Citat:
Ursprungligen postat av
Mentalstyrka
Livet handlar om alternativ och val. Jag är uppfostrad till att ta ansvar för de val jag gör. Tycker du inte att du ska ta ansvar för de val du gör? Är dina val någon annans ansvar? Det jag vänder mig emot när det gäller Måns är att han inte tycks ta ansvar för sina val, utan flyttar över skulden för de "dåliga" valen på andra. T ex drogerna i turnébussen. Men du verkar ha ett annat, mer korrekt sätt att se på hur man tar ansvar för sina handlingar. Det får du gärna dela med dig av. Jag är alltid öppen för nya vinklar.
Jag svarade på din fråga angående Baravara i mitt förra inlägg, läs det gärna igen. Eftersom du inte vill citera något om hur Måns berättar om hur de vistelserna hjälpte honom att bli en bättre människa, så utgår jag ifrån att det helt enkelt inte finns något sånt att citera.
Jag är ingen schlagerfantast men tyckte Måns verkade vara en trevlig, charmig prick när han vann Eurovision med Heroes. Det jag skrivit nu grundar jag på hur Måns betett sig i samband med Mello 2025, separationen och citat från hans bok. Jag kanske kommer att läsa Måns bok. Det betyder inte att jag kommer att tro på allt han skriver. När det gäller relationsproblem och skilsmässor brukar sanningen finnas någonstans i mitten. Det är aldrig ens fel att två träter.
Nej då - du är inte alls alltid öppen för nya vinklar.
Du har precis fått förklarat för dig vad han anser om sin egen del av "kokainet i bussen" och hur han återgav det till media.
Ändå hoppar du återigen upp på dina höga hästar och berättar om hur korrekt just du är uppfostrad samtidigt som du tjuvnyper lite storögt i undran om inte andra också är det?
Vem vet? I andra hem kanske empati stod högre på dagordningen.
Självklart utgår du från det. Så oavsett om jag tagit tiden och gått igenom de 20-30 (?) sidorna om Baravara, för att hitta ett, för dig, passande citat om hur han blivit en bättre människa så hade det inte spelat någon roll. Då hade du hittat något annat fel istället. Din utgångs- och slutpunkt står helt klar.
Kanske han helt enkelt fann sig själv - och den bra människan han redan är.
Om sanningen brukar finns någonstans i mitten - av två trätande - hur kommer det sig då att du ohört redan dömt den ena sidan till att vara en oförstående, självälskande narcissist?