2026-09-13, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Vafan är det för fel på Stockholmare?
Moderaterna störtdyker och Såssarna ökar kraftigt…hittills.

Massa Stockholms influensers, det är coolt att vara vänster i Stockholm.
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartSkalle
Varför i helvete är C med i vänsterpackets lag...? De är ju mer höger än vänster, så varför inte välja rätt och sänka Quisling-vänstern ?

Nej, centern står närmare framför allt S och Mp än Tidö-gänget. Nej till kärnkraft, nej till SD (C asolut viktigaste fråga som överspelar allt annat), ja till islam.
Det som avviker från vänstern är främst skattepolitiken där man inte är lika entusiastisk över t.ex förmögenhetsskatt och hjöd skatt på sparande.
Man föredrar också Bagdad-Magda före Klistersson.
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Den där karikatyren existerar knappt. Tror säkert du har sett nån vit edgelord på nätet skriva att de hatar vita men de är i princip icke-existerande i verkligheten.

Ingen vill utrota svenskar och om du är ärlig så är det få ställen man stöter på sånt svenskhat som här på flashback av just högervridna svenskar.
Jag har förstås diskuterat med äcklen här och en del finns faktiskt i den här tråden. De vill faktiskt det. Du säger väl samma sak men med andra ord, om du är ärlig. Alla som står för svenskar är väl rasister enligt dig. Eller vems sida står du då på, rent ärligt. Invandrarnas eller svenskarnas?

Röstar du vänster är väl svaret givet. Skrik "obildade WT!", så känns de säkert bättre Men kom ihåg, att allt du anser kommer faktiskt från USA. Landet du hatar mest av allt. För "WT" är förstås inget svenskt. Eller hur?

.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelia
Afs hade inte en chans att komma in i riksdagen så där är det 0,5% av rösterna rakt ner i papperskorgen. Örebropartiet kan eventuellt komma in om 12% av de som bor i Örebro län har röstat på partiet.

I den sista undersökningen innan valet så låg dom på 6% så det är nog inte aktuellt...
2026-09-13, 21:34
Medlem
Tydligt att väljarna vill ha borgerlig politik i alla fall om C kan räknas som borgerligt. Men det kanske de inte kan längre. Jag vet knappt ens vad de vill förutom att de inte vill samarbeta med SD. Deras ekonomiska politik är väl ändå mer höger än vänster?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 13stryket
Enligt SIFO / NOVUS så kommer cirka 51-52% rösta vänsterblocket. så där har du svaret hur valdeltagandet för folk över 18 år med funktionsnedsättning kommer rösta

Kul slutsats. Själv tänker jag det samma om det blågula partiets väljare, att många nog lider av förståndshandikapp.

Men nej. Jag syftade inte på det, utan på valdeltagande. Om personer med exempelvis intellektuell funktionsnedsättning och eller fysisk funktionsnedsättning lyckas ta sig till röstlokalen eller ens förstår information och rättigheter i valet.

Efter att jag ställt frågan här googlade jag själv mig till lite information via exempelvis SCB som visar att valdeltagandet är ganska högt ändå bland gruppbostäder osv, men det varierar stort mellan olika former av funktionsnedsättning.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EngelbertEggfjert
Noll sjukt. De är medborgare som vem som helst och har därmed också rösträtt.

Lägg din energi på att försöka lära känna lite folk med utomeuropeisk bakgrund istället, så ska du se att dom är som folk är mest - fullt möjliga att båda samarbeta med och ha som vänner.

Stor invandring på kort tid kommer med kulturkrockar, men det kommer också med en stresstestad befolkning och en stark gemensam målbild. Det finns ingen invandringskonspiration som försöker sabba Sverige.

Ähh sluta med ditt folkförakt. Nämnde aldrig något om en invandringskonspiration fakta har ju presenterats, bidragstagare röstar V och S tar vi bort dem vill Svenska folket ha en borgerlig regering. Klart de är rösträtt som vem som helst det har alla svenska medborgare. Släpp flaskan!
Medlem
paggans avatar
Bättre med valsystemet i USA där storstäderna inte bestämmer styret i landet.
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Och vänsteräckel som säger att de hatar vita människor, trots att idioterna själva är vita. Dummare kan inte en människa bli. Varför vill ni utrota svenskar, förklara? Varför hatar ni Sverige och väst?

Det finns idioter överallt. Det står inte i vänsterpartiets politik att de hatar vita människor. Däremot står det att jämlikhet är prio.
Vänstern är inte nationalkonservativ, det betyder att man inte tycker det är jätteviktigt vad för traditioner och kultur som finns i landet.
Så länge man kan enas i viktigare frågor om mänskliga rättigheter o.s.v
Och då spelar det ingen roll vad för bakgrund man har, sålänge vi har ett gemensamt språk och kan komma överens.
Medlem
Blir det nyval så ryker liberalerna, många ångrar stödrösterna tror jag
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
De saknar skjutningarna. Minnet är kort.
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:

Vänstervridning bland ungdomar och högre valdeltagande bland invandrare jämfört med tidigare år.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in