2026-09-14, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Åkesson och Karlsson har för f-n vigt sina liv för att rädda det här landet. Vad har du själv gjort? Så extremt otacksamt.

Helt sjukt att du förövrigt har gått på vänsternarrativet att Åkesson inte jobbar bara för att han inte ägnar sina dagar åt att trycka på en knapp i riksdagen.
Knapptryckare Karlßon och onkel konkel jimmö!
Citera
2026-09-14, 20:56
Medlem
ÄLSKAR att SDs investering och deras kult medlemmars support för Fröken retard inte hjälpte me att locka dem ungdomarna som man trodde.

Statistiken visar att just yngre har gått ifrån SD.

Hoppa denna trend fortsätter så vi har SD i samma nivå som Liberalerna och deras efterblivna ledare.

Med lite hopp att trenden fortsätter nedåt 2030 så går jag till sängs med ett leende.

Hoppas SD trollen fortsätter med att trolla här och överallt i kommentarsfälten 😂
Citera
2026-09-14, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Irgendwie
Att SD inte hade några ministerpostrar dessa 4 år?

Gällande Vinge, ja:
https://www.friatider.se/henrik-vinge-sd-avfardar-atervandring-i-dagens-etc

Den enda sk. "återvandringen" (om man kan kalla det det) som skulle ske är:
"...en frivillig återvandring av enstaka missanpassade personer." dessa frivilliga, missanpassade personer skulle dessutom få 350 000 kr. Skandal.

Henrik Vinge är inget annat än en moderat. Att han nu är vice partiledare är inget gott tecken för SDs framtid.

Det är inte viktigt med ministerposter. Men SD borde ha satt moratorium på alla medborgarskapsprocesser som krav för att släppa fram UK. Återvandring är det enda som kan rädda Sverige nu. Det borde vara fokus och inte regeringsmedverkan.

Jag har svårt att tro på att Vinge skulle ha sagt så? ETC-artikeln ligger bakom en betalvägg och jag litar för övrigt inte på vänsterextrema tidskrifter.

Att betala 350 000kr för att få folk att lämna landet är inget annat än en vinst - det kan vi väl vara överens om?

Men visst, Åkesson borde bytas ut, och inte mot Vinge. Jomshof eller Tobias Andersson är de som skulle kunna vara lämpliga för jobbet.
Citera
2026-09-14, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
SD mobiliserade nog 2% av invandrarväljarna att gå och rösta på V. Det får de tacka Jimmie för.

Jimmie framstod som genuint osympatisk i vissa intervjuer. Så vinner man väl inga val?

Han gav oppositionen för mycket att hetsa upp sig för. Han borde ha varit smartare. Den där Magda kommentaren om att hon såg sur ut eliminerade ju potentiella kvinnliga väljare också. Så jävla osmart. Han är ingen ung underdog längre som kan agera oborstat charmigt, så han behöver agera mycket mera strategiskt och smartare.

Vänsterpartiets bästa valarbetare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pilsnerlord
Knapptryckare Karlßon och onkel konkel jimmö!

Vad har du själv gjort?
Citera
Medlem
Citat:
Kan det bero på bland annat detta?:

Sveket mot jägarna och AR-15.
Stort fjäskande för Israel istället för att lägga nationellt fokus.
Jimmie Åkesson säger att det inte spelar någon roll ifall etniska svenskar blir minoritet.
Jimmie Åkesson säger i en intervju att en framtida muslimsk statsminister inte vore ett problem.
Jimmie Åkesson säger att de är nöjda med invandringen "som den ser ut just nu"
Jimmie Åkesson säger åt väljare att stödrösta på Liberalerna, för att sen ändra sig i sista sekund.
Henrik Vinge, impopulär och som av någon anledning är vice partiledare, säger att återvandring ej är aktuellt.
SD accepterade att inte få några ministerposter.
ca 210 000 - 220 000 nya medborgarskap delades ut under denna 4-årsperiod.
ca 400 000 - 450 000 uppehållstillstånd beviljades.

