2026-09-14, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Vi vet ju inte hur mycket som har kuckelurats ihop redan före valet? S och C kan ha fört hemliga samtal före valet och gjort klart med en hel del saker för att få en rivstart efter valet.
Exakt. Den uppfattningen får man när man hör Hannes i P1.
Citera
2026-09-14, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lont

C får igenom ett par käpphästar mot att de lägger ner sina ambitioner om att ingå i en regering.
Citera
2026-09-14, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9z
Det låter som om han förankrar. Det kan man göra tidigt om det gagnar sina intressen
Hannes får göra vad han vill för mig. För hans egen skull hoppas jag bara att det är förankrat hos partiledningen!
Citera
2026-09-14, 18:04
Medlem
MrTomtes avatar
Citat:
Absolut kan du ev. ha rätt i detta. Men min poäng är att det är inte partisekreterarens sak att sätta press på Nooshi och V samt att visa omvärlden att C kan och vill ta ansvar samt har ett färdigt regeringsförslag. Vem är det som har mandatet?

Jag är övertygad om att partisekreteraren har fått det mandatet av ETR och av partistyrelsen. Det är vidare inte så konstigt att han går ut med detta för om ETR skulle ha sagt samma sak så är det en hårdare låsning. ETR har nu dörren fortfarande öppen för att köra över sin partisekreterare. Detta är ett sätt att äta kakan men samtidigt ha den kvar. Så tror jag.
Citera
2026-09-14, 18:05
Medlem
Citat:

Det var en ledning för den dåvarande oppositionen med nästan 10% så det borde ha tagits en hel del kontakter mellan olika partier, på något lägre nivåer, när segern såg bombsäker ut.
Citera
2026-09-14, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Det kanske har skett förhandlingar redan långt före valet? S och C ville få en rivstart och inte förhandla efter valet och det i långbänk.
Ja. Absolut! Den uppfattningen får jag också efter att ha lyssnat på Hannes i P1.
Citera
2026-09-14, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
C får igenom ett par käpphästar mot att de lägger ner sina ambitioner om att ingå i en regering.
Men det är inte Hannes sak att öht ta upp några positioner i detta tidiga skede.
Citera
2026-09-14, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrTomte
Jag är övertygad om att partisekreteraren har fått det mandatet av ETR och av partistyrelsen. Det är vidare inte så konstigt att han går ut med detta för om ETR skulle ha sagt samma sak så är det en hårdare låsning. ETR har nu dörren fortfarande öppen för att köra över sin partisekreterare. Detta är ett sätt att äta kakan men samtidigt ha den kvar. Så tror jag.

Självklart har han på fötterna när han går ut med detta. Kan svårligen tänka mig något annat. Det skulle vara politiskt förödande om det skulle vara på något annat sätt.
Citera
2026-09-14, 18:09
Medlem
Citat:
Hannes stänger mer dörrar till höger än till vänster. För hans skull hoppas jag det är förankrat. Knappast en mittenposition.
Fick han frågor om V i regering?
Citera
Medlem
Citat:
Men det är inte Hannes sak att öht ta upp några positioner i detta tidiga skede.

Han sade att han inte kan tänka sig att regera med någon som har samarbetat med Sd. Då är allt block överskridande stendött.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Jo det kommer dom.

Det är borgeliga budgetar som kommer fortsätta gå igenom.

Fun fact, det har varit borgerliga budgetar sedan 2006.
C har precis stängt dörren till M så du hade fel. Förstås.
Citera
Medlem
Tidögänget ska käka middag ihop strax.

TV4 visar just nu när Mohamsson anländer och vem fan tror ni man hör i bakgrunden? Kryckmannen….. att ingen plockar honom snart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in