini-ghetto arrendevägen.

Denna kvinna som identifierar som man enligt inlägget i Varning i Järfälla?:

https://www.nickalinia.se/p/vansterextrem-klottrare-avslojad?fbclid=IwdGRjcAUV1iBjbGNrBRXV7nBkb2YFZXh0 bgNhZW0CMTEAc3J0YwZhcHBfaW QMMzUwNjg1NTMxNzI4AAEej0stU8fUv-0tcWG46vPwZLMhScnDMYom9NY7rc2JlQuszZlonWDa1YiUQVU_ aem__4H3RjxmnRbbb- qMnjKVAA
Citera
2026-09-15, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Irl26
Kommentar från medlem i den lokala Facebookgruppen Varning i Järfälla:

"23 årig kvinnlig Palestina aktivist och samröre med extrem vänstern som Identifierar sig som man uppges enligt uppgifterna vara gripen och misstänkt för Våldäkten i Viksjö.

Händelsen inträffade på morgonen den 10 september och ledde till en omfattande polisinsats. Polisen har arbetat med stora resurser och genomfört ett stort antal utredningsåtgärder.

Under måndagen den 14 september uppgav Åklagarmyndigheten att en person gripits. Personen är skäligen misstänkt för grov våldtäkt mot barn, vilket är den lägre graden av misstanke. Personen har därefter anhållits."

Jag är lite tveksam till det här. Menar ni att en biologisk kvinna begått en grov överfallsvåldtäkt på en flicka? Hur skulle detta gå till? Finns det ens fall på att det skett tidigare? Vad va i så fall motivet?
Citera
2026-09-15, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snera
Jag är lite tveksam till det här. Menar ni att en biologisk kvinna begått en grov överfallsvåldtäkt på en flicka? Hur skulle detta gå till? Finns det ens fall på att det skett tidigare? Vad va i så fall motivet?

Jag menar ingenting, delar bara informationen jag har läst. Är lika tveksam till att det skulle vara GM som du verkar vara.
Men medlemmen verkar vara rätt säker på sin sak om man läser ytterligare kommentarer från denne. Det visar sig väl snart om det är korrekt eller ej.
Citera
2026-09-15, 10:00
Medlem
Vintergrisens avatar
Så, enligt vissa rykten ska alltså den gripne för våldtäkten vara en ung kvinnlig vänsteraktivist som identifierar sig som man? Nog för att vi lever i en märklig tid men jag tror att jag avvaktar tills mer information kommer från officiellt håll.

Nog för att "kvinnor kan", men att en ung kvinna begår en överfallsvåldtäkt mot ett barn mitt på ljusa dagen känns som aningen unikt. Drack barnet mjölk vilket föranledde "antifascistiskt självförsvar" med sexuella övertoner, eller hur går det här ihop egentligen?
Citera
2026-09-15, 10:06
Medlem
Troians avatar
Citat:

Det finns ju några exempel på kvinnor som dömts för våldtäkt. Men nej, inte hört talas om att det skett vid en överfallsvåldtäkt.

Rent tekniskt är det väl dock inte så svårt, men tycker kanske inte det är lämpligt att i tråden beskriva hur det skulle kunna gå till.
Citera
2026-09-15, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det finns ju några exempel på kvinnor som dömts för våldtäkt. Men nej, inte hört talas om att det skett vid en överfallsvåldtäkt.

Rent tekniskt är det väl dock inte så svårt, men tycker kanske inte det är lämpligt att i tråden beskriva hur det skulle kunna gå till.

Självklar är allt möjligt men det här låter snarare som önsketänkande från någon som inte gillar just henne eller vänsteraltovister. Men vi får se.
Citera
2026-09-15, 10:11
Medlem
Troians avatar
Citat:
Självklar är allt möjligt men det här låter snarare som önsketänkande från någon som inte gillar just henne eller vänsteraltovister. Men vi får se.

Verkar ha inträffat en gång på 00-talet.

https://www.gp.se/nyheter/goteborg/kvinnlig-valdtaktsman-till-hogsta-domstolen.34bbf531-ef64-4bf4-9283-fb3ecc23208f
Senast redigerad av Troian 2026-09-15 kl. 10:14.
Citera
2026-09-15, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Verkar ha inträffat en gång på 00-talet.

https://www.gp.se/nyheter/goteborg/kvinnlig-valdtaktsman-till-hogsta-domstolen.34bbf531-ef64-4bf4-9283-fb3ecc23208f

Ja det återstår som sagt att se. Det där verkar dock inte ha ett direkt sexuellt motiv utan mer bråk men det måste finnas fall där det skett men det är nog extremt sällsynt vilket är varför jag tvekar på detta, iom att vi är i valtider så känns detta mer politiskt motiverat från personen som skrivit inlägget. Men vi får se.
Citera
2026-09-15, 10:26
Medlem
flaskhalsens avatar
Citat:

Nummer 17?
Citera
2026-09-15, 10:31
Medlem
flaskhalsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irl26
Jag menar ingenting, delar bara informationen jag har läst. Är lika tveksam till att det skulle vara GM som du verkar vara.
Men medlemmen verkar vara rätt säker på sin sak om man läser ytterligare kommentarer från denne. Det visar sig väl snart om det är korrekt eller ej.

Har hen nyligen bytt namn? Börjar bli lite snurrigt men om det är denna person så kan man hitta allt via den tidigare länken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in