2026-09-14, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Oavsett vecka 19,22 eller 24 så är det otroligt magstarkt att ha förstorade foton på ett lik som man pryder både barnrum,vardagsrum och ger bort i julklapp till sina släktingar. Det är inte vackert utan bara..sjukt.

För vem kan ens tänka sig att ta bild på sin döda farmor (på liket dvs) och tapetsera väggarna med? Absolut ingen (förutom nån random serie-mördare)..
Det är* barnmisshandel att ta sin tvååring till en grav och prata om att storebror bor upp i himlen och att barnet ska bli en del av det och prata med lillebror som att han finns
Citera
2026-09-14, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Oavsett vecka 19,22 eller 24 så är det otroligt magstarkt att ha förstorade foton på ett lik som man pryder både barnrum,vardagsrum och ger bort i julklapp till sina släktingar. Det är inte vackert utan bara..sjukt.

För vem kan ens tänka sig att ta bild på sin döda farmor (på liket dvs) och tapetsera väggarna med? Absolut ingen (förutom nån random serie-mördare)..
Det är i alla fall väldigt vanligt att ha dessa bilder. Har sett många på Instagram tex. Att ge bort kanske är mindre vanligt, vad vet jag? Det är väl knappast jämfört med en död farmor som ju naturligtvis kan välja foton från när hon levde.
Citera
2026-09-14, 09:41
Medlem
Bobhallonsafts avatar
Om du nu läser allt under kist-inlägget så tar det ca 3-4 minuter att trycka på hjärtat och gilla de kommentarer du fått Hanna Theorin!
Citera
2026-09-14, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kranskommun
Det är i alla fall väldigt vanligt att ha dessa bilder. Har sett många på Instagram tex. Att ge bort kanske är mindre vanligt, vad vet jag? Det är väl knappast jämfört med en död farmor som ju naturligtvis kan välja foton från när hon levde.

Att ha bilderna är väl en sak men att lägga ut dem på IG för att jaga likes/sympati är hemskt.
Eftersom det är just IG som du sett såna bilder är väl syftet samma sak där, jaga likes🤮
Citera
2026-09-14, 10:28
Medlem
Vågar någon ge sig på att fråga hur det går med plugget? 🤓 ja, jag vet att hon hoppade av innan hon ens började, men vill höra hennes förklaring av att än en gång hoppa av ngt hon knappt påbörjat 😅
Citera
2026-09-14, 10:31
Medlem
Bobhallonsafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymsaklart12
Vågar någon ge sig på att fråga hur det går med plugget? 🤓 ja, jag vet att hon hoppade av innan hon ens började, men vill höra hennes förklaring av att än en gång hoppa av ngt hon knappt påbörjat 😅
Tror hon kommer ta bort kommentarer om plugg, inte svara och sen blocka!
Citera
2026-09-14, 11:01
Medlem
Hanna, vad hände med plugget *aka distanskursen på snigelfart*? Det är ändå fascinerande hur skolan kunde vara ett återkommande tema när det handlade om att inte komma in någonstans, nya tag mina vänner 🥹📚, mål, drömmar och igenkänning men såa blev det plötsligt total radiotystnad.

Först var det ”jag vill verkligen plugga”, ”jag har kommit in på en kurs” och sen… hoppade du av innan utbildningen ens hann börja. Och efter det? Inte ett ord. Skolan existerar tydligen inte längre.

Men vi vet. Du vet att vi vet. Och du vet att vi vet att du vet. 😭

Så du behöver faktiskt inte spela dum.
Citera
2026-09-14, 11:37
Medlem
https://imgur.com/a/6Sjtu1U

En påminnelse till så Glöm inte ❤️
Citera
2026-09-14, 16:19
Medlem
Nu har väl Lars tre par sånna fodrade stövlar. Plus fyra par gummistövlar och några kängor. Rimligt
Citera
2026-09-14, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blomkvasten22
Att ha bilderna är väl en sak men att lägga ut dem på IG för att jaga likes/sympati är hemskt.
Eftersom det är just IG som du sett såna bilder är väl syftet samma sak där, jaga likes🤮
Det behöver väl inte vara så enkelt. Jag uppmärksammade tex när min farfar skulle ha fyllt 100 häromåret. Jag gör inte det för likes utan för att hålla hans minne levande. Det betyder något för mig. Så har jag också tolkat det hos dem som lägger ut om sina dödfödda barn. Självklart kan jag inte utesluta att h eller någon annan lägger ut för likes men jag tänker att eet ändå är gabska mänskligt att vilja uppmärksamma. På
Citera
2026-09-14, 16:37
Medlem
Nu slank det minsann förbi en oblurrad bild på L. Slarvigt H!
Citera
2026-09-14, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kranskommun
Det behöver väl inte vara så enkelt. Jag uppmärksammade tex när min farfar skulle ha fyllt 100 häromåret. Jag gör inte det för likes utan för att hålla hans minne levande. Det betyder något för mig. Så har jag också tolkat det hos dem som lägger ut om sina dödfödda barn. Självklart kan jag inte utesluta att h eller någon annan lägger ut för likes men jag tänker att eet ändå är gabska mänskligt att vilja uppmärksamma. På
Ok verkligen samma sak!

Hoppas du inte skapat content av din farfars kista och klämt in det i reklam för Viasat😅😅😅😅😅
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in