2026-09-13, 20:52
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Det är förhoppningen, att S byter ut V mot KD.

Ebba har väl antytt till det och med tanke på hur det har låtit mellan Kd och sd se senaste veckorna så tror jag att det är en större chans för KD att ansluta sig till S än att SD får sitta i regeringen
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Mp+S+C+L+KD. Blir det, äntligen, den breda mittens politik?

Det är väl sossarnas dröm, att samtliga övriga partier agerar dörrmattor åt dem
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebogevo
https://resultat.val.se/val2026/RD?r=P
SD har gått om S
Smådistrikt. Om Sd ska ha en chans att slå förra valresultatet borde de legat på 30% i skrivande stund.

De hamnar på 18%.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EngelbertEggfjert
Åkessons flirt med Israel tror jag blev spiken i kistan för många. Han misstog sig rejält när han blandade ihop att svenskarnas småborgerliga islamskräck har något gemensamt med israelernas inhumana arabförföljelser.

Vissa nappade på den kroken, men alldeles för få. Mer skrämmande än lockande. Den här negativa trenden kommer fortsätta om han inte byter kurs.

SD = Israeldemokraterna
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
Vilka ska styra tänkte du

Afs om jag fått bestämma. SD är för mjäkiga men nu väntar en rödgrön röra som sagt.
Medlem
Sd på 24,6, stop the count!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EngelbertEggfjert
Åkessons flirt med Israel tror jag blev spiken i kistan för många. Han misstog sig rejält när han blandade ihop att svenskarnas småborgerliga islamskräck har något gemensamt med israelernas inhumana arabförföljelser.

Vissa nappade på den kroken, men alldeles för få. Mer skrämmande än lockande. Den här negativa trenden kommer fortsätta om han inte byter kurs.

Absolut så är det. Åkesson har inget driv längre. Han är mätt på livet och politiken. Blir köpt av Israel så billigt.
Medlem
Mr-Laheys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av debe
Haha Har du sysslat med någon idrott i ditt liv? Har du förlorat en match?
jag tror inte du fattade vad jag sa. ett folks röster är varken en vinst eller förlust. det är bara fakta. politik är inte idrott. folks röster ska inte glädja eller vara till besvikelse, det ska bara följas, varken mer eller mindre
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Bättre på vilket sätt?

Ja, lönen har visserligen gått upp som aldrig förr, men resten ...
Vilket resten??, lever vi i samma land?
Medlem
greyhounds avatar
Vad är oddsen för att KD lämnar Tidö?
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Sjuka siffror för moderaterna i skolvalet.

https://www.mucf.se/kunskap-och-utbildningar/unga/ungas-delaktighet/skolval/resultat-skolval-2026

Har tittat på alla län nu. Moderaterna blev störst i ALLA län!
Medlem
Nordfeldts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Säkert, men jag tror att Ls siffror är nästan uteslutande smink från typ Sd och M. Kanske någon procent gamla C:are
Ja om man har i åtanke att de har lite mer marginal så att säga. För en KD-väljare vill man nog inte gambla allt för mycket. Ändå intressant för framtiden. L totalt uträknade, Mohamsson kramar Åkesson och så vips är L game on igen. Någon slags eloge borde hon ju ha för denna triumf.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in