2026-09-13, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mentalstyrka
Absolut, misstag kan alla göra, pressade situationer eller inte. Men då äger man sitt misstag och står för det. Jag har inte sett eller hört att Måns har gått ut offentligt och sagt att han gjorde fel när han hängde ut alla i turnebussen som knarkare. Men jag kan ha missat det.

Ja det var ju verkligen inte schysst mot de i turnebussen, och inte konstigt att de inte ville turnera med Måns förra sommaren. Att Måns valde att få det att låta som att han ställde in turnén pga barnen visar ju att han inte ägde sitt misstag där och då. Det är det här jag menar med att han inte ville stå för sina handlingar och dess konsekvenser. Det blir ju lite pinsamt när fakta kommer fram senare.
Ja, det verkar som du missat det. Jag kan upplysa dig om att han t.o.m skrivit en bok där han tar upp ämnet. Jag har uppfattat den som v ä l d i g t offentlig, dessutom. Men jag kanske har fel?

Och återigen - hade du valt att läsa boken så hade du vetat att han faktiskt ställde in turnén pga sina barn.
Javisst är det pinsamt när fakta kommer fram i efterhand?
Citera
2026-09-13, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Kanske skulle vårdnaden övergå till barnflickan, hon verkar ju som ett rekorderligt fruntimmer. Eventuellt delad vårdnad med (eller varför inte om) Trådens Huvudperson.
Ja det var ju tanken om Måns fått vårdnaden eller delad vårdnad om barnen.
I domen står det att CJ har haft barnen mest. Hmpf! Rätten glömmer att CJ haft mer än delad vårdnad tillsammans med den väldigt flexibla barnflickan/hushållerskan, upp till 60 tim i veckan.
Citera
2026-09-13, 20:58
Medlem
Citat:
Absolut, misstag kan alla göra, pressade situationer eller inte. Men då äger man sitt misstag och står för det. Jag har inte sett eller hört att Måns har gått ut offentligt och sagt att han gjorde fel när han hängde ut alla i turnebussen som knarkare. Men jag kan ha missat det.

Ja det var ju verkligen inte schysst mot de i turnebussen, och inte konstigt att de inte ville turnera med Måns förra sommaren. Att Måns valde att få det att låta som att han ställde in turnén pga barnen visar ju att han inte ägde sitt misstag där och då. Det är det här jag menar med att han inte ville stå för sina handlingar och dess konsekvenser. Det blir ju lite pinsamt när fakta kommer fram senare.
Jag kan förstå att Måns drog sig tillbaka och höll mun. Det var ett så oerhört drev och minsta pip från Måns hade blivit spalt-km av braskande rubriker och förvrängt förtal i långa banor. Han var fritt villebråd som en stackars räv med ett helt koppel av förtalare efter sig. Döda och slit i stycken!
Citera
2026-09-13, 21:02
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag kan förstå att Måns drog sig tillbaka och höll mun. Det var ett så oerhört drev och minsta pip från Måns hade blivit spalt-km av braskande rubriker och förvrängt förtal i långa banor. Han var fritt villebråd som en stackars räv med ett helt koppel av förtalare efter sig. Döda och slit i stycken!

Ja precis, som man bäddar får man ligga som det så påpassande nog heter. Jag väntar fortfarande på att få en uppdaterad lista av dig om allt han gjort för familjefriden.
Citera
2026-09-13, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Han gav en exklusiv intervju till Göteborgsposten och publicerade ett antal pressmeddelanden?
Citera
2026-09-13, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Han bytte ju låsen så det var faktiskt hemlösa.
Han kan inte stämma henne för varken förtal eller förlorad inkomst eftersom det är hans eget fel alltihop. Så det är inte något argument du kan ställa mot allt han har gjort.
"Hans hus" Sluta ljug någon gång. De ägde huset tillsammans enligt det engelska äktenskapsförordet så den kan du stryka med.
Att han inte har förtalat henne offentligt kan vi stryka med nu när boken är ute. Han sa väl inte så mycket offentligt för att han ville tjäna pengar på när han väl sade något och iom boken så har han förstört det för sina barn med, deras vänner kommer läsa den och även de, apropå husfriden.

Så, hela din lista ryker så du får göra en ny för att komma ikapp min lista. Sätt fart!
Då ska vi se om du du fattat något rätt, denna gången.

• Han bytte lås på sitt eget hus så att inte diverse objudna gäster skulle göra så att han själv inte kunde vara där. Det hade redan meddelats att barnen skulle bo på annan plats under Ciaras tid med dem.

