Citat:
Ursprungligen postat av
A-Melia
Jag har inte förlorat ett barn så kan inte på något sätt sätta mig in i detta. Men det stör mig så jävla mycket med detta mjölkande nio år senare dom förlorade ett barn i vecka 22 (?).
Jag har en kompis som förlorade sitt barn i vecka 19 och hon har aldrig nånsin pratat om det som ett av hennes BARN.
Jag fattar att det är stor skillnad på vecka 19 och 22, men får ändå en sur smak i munnen av HT’s exponerande av ett barn som uppenbarligen var för sjukt för att överleva? Varför detta mjölkande nio år senare?!
Håller med, en vän till mig fick gå igenom en väldigt traumatisk abort i vecka 19. Det var några år sedan, men både hon och hennes man är fortfarande ärrade av det. Med det sagt... Hon kallar det absolut inte sitt barn? Hon skulle aldrig säga till sina levande barn att de har ett storasyskon, plus att det känns helt sjukt att lägga på en snart treåring 😬
Insåg nyss att min dotter (3 i vinter) inte riktigt vet vad döden är, och det är en så stor del av laras liv att hon klär upp sig för kyrkogården? Hjälp.