Citat:
Ursprungligen postat av
Charles-Lynton
Raskriget alltså. Helter Skelter-scenariot där Rominas, Gulans, Hanifs och Rashids ättlingar kommer att resa sig mot svennarna.
Sanningen är att svenne-svartskalle-paradigmet har gått upp i rök.
Löjligt. Det framtida möjliga problemet är väl inte främst något slags raskrig. Utan en högre grad av omvänd rasism (s k "positiv särbehandling" på svensk byråkratsvenska) vid tjänstetillsättningar, upphandlingar, polisingripanden (ett bra exempel är väl den polsk-brittiske ekonomistudenten Henry Nowak som blev arresterad när han låg döende i stället för sin färgade mördare som stod bredvid) och i domstolar. På Zerohedge och på Paul Joseph Watsons Summit News har man de senaste dagarna rapporterat om den ökande omvända rasismen i Storbritannien vid t ex tjänstetillsättningar. Och varken du, jag själv, SD eller Markus Allard kan ju bestämma var man kommer att dra gränsen för de som skall diskrimineras och de som skall gynnas eller få en neutral behandling. En lösning för att lösa problemet gränsfall skulle ju kunna vara att låta personer som är till häften utomeuropeiska invandrare, samt deras ättlingar, få en neutral behandling samtidigt som härstamningsmässigt mer genuina "svennar" får diskrimineras till förmån för personer med mer genuin invandrarbakgrund. Det finns antagligen flera varianter man kan använda för att rigga systemet mot de som utgör rasfienden enligt Critical Race Theory som man undervisar i på flera universitet i USA och i viss mån även i Sverige (i alla fall på Karlstads universitet där ämnet kallas kritiska vithetsstudier). Notera också att risken finns att den positiva särbehandlingen kan komma att gå mycket längre än i Storbritannien och t ex hamna på samma nivå som i dagens Sydafrika.
Citat:
Ursprungligen postat av
Charles-Lynton
Allards och SD:s polisstatsideologi väcker lika myckt anstöt bland personer utan invandrarbakgrund som bland personer med invandrarbakgrund, [- - -]
Jag vet inte hur det ligger till med den saken. Något jag osökt kommer att tänka på när jag läser denna del av ditt inlägg är hur (nästan) traditionella vita amerikanska nationalister som Stew Peters kan samarbeta med färgade individer på basis av de värden/principer som etablerades genom den amerikanska konstitutionen. I USA finns även en tydlig, icke-krystad mjukvarudel i de flesta former av nationalism baserad på nationalister av europeisk härkomst. Det tydligaste exemplet på detta är kanske Stew Peters Network på Rumble, speciellt om man beaktar vad Stew Peters side-kick Frankie Stockes brukar kläcka ur sig ibland (med detta menar jag att Stockes väl får sägas representera en tydlig väldigt amerikansk typ av "vit" nationalism). I Europa finns dock inte samma juridiska fundament. Dessutom har man ju efter 2:a världskrigets slut i Västeuropa, och speciellt efter det Kalla Krigets slut, börjat montera ner den oreglerade politiska demokratin och börjat ersätta denna med något man kallar för "värdegrund". Och ju mer gemensam, "obligatorisk" värdegrund man har desto smalare och mer avgränsad blir ju den traditionella politiska demokratin som ju bygger på att folk skall få ha OLIKA åsikter i stället för att nödvändigtvis dela samma åsikter eller "värden" (värdegrund). För att i egentlig mening kunna kombinera politisk demokrati i dess ursprungliga betydelse, innan man kom på att man måste reglera bort den mer eller mindre (för att skydda judar och färgade och nu på sistone även HBTQ-människor) så måste värdegrunden vara så smal som möjligt. Helst bör den väl i princip bara bestå i att man sluter upp bakom en i princip oreglerad politisk demokrati och en rättsapparat/lagstiftning som är i samklang med en sådan grundläggande målsättning. I USA har man väl i praktiken också sedan länge hållit på med att montera ner rättsstaten och införa ett mer despotiskt system. Ett bra exempel är väl Charlie Kirk som i princip verkar ha avrättats av amerikanska staten och Israel eftersom Kirk i textmeddelanden till i alla fall Candace Owens tagit ställning mot Israel. Jag håller med Candace Owens, Baron Coleman, Stew Peters, Jimmy Dore m fl om deras slutsatser beträffande Charlie Kirk-fallet. Charlie Kirk bröt möt den idag dominerande "värdegrunden" i USA, alltså ovillkorligt stöd till Israel. Därför kunde staten i samarbete med Israel låta avrätta honom och sedan rigga en förundersökning och rättegång mot en syndabock, som lustigt nog blev en HBTQ-person (Baron Coleman har antytt att den djupa staten i USA har sexuellt komprometterande material på den åtalade Tyler Robinson och hans partner Lance Twiggs och att detta är orsaken till att Robinson håller en relativt låg profil. Jag noterar att Robinson ännu inte yttrat något typ Lee Harvey Oswalds ord om att "I´m just a patsy".) MEN: USA har i alla fall på papperet kvar sin konstitution med dess tillägg (Amendments), bl a det första tillägget som säger att inga restriktioner får införas beträffande den (politiska) yttrandefriheten. Och för typiska amerikanska nationalister är den här biten typ "helig". Även de som försvarade lagar mot rasblandning i Sydstaterna ansåg i regel att den politiska yttrandefriheten var "helig". Man skulle få säga "jag tycker att lagarna mot rasblandning skall tas bort". Här finns en historisk skillnad jämfört med europeiska radikalnationalister.