• I Sverige kan man stämma för förtal oavsett om man i sak har rätt eller fel. Dessutom gills inte din "åsikt" som ett ogitlogförklarande av förtslsgrunden.

• Enligt det engelska, eller vilket du vill, äktenskapsförordet var det hans hus. Det säger Ciara t.o.m själv, men du har förmodligen aldrig läst något hon själv skrivit eller sagt?

• Här får du ett halvt rätt. Tiden får utvisa. Har dock en känsla av att hennes, väldigt viktiga, bundsförvanter sakta börjat dra öronen åt sig.

• Anledningen till bokens existens har du själv fantiserat ihop. Faktum är att t.o.m. en recensent antog att boken inte ens skulle existera utan (kärleken han har till) sina barn.

• Vilken husfrid? Den i det tomma huset?
Citera
2026-09-13, 21:18
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Då ska vi se om du du fattat något rätt, denna gången.

• Han bytte lås på sitt eget hus så att inte diverse objudna gäster skulle göra så att han själv inte kunde vara där. Det hade redan meddelats att barnen skulle bo på annan plats under Ciaras tid med dem.

• I Sverige kan man stämma för förtal oavsett om man i sak har rätt eller fel. Dessutom gills inte din "åsikt" som ett ogitlogförklarande av förtslsgrunden.

• Enligt det engelska, eller vilket du vill, äktenskapsförordet var det hans hus. Det säger Ciara t.o.m själv, men du har förmodligen aldrig läst något hon själv skrivit eller sagt?

• Här får du ett halvt rätt. Tiden får utvisa. Har dock en känsla av att hennes, väldigt viktiga, bundsförvanter sakta börjat dra öronen åt sig.

• Anledningen till bokens existens har du själv fantiserat ihop. Faktum är att t.o.m. en recensent antog att boken inte ens skulle existera utan (kärleken han har till) sina barn.

• Vilken husfrid? Den i det tomma huset?

Husfriden kan du fråga din kompis om det är hen som tjatar om den. Väntar fortarande på svar från hen byw.

Resten du skriver ger jag heller inte mycket för.
Klart man kan stämma något förtal utan att ha något att komma med men vad är då vitsen?
Hon köpte in sig i huset för 3,2 miljoner kronor så det var INTE BARA hans hus, vilket är precis det som står i det engelska äktenskapsförordet och det var exakt vad jag påstod.

Boken kan du ju fortsätta drömma om att jag inte har rätt om. En enda liten intervju med orimliga krav på hela tiden och sedan inte ett knyst för att sedan ge ut en bok som han redan aviserat långt före och där dessutom den som boken direkt är skriven till vägras chansen att läsa den innan utgivning... Om inte det är att kapitalisera på familjens krasch så så vet jag inte hur det kan bli mycket tydligare än så.
Senast redigerad av cyberhawk 2026-09-13 kl. 21:32.
Citera
2026-09-13, 21:33
Medlem
Mentalstyrkas avatar
Citat:
Nej då - du är inte alls alltid öppen för nya vinklar.
Du har precis fått förklarat för dig vad han anser om sin egen del av "kokainet i bussen" och hur han återgav det till media.
Ändå hoppar du återigen upp på dina höga hästar och berättar om hur korrekt just du är uppfostrad samtidigt som du tjuvnyper lite storögt i undran om inte andra också är det?
Vem vet? I andra hem kanske empati stod högre på dagordningen.

Självklart utgår du från det. Så oavsett om jag tagit tiden och gått igenom de 20-30 (?) sidorna om Baravara, för att hitta ett, för dig, passande citat om hur han blivit en bättre människa så hade det inte spelat någon roll. Då hade du hittat något annat fel istället. Din utgångs- och slutpunkt står helt klar.
Kanske han helt enkelt fann sig själv - och den bra människan han redan är.

Om sanningen brukar finns någonstans i mitten - av två trätande - hur kommer det sig då att du ohört redan dömt den ena sidan till att vara en oförstående, självälskande narcissist?

Vilken tur att det här är Flashback! Jag får säga min åsikt, du får säga din åsikt och vi behöver inte vara överens. Dina antaganden om mig får stå för dig, de tänker jag inte ens bemöta. Jag får faktiskt lov att kritisera Måns och tycka annorlunda än dig. Har du riktigt bra argument (dit räknas inte personangrepp) så kanske jag ändrar mig och håller med dig. Där är vi inte riktigt än.

