Citat:
Ursprungligen postat av
Milliemolly
Att matchas med Felix 35 år vore en mardröm.
Frihet att göra sin musik. Äta mindre för att få frihet till sin musik. Hamnar i sitt mörker.
Spring kvinna! Han är så ch förblir ungkarl sittandes i sin hyresetta kämpandes med sin musik forever. Jättebebis, inte man.
Åh jag tänkte EXAKT detta själv!!!
Jag kan lägga till en påminnelse om att han också i första avsnittet sa att innan han äter frukost på morgonen, tar han en lång promenad och gör yoga.
Han satte barn högst upp på sin lista men det går ju verkligen inte ihop med hur han lever (fokus på musik och egentid och ovilja att leva ekonomisk tryggt).
Nu har det varit väldigt mkt i tråden om supertoxiska "mansmannen" Urban och co. Men Felix osar också red flags för mig nu. Ytligt sett jämställd&modern&feministisk man men under ytan en slashas som i en fortskridande relation med Yasmin förmodligen skulle sluta med att han utnyttjar henne. Yasmin får hålla ordning på allt, oroa sig över ekonomin och ta hand om barnen. Medan Felix har sina "toppar&dalar"(han varnade henne ju!) Och prioriterar sin musik och egentid. Som en riktig mansgris i klass med Urban&co.
Nää hoppas vår girl Yasse säger NEJ och hittar nån bättre. Hon har fin energi genom rutan, varm och glad. Hon får inte det hon behöver i Felix.