Så "mjukvarudelen" i den europeiska identiteten är svagare från start och dessutom under avveckling på ett mer fundamentalt sätt. Jag tror själv att det hade funnits ett värde i att försöka bevara rättsstaten och den politiska yttrandefriheten i stället för att gradvis ersätta den med en värdegrund. Och skall man ha någon slags mer utvecklad värdegrund som bas för samhällsordning så kommer väl polisstaten nästan som ett brev på posten. Och jag tror inte att varken Markus Allard eller SD inser detta. Allard skulle kanske kunna talas till rätta om den saken, även om jag är osäker på den biten. SD:s ledning går dock knappast att övertyga eftersom det där med "svenska värderingar" (värdegrund) är en nyckelkomponent i deras ambition att bli en del av en framtida regering och för att liksom bevisa att partiets fundament inte vilar på härstamningsmässig grund som för 30-35 år sedan.
----------------------
Måste också lägga till några ord om min parallell mellan Ny Demokrati 1994 och Örebropartiet 2026. Jag tror att du hade haft en klart högre grad av kompatibilitet mellan Sven-Olle och Ny Demokrati än för Elsa Widding och Örebropartiet. Jag vet inte riktigt var Örebropartiet idag står på den ekonomiska höger-/vänsterskalan. Men även om du hade haft bra kompatibilitet när det gäller den biten så hade nog Örebropartiet i övrigt inte varit ett tillräckligt "anständigt" parti för en person som Elsa Widding. Jag tror inte att hon hade gått med på massutvisningar av folk med medborgarskap eller PUT. Mitt intryck är väl också att hon i högre grad tror på ett traditionellt rättssystem än Allard. Minns att Allard för en tid sedan klagade på att de var för krångligt med bygglov och hävdade att allt var enklare förr eftersom man då bara kunde gå till en lokal sossepamp och få allt löst (så var det i och för sig inte, du hade snarare högre krav på regelefterlevnad och mer detaljregleringar, i alla fall på 50- och 60-talet fram tills första plan- och bygglagen kom 1987, än idag, i alla fall inom områden med stadsplan/detaljplan, men det är en annan sak).
----------------------
Edit:
Skall bli intressant att se hur många i Örebro som röstar på AfS i stället för på Örebropartiet. Båda partierna borde vara rätt likvärdiga när det gäller invandringspolitiken. Men faktorn "bortkastad röst" ur sverigedemokratisk synpunkt borde vara svagare för Örebropartiet och Allard eftersom Allard faktiskt har en teoretisk chans att komma in i riksdagen och eftersom bortkastade röster i en enda valkrets borde ha klart mindre potentiell effekt på mandatfördelningen i riksdagen än "bortkastade" röster i andra län. Det här blir väl kanske ett lackmustest på hur bra Allard i hushållsutskicken lyckats tydliggöra skälen för att trots allt rösta på Örebropartiet i riksdagsvalet.
----------------------
Edit 2:
Verkar som om Paul Joseph Watsons webbsajt numera heter modernity.news (samma som URL:en) och inte Summit News,