2026-09-14, 19:42
Medlem
CommanderShepards avatar
Jag tror många som normalt röstar SD har röstat på L för att försöka rädda upp högersidan. Det är viktigare att högern vinner än att SD är störst. Jag vet själv väldigt många som gjort så när det var tal om att L skulle komma under spärren.
Citera
2026-09-14, 19:45
Medlem
DittMuppHelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
De skrev väl ordagrant i analysen efter EU-valet att "SD måste nå kvinnor och medelklassen om vi ska bryta igenom". Det är konstigt att de både skrev det och sedan struntade i det?

De har noll strategi. Alla kvinnor i SD sfären är pick me girls som förr eller senare spårar ur eller drar vidare.

Det är inte kvinnorna i kvinnoyrkena. Detta därför att de kvinnorna blir bemötta med attityder och jargong som bekräftar deras fördomar om vilka SD är vilket i sin tur får medelklassen att känna lukten av arbetarbarrack.

Jag brukar ofta skriva att det var kvinnorna som förde Hitler till makten. En analys av vilka som faktiskt röstade honom till makten med sin nyvunna rösträtt visar vikten i att kunna charma kvinnor.

Jag ser inga män på planen som är faktiskt charmiga. Där finns en del att jobba på.

Kvinnor är halva väljarkåren.
Citera
2026-09-14, 19:49
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommanderShepard
Jag tror många som normalt röstar SD har röstat på L för att försöka rädda upp högersidan. Det är viktigare att högern vinner än att SD är störst. Jag vet själv väldigt många som gjort så när det var tal om att L skulle komma under spärren.

Jag tror att många som röstat SD inte röstade alls Politikerföraktet är stort bland dessa väljare och när det visade sig att SD inte skiljde sig så mycket från övriga partier, så gav de fan i att rösta
Citera
2026-09-14, 19:50
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Lyckades de egentligen göra så mycket på fyra år?
Citera
2026-09-14, 19:52
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonLatino
För många högutbildade?

Akademiker och personer med eftergymnasial utbildning tycker inte SD är ett intressant parti att rösta på. Det är en väljargrupp de inte attraherar. Likt unga.
Miljöpartiet och Vänsterpartiet attraherar akademiker och egentligen är akademiker stendumma när det gäller valet.
Citera
2026-09-14, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Därute i verkligheten ser det inte alls illa ut för SD. Dom ligger över 20% i alla regioner utom Stockholm, Gotland och någon ynka till.

Sverige är INTE Stockholm.
Några ynka regioner till där SD ligger under 20% är Östergötland, Uppsala, Örebro, Värmland, Halland, Västerbotten, Norrbotten, Västernorrland, Jämtland.
Stockholm har visst växt!
Citera
2026-09-14, 19:59
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonLatino
För många högutbildade?

Akademiker och personer med eftergymnasial utbildning tycker inte SD är ett intressant parti att rösta på. Det är en väljargrupp de inte attraherar. Likt unga.
Det kan vi snabbt ändra på. Förutsättningen är att ledningen släpper fram oss högutbildade som vet hur man talar i salongerna. --> Det lär ge omedelbara resultat !
Citera
2026-09-14, 20:00
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DittMuppHelvete
De har noll strategi. Alla kvinnor i SD sfären är pick me girls som förr eller senare spårar ur eller drar vidare.

Det är inte kvinnorna i kvinnoyrkena. Detta därför att de kvinnorna blir bemötta med attityder och jargong som bekräftar deras fördomar om vilka SD är vilket i sin tur får medelklassen att känna lukten av arbetarbarrack.

Jag brukar ofta skriva att det var kvinnorna som förde Hitler till makten. En analys av vilka som faktiskt röstade honom till makten med sin nyvunna rösträtt visar vikten i att kunna charma kvinnor.

Jag ser inga män på planen som är faktiskt charmiga. Där finns en del att jobba på.

Kvinnor är halva väljarkåren.

Nu är jag väl inte så bra på att bedöma vad kvinnor faller för, men Jimmie brukar väl göra bra ifrån sig i Pink Room och såna ställen?

Så nog har Jimmie kvinnotycke alltid. Alexander Bard ser faktiskt betydligt mer slipen ut än Jimmie och Alexander är Liberal.
Senast redigerad av ursprungligen 2026-09-14 kl. 20:08.
Citera
2026-09-14, 20:06
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Lyckades de egentligen göra så mycket på fyra år?
Jimmie lyckades åtminstone göra invandrarna så förbannade att de gick och röstade på vänstern. Utan Jimmies aggresiiva ton hade Tidölaget vunnit enkelt.
Citera
Medlem
SD:s valfiasko beror antagligen på att massa skåningar är sura efter att deras "hämtfruar" från asien blivit utvisade då de inte längre klarar lönekraven.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Därute i verkligheten ser det inte alls illa ut för SD. Dom ligger över 20% i alla regioner utom Stockholm, Gotland och någon ynka till.

Sverige är INTE Stockholm.

Det vore intressant att veta hur det ser ut med faktiskt antal väljare snarare än andel. Den stora förändringen som skett sedan förra valet är att de flesta som kom 2015 har fått medborgarskap och de röstar vänster.

Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Jag har givt upp på Sverige så inget spelar någon roll längre. Röstar alltså på ett parti med ett valprogram jag stöder.

Jag antar att du är gammal och inte har barn? Men om du har barn eller om du har empati med andra svenskar så kan du ju rösta SD nästa gång. Vi som faktiskt vill leva våra liv i Sverige ser gärna att skeppet sjunker så långsamt som möjligt.
Citera
2026-09-14, 20:07
Medlem
DittMuppHelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Nu är jag väl inte så bra på att bedöma vad kvinnor faller för, men Jimmie brukar väl göra bra ifrån sig i Pink Romm och såna ställen?

Så nog har Jimmie kvinnotycke alltid. Alexander Bard ser faktiskt betydligt mer slipen ut än Jimmie och Alexander är Liberal.

Bard är homosexuell. Kvinnor klockar honom på 10 sekunder.

Det mest tragiska med Bard är att han är över 60 och fattar inte detta pga är dum som en man i de sammanhangen.

Ja, Jimmie kan vara charmig men han måste tala från hjärtat till kvinnor, inte om dem.

Det är en pusselbit som saknas i SD pusslet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in