Och Fröken Snusk-låtarna kändes bara pinsamt. Vad mer?
Att glida runt i en yacht med Jan Emanuel kändes inte heller så folkligt.
Jo fortsätt så kling och klang fortsätt bara att skämma ut er snart få ni väl vika ut er i slitz för att få ihop lite stålar som krister pettersson gjorde . . Ett stort skämt mef potatismos på är det... .
Citera
2026-09-14, 21:04
Medlem
Citat:
Kan det bero på bland annat detta?:

Sveket mot jägarna och AR-15.
Stort fjäskande för Israel istället för att lägga nationellt fokus.
Jimmie Åkesson säger att det inte spelar någon roll ifall etniska svenskar blir minoritet.
Jimmie Åkesson säger i en intervju att en framtida muslimsk statsminister inte vore ett problem.
Jimmie Åkesson säger att de är nöjda med invandringen "som den ser ut just nu"
Jimmie Åkesson säger åt väljare att stödrösta på Liberalerna, för att sen ändra sig i sista sekund.
Henrik Vinge, impopulär och som av någon anledning är vice partiledare, säger att återvandring ej är aktuellt.
SD accepterade att inte få några ministerposter.
ca 210 000 - 220 000 nya medborgarskap delades ut under denna 4-årsperiod.
ca 400 000 - 450 000 uppehållstillstånd beviljades.

Och Fröken Snusk-låtarna kändes bara pinsamt. Vad mer?
Att glida runt i en yacht med Jan Emanuel kändes inte heller så folkligt.

Bra analys.

Ingen av Tidö-ledarna har jobbat en enda dag i sina liv.

När dom satte sig på Tidö slott och ritade upp riktlinjer för hur svenska folket skulle bita ihop för att näringslivets elit skulle gynnas fanns det ingen som faktiskt visste hur ett vanligt liv som arbetare eller småföretagare såg ut.

Sen följde fyra år av katastrof för sverige.
Citera
2026-09-14, 21:05
Medlem
Citat:
Det är inte viktigt med ministerposter. Men SD borde ha satt moratorium på alla medborgarskapsprocesser som krav för att släppa fram UK. Återvandring är det enda som kan rädda Sverige nu. Det borde vara fokus och inte regeringsmedverkan.

Jag har svårt att tro på att Vinge skulle ha sagt så? ETC-artikeln ligger bakom en betalvägg och jag litar för övrigt inte på vänsterextrema tidskrifter.

Att betala 350 000kr för att få folk att lämna landet är inget annat än en vinst - det kan vi väl vara överens om?

Men visst, Åkesson borde bytas ut, och inte mot Vinge. Jomshof eller Tobias Andersson är de som skulle kunna vara lämpliga för jobbet.

Jag tror också SD skulle vinna så jäkla mycket mera på att vara blåslampa på de andra partierna än kräva ministerposter. Om de ville göra verklig nytta. Jag tror de missgynnade dom. Folk gillar deras huvudfråga som de driver men ingen vill egentligen ha dom i regeringen.
Citera
2026-09-14, 21:06
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Det kan vi snabbt ändra på. Förutsättningen är att ledningen släpper fram oss högutbildade som vet hur man talar i salongerna. --> Det lär ge omedelbara resultat !
Vad tycker du som högutbildad om deras valfinal? Skulle du känna dig hemma i publiken?
Citera
2026-09-14, 21:07
Medlem
withnonam3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oxen90
Om Sverige kickar ut alla invandrare så minskar ju också andelen patienter kraftigt, men den enkla parallellen lyckades du inte dra

Dessutom är det den typen av patienter som utgör en extra belastning för att de inte kan sköta sig ordentligt enligt de regler vi har på vårdcentraler och akuter.

Haha såklart man inte drar en sådan parallell för det är IQ fiskmås. Du kan ju knappast veta hur det ser ut i hemtjänst och på äldreboenden...
Sen är jag inte emot att skicka ut en hel drös invandrare men förslagsvis så väljer man bidragsparasiter istället för folk som faktiskt försöker
Citera
2026-09-14, 21:08
Medlem
Man behöver fortfarande skynda långsamt (Trots att det är ont om tid).

Att försöka sticka ut med spretiga utfall (tänker främst på något från någon sd-förmåga som blev hyfsat viralt för ca två veckor sedan där han använde "Babbar" som ett riktigt ord. Jag är härdad, så jag bryr mig inte över ordvalet men blev lite "jaha, here we go again" (man skjuter sig själv i foten).
För tro mig, ingen kvinna - oavsett ålder använder det uttrycket då det är för grovt.

Så - Ta det lugnt. i kanske 10 år till - inga internetz grejer, utan bara vanlig grå, fast strikt, politik.

Väljarna måste rösta på något (och dom kommer välja det parti som står dem närmast ändå) - Uppför sig SD-politiker som Åkesson själv, dvs inte spelar allan och edgy, så vinner man över Svensson också till slut.

Men lägg ner med alt-höger/internetz skiten
Citera
2026-09-14, 21:11
Medlem
Citat:
Vad har du själv gjort?

Personen är inte anställd av SD att göra något så vad fan yrar du om ditt mongo?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in