2026-09-13, 20:29
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lisebergskanin
"Just when I thought you couldn't possibly be any dumber...."
Det här stirrande, grinet, munnen full av mat.
Han har en sån tilltro till sig själv och tror att hans försök till dominans ses som något manligt 🤢
Urban Urban, du är en riktig karlahalva

Han såg så enormt stolt ut när han (med inlevelse) berättade hur grisig och manipulativ han har varit tidigare i livet.
Det vittnar om att han är exakt likadan nu som tidigare.

Det är väl ändå helt obegripligt hur han har kommit med i det här programmet!? För jag utgår från att SVT noggrant bakgrundscheckar potentiella deltagare för att inte riskera andra deltagares liv och hälsa.
Citera
2026-09-13, 20:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MisterLaPage
Hallå där! Patetisk kanske, men jag är fan ingen manlig individ. Jag identifierar mig som kvinna den här veckan.

Yeah sure
Citera
2026-09-13, 20:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Trash-Panda84
Belinda är fan inte pilot, kanske möjligtvis på en cessna 150 (som vem som helst kan lära sig att flyga i princip)

Har funderat på detta. Vad vet vi?
Citera
2026-09-13, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith
Men tänk OM det blir stark sol då?? Då vill man kunna vända kepan framåt så man inte får sol i ögonen. Basker är nog för varmt sommartid och så kan håret bli elektriskt. Keps är antagligen "räddaren i nöden" när en man inte orkar fixa frillan eller har en dålig hårdag. Skulle jag tro. Jag är kvinna och har inte använt keps sen jag var 12. Så jag bara spekulerar fritt. Nån man i tråden kan säkert förklara fenomenet.
De sitter med bakovändfram keps inomhus.Noll sol.Ser oerhört enfaldigt ut.
Citera
2026-09-13, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petroliumxx
Ja det var svårt att se på! Självklart kommer barnen först,de är ju helt beroende av föräldern! Men för en narcissist som U måste han komma först och vara viktigast hela tiden! Och kändes som om Olivia anpassade sitt svar för att pleasa honom!
Uuusch, räckte att titta på några sekunder av Urban i första programmet för att se vilken narcissist han är. Synd om Olivia. SVT borde tänka mindre på tittarsiffror.
Citera
2026-09-13, 22:17
Medlem
Jag tror att Felix skulle göra bättre musik om han åt lite bättre och kom ut i friska liften ibland. Han ser ut som en anemisk hash-tomte.
Citera
2026-09-13, 23:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av petroliumxx
De sitter med bakovändfram keps inomhus.Noll sol.Ser oerhört enfaldigt ut.
Jaså, tycker du?
Citera
2026-09-13, 23:20
Avstängd
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kitty-Cat
Uuusch, räckte att titta på några sekunder av Urban i första programmet för att se vilken narcissist han är. Synd om Olivia. SVT borde tänka mindre på tittarsiffror.
På ett sätt är det bra eftersom det föder en samhällsdebatt.

Men för stackars Olivia föder det nog endast en sämre självkänsla.
Citera
2026-09-13, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith
Jaså, tycker du?
HAH
Keps var inte slumpmässigt.
Det kom på tal, från något håll, att keps kan anses vara fult eller vad det var, minns inte exakt. Det var ingen större diskussion utan något som sades i förbifarten så vi skrattade och drog på oss varsin keps i "protest". Så fkn kul att det lilla blev till en grej
Citera
2026-09-14, 00:22
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milliemolly
Att matchas med Felix 35 år vore en mardröm.
Frihet att göra sin musik. Äta mindre för att få frihet till sin musik. Hamnar i sitt mörker.

Spring kvinna! Han är så ch förblir ungkarl sittandes i sin hyresetta kämpandes med sin musik forever. Jättebebis, inte man.

Åh jag tänkte EXAKT detta själv!!!

Jag kan lägga till en påminnelse om att han också i första avsnittet sa att innan han äter frukost på morgonen, tar han en lång promenad och gör yoga.

Han satte barn högst upp på sin lista men det går ju verkligen inte ihop med hur han lever (fokus på musik och egentid och ovilja att leva ekonomisk tryggt).

Nu har det varit väldigt mkt i tråden om supertoxiska "mansmannen" Urban och co. Men Felix osar också red flags för mig nu. Ytligt sett jämställd&modern&feministisk man men under ytan en slashas som i en fortskridande relation med Yasmin förmodligen skulle sluta med att han utnyttjar henne. Yasmin får hålla ordning på allt, oroa sig över ekonomin och ta hand om barnen. Medan Felix har sina "toppar&dalar"(han varnade henne ju!) Och prioriterar sin musik och egentid. Som en riktig mansgris i klass med Urban&co.

Nää hoppas vår girl Yasse säger NEJ och hittar nån bättre. Hon har fin energi genom rutan, varm och glad. Hon får inte det hon behöver i Felix.
Citera
2026-09-14, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88
Åh jag tänkte EXAKT detta själv!!!

Jag kan lägga till en påminnelse om att han också i första avsnittet sa att innan han äter frukost på morgonen, tar han en lång promenad och gör yoga.

Han satte barn högst upp på sin lista men det går ju verkligen inte ihop med hur han lever (fokus på musik och egentid och ovilja att leva ekonomisk tryggt).

Nu har det varit väldigt mkt i tråden om supertoxiska "mansmannen" Urban och co. Men Felix osar också red flags för mig nu. Ytligt sett jämställd&modern&feministisk man men under ytan en slashas som i en fortskridande relation med Yasmin förmodligen skulle sluta med att han utnyttjar henne. Yasmin får hålla ordning på allt, oroa sig över ekonomin och ta hand om barnen. Medan Felix har sina "toppar&dalar"(han varnade henne ju!) Och prioriterar sin musik och egentid. Som en riktig mansgris i klass med Urban&co.

Nää hoppas vår girl Yasse säger NEJ och hittar nån bättre. Hon har fin energi genom rutan, varm och glad. Hon får inte det hon behöver i Felix.

Så väl sagt. Felix är som en toxisk vänstermansgris, medan Urban är en toxisk högermansgris.

Expressen har en artikel där Urban och Olivia lägger ut orden om sitt samtal där Urban berättar om sina mörkaste sidor.
Citat från Urban ” Han förklarar även hur dragen kan komma fram i dag.

”När jag som minst behöver det.. När jag känner mig pressad eller otrygg kan bulldozern komma fram och det jävliga är att jag ofta inte ser det själv när det händer. Det är bland annat därför det är viktigt att jag har bra män omkring som kan syna mig”, skriver han vidare och berättar att han inte har gjort någonting för att bli av med egenskaperna.

”Jobbet i dag är att äga den kraften i stället för att låta den äga mig”.
Citera
2026-09-14, 05:56
Medlem
MisterLaPages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celestin
Yeah sure

"Yeah sure"?

Jag blir kränkt! Kan du inte vara lite inkluderande? Så jävla taskigt.

Betraktelse:

Du kan sätta kepsen bak och fram
Men du kan aldrig vinna
För fram är inte bak
Och en man kan aldrig bli en kvinna

För övrigt är Helena den enda som har ryggrad i den här säsongen.
Senast redigerad av MisterLaPage 2026-09-14 kl. 06:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in