2026-09-13, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebogevo
Felpost

Räknade röster: 3 822
Röstberättigade: 8 051 238
Valdeltagande: 75,0 %
Medlem
MumsarMazarins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KetaminKajsa
Ja nu ser det alltså ut som att vi kommer få högre skatter, dyrare bensin, svårare vardagsekonomi, gängkriminalitet och några hundra tusen nya Abdullahs.

Grattis Sverige till 4 nya år av kaos och extremister med inflytande!

Ett billigt pris för att rädda klimatet och slippa rasister.

Eller?
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EngelbertEggfjert
Åkessons flirt med Israel tror jag blev spiken i kistan för många. Han misstog sig rejält när han blandade ihop att svenskarnas småborgerliga islamskräck har något gemensamt med israelernas inhumana arabförföljelser.

Vissa nappade på den kroken, men alldeles för få. Mer skrämmande än lockande. Den här negativa trenden kommer fortsätta om han inte byter kurs.

Skittöntigt att det krävs så lite i sverige för att göra världens "misstag". Minsta lilla skitgrej och media lyckas hjärntvätta och få hela svenska folket att tycka något är fruktansvärt.
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MjShamona
Folk tröttnade väl på SD, de gör ju inget. Åkesson verkar mer intresserad av att leka mysgubben i rampljuset med sitt lilla rövgäng.
Folk tror in sin enfald att den okontrollerade massinvandringen och gängkriminaliteten är fixad nu. Tyvärr kommer de bli väldigt besvikna kommande mandatperiod.
Medlem
Jag kan verkligen inte tro på att Moderaterna passerat Sverigedemokraterna. Vore valets skräll i så fall.
2026-09-13, 20:53
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Någon som vet om man kan se vilka övriga partier som drar på sig röster?
Valmyndigheten brukar visa det när varje distrikt är färdigröknade inkl ogiltiga och blanka.

https://resultat.val.se/val2026/RD/26/2283?r=P

85 % deltagande i landsbygden som räknat klart.
Medlem
Tobias Baudin talar på sossarnas YouTube
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retrouvailles
Rött, varenda en. Men låt för guds skull minoriteten med vett innanför pannbenet få stå utom generaliseringen. Jag förstår inte för mitt liv hur man kan stödja ett parti som ska sänka arbetstiderna, höja bidragen och bekosta detta med en miljardärskatt som kommer leda miljardärerna till landsflykt. Att det skulle handla om medmänsklighet är dessutom rent trams. Om vi välkomnar extrem islam så välkomnar vi även hederförtryck, kvinnoförtryck m.m. vilket är raka motsatsen.

Hade jag önskat hylla röd politik så hade jag hängt på famijeliv.

Samma här. Jag är höger men alla bekanta ( ids inte kalla dem vänner) röstar v, mp eller s. Ligger här med 4an på och minns en massa elände som var mellan 2015-2022. ”Alla ska med och allas lika värde” tex… det är ju bara det att det inte gäller svenskar, det är enbart invandrare och mörka såna.
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Mp+S+C+L+KD. Blir det, äntligen, den breda mittens politik?

Inte omöjligt. I så fall kommer Sverige i princip att styras från Bryssel de kommande fyra åren.
Medlem
Hardstekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shitholecitizen
Det är ju mer arbetsinvandring, och där hållde man väl också på och pilla på diverse lösningar. Finns luckor så klart, men dessa kommer ju nu att hållas öppe för all evig framtid.

Spelar ingen roll om det är indier, eller pakistanier eller syrier. Resultatet blir det samma. Svenskarna rätten att bestämma sitt öde och vi förlorar den enda platsen på jorden som tillhör oss.
Medlem
MrKyotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Bättre på vilket sätt?

Ja, lönen har visserligen gått upp som aldrig förr, men resten ...

Du röstade själv på Tidö enligt det du skrivit här???

Förstår inte riktigt varför du klagar, det parti du och jag röstade på klarade sig.
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Man kan ju konstatera att svenska folket ger Tidö klart underkänt.
Dög inte minskad kriminalitet?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in