Jag har egna erfarenheter av narcissister. Det finns vissa tecken jag inte kan blunda för.

Jag ville faktiskt genuint veta vad Måns lärde sig på Baravara och hade uppskattat några citat om det. I motsats till vad du tycks tro så är jag inte ute efter att hitta fel på Måns in absurdum. Jag unnar både Måns och Ciara att må bra och gå vidare efter den här smutsiga separationen. Att han kommit med "sin sanning" och sedan vill stänga den dörren (oemotsagd?) ger ärligt talat inget jättebra intryck, men har Måns verkligen hittat sig själv och lärt sig något är det ju förstås fantastiskt för honom.
Citera
2026-09-13, 21:43
Medlem
Mentalstyrkas avatar
Citat:
Ja, det verkar som du missat det. Jag kan upplysa dig om att han t.o.m skrivit en bok där han tar upp ämnet. Jag har uppfattat den som v ä l d i g t offentlig, dessutom. Men jag kanske har fel?

Och återigen - hade du valt att läsa boken så hade du vetat att han faktiskt ställde in turnén pga sina barn.
Javisst är det pinsamt när fakta kommer fram i efterhand?

Eftersom jag nu har missat det, kan du lägga ut citat på det? Det skulle underlätta för mig här uppe på mina höga hästar ser du 😉

Och citat på att han INTE ställde in turnén pga av att bandet inte ville spela med honom?

Tack på förhand!
Citera
2026-09-13, 22:13
Medlem
Citat:
Självklart förstod Måns inte vad den personen pratade om. Hur kan han bli bättre än han redan är? Som den narcissist han är tycker han väl att han är en alldeles förträfflig människa som aldrig någonsin gjort någonting fel enligt honom själv. Det är ju andra ytterst elaka personer som ställt till det för honom.

Alla som någonsin kommit i kontakt med narcissister känner igen det här beteendet.
Ovan citat är från dig - idag.

Hade jag för en sekund trott att du bytt fot de senaste timmarna - och plötsligt blivit genuint nyfiken - hade jag förmodligen letat upp ett citat till dig.
Men så förhåller det sig nog inte och problemet är att jag inte tror dig. Hade du genuint varit nyfiken eller önskat dem båda lycka hade du förstås aldrig dömt så hårt från början.
Du hade gått ut och skaffat dig boken (på ett eller annat sätt) och sett till att du hade på fötter, från båda sidor, innan du dömde.

Att du dessutom avslutar med att uttrycka att det inte ger dig ett bra intryck att hans önskan om att ingen storm återigen ska blossa upp & att detta härmed ska få vara ett avslutat kapitel visar bara på din totala brist på förståelse och empatilöshet.
Citera
2026-09-13, 22:47
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
...Du hade gått ut och skaffat dig boken (på ett eller annat sätt)...

Vi har förstått att du dag ut och dag in försöker sälja den hatbok MånsAlbert skrivit. Skriv här istället så slipper tanterna köpa självömkansslasket av barnens pappa, i folkmun kallad "ynkrygg"

MånsAlbert har låtsats värna familjen. Finns inte en människa som tror på det och de flesta tycker det är otroligt lågt att bekräftelseknarkaren nu slänger barnens mamma under bussen. Så lågt man kan sjunka i värdighet.
Citera
2026-09-13, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Ja precis, som man bäddar får man ligga som det så påpassande nog heter. Jag väntar fortfarande på att få en uppdaterad lista av dig om allt han gjort för familjefriden.
Du har fått min lista. När jag läst boken kommer nog fler.

Vad menar du med att som man bäddar får man ligga?
För att Måns ville skiljas så förtjänar han ett drev?

Senast det var ett sådant drev var Sthlm.s Stadsteaters chef Benny Fredriksson.
Och vad hade han gjort för att förtjäna det?
Det var medarbetare som inte gillade hans arbetssätt och hängde ut honom.
Det var under metoo då det tävlades om att hänge ut karlar till höger och vänster.
Tror du att Benny visste att han gjorde något fel?
Det ska vara fan att vara teaterchef! Som det sägs. Inget lätt yrke.
Han avgick och blev så deprimerad att han faktiskt tog sitt liv.

Så drev, förtal och mobbare är farliga saker.
Framförallt när folk som inte är insatta hänger på och låter sin tunga löpa amok.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-09-13 kl. 22:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in