2026-09-12, 11:44
Medlem
Driftstopps avatar
Imorn går 220.000 indier, bangladesher och pakistanier och röstar på vänstern. Det var tidö som gav dom ett svensk medborgarskap.

500.000 som inte borde ha varit kvar i landet röstar imorn i utsatta områden.
Folk med verkställande hinder, våltäksmän, brottsdömda, klaner.

Kom ihåg det.

Örebropartiet hade hellre gått ur EU än att låta detta ske.

SD kan inte ens erkänna etniska svenskar.
SD tycker att en troende muslim kan vara statsminister.
Citera
2026-09-12, 16:01
Medlem
feinsteins avatar
Allard har skickat ut ett mass-SMS i Örebro län med en uppmaning att rösta på ÖP.

Smart drag! Blir en påminnelse för örebroarna som tänkt rösta på honom kommunalt att även lägga sin röst på honom i riksdagen. Även om en del blivit arga över sms:et skapar det hela ytterligare medial uppmärksamhet. Den senaste tiden känns det som Allard hamnat lite i medial skugga efter att ha fått mycket uppmärksamhet för ett par veckor sedan. Så strategiskt att slunga in sig själv såhär på sluttampen igen, speciellt efter de senaste dagarnas debatter där de etablerade partierna kanske inte direkt imponerat...

Får se om lyckas påminna tillräckligt många för att kravla sig över 12%-spärren, men det finns ju en risk att han lyckas hamna på typ 11,5%. Finns nog vissa användare här som skulle få hjärtslag i sådant fall.
Citera
2026-09-12, 17:24
Medlem
Jag tror iofs att ytterst få väljare i Örebro "kastar bort" sin röst ur privatekonomisk synvinkel genom att rösta på Örebropartiet. (Ett sådant exempel är väl långpendlare som kör 10 mil totalt per dag till jobbet 220 dagar per år, de lär väl förlora runt 10 000 :- per år på att Tidö-regeringen ersätts med rödgrön majoritet i riksdagen och bränslepriserna höjs med 5 kr/litern.) Så nästan ingen skadar väl sig själv påtagligt genom att rösta på Örebropartiet i stället för på SD. Men jag väl ändå återupprepa varför jag inte tror att Örebropartiet kommer att komma in i riksdagen. Det finns nog en viktig faktor utöver faktorn "bortkastad röst" och att Markus Allard (sannolikt) inte tillräckligt tydligt i partiets valutskick påpekat att Tidö-partierna plockar in ungefär lika många invandrare som (s) gjorde och att asylinvandring har ersatts med annan typ av invandring och att det finns en poäng med ett vågmästarparti som kan sätta press på båda blocken. Och denna ytterligare faktor är att partiet från start framstått som alltför oseriöst, typ. Det har gett fel vibbar i det avseendet, typ. Folk kan rösta på ett upplevt oseriöst parti kommunalt eller i EU-valet. Men inte i riksdagsvalet.

Det jag därför tror att Allard borde ha gjort är att använda sig av ett valutskick med genomseriös framtoning när det gäller ekonomi och energi. Förmodligen skulle han ha lagt sig i det ekonomiska mittfältet där flest väljare finns och där störst andel av väljarna kan tolerera eller tycka att det är bra med ett vågmästarparti.

Eventuellt skulle han ha tagit hjälp av Ambition Sverige. Där hade kompetensen funnits att ta fram ett material som låtit väldigt seriöst när det gäller ekonomi och energi. Eventuellt skulle Allard ha kunnat erbjuda Elsa Widding att vara andranamnet på riksdagslistan om hon kunnat acceptera att stå för en mittenpolitik i stället för en uttalad ekonomisk högerpolitik (för vilken väljarsegmentet är mycket mindre och preferensen för en vågmästarroll av naturliga skäl är svagare). Det här skulle väl ha påmint om lösningen att Ny Demokrati vårvintern 1994 hade plockat in Sven-Olle Olsson som förstanamn på Ny Demokratis riksdagslista och gjort honom till partiledare i stället för Harriet Colliander (hon var väl en typ som spontant påminde om Elsa Widding och upplevdes inte stå för något påtagligt) och Vivianne Franzén (gav ett korkat och oseriöst intryck). Med Sven-Olle vid rodret hade man kanske kunnat klamra sig kvar i riksdagen, speciellt i Skåne. Kanske hade man kunnat tvinga den nya regeringen efter valet 1994 att återgå till Lucia-beslutet som gällde 1989-91. Den regering som gick med på att återinföra Lucia-beslutet hade kunnat få regeringsmakten.

Litet mer synpunkter återfinns i mitt startinlägg i den här tråden (tyvärr hade jag inte sett att det fanns en likartad trådstart i avdelningen Valet 2026 och tråden låstes därför):

Den stora tråden om slutdebatten i SVT 20.00 fre 2026-09-11
(FB) Den stora tråden om slutdebatten i SVT 20.00 fre 2026-09-11
Citera
2026-09-13, 08:05
Medlem
Charles-Lyntons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarningen
Problemet med Örebropartiet är väl snarast den möjliga motreaktionen bland invandrarna och deras ättlingar i framtiden.

Raskriget alltså. Helter Skelter-scenariot där Rominas, Gulans, Hanifs och Rashids ättlingar kommer att resa sig mot svennarna. Sanningen är att svenne-svartskalle-paradigmet har gått upp i rök. Allards och SD:s polisstatsideologi väcker lika myckt anstöt bland personer utan invandrarbakgrund som bland personer med invandrarbakgrund, och denna grupp kommer förr eller senare att överge det svenska språket, och därför går vi sannolikt att gå mot en språkkonflikt som kan bli en väpnad konflikt och Sverige inte får någonting liknande Svenska Folkpartiet i Finland, alltså ett parti för de som inte uppfostrar sina barn på svenska.
Citera
2026-09-13, 09:47
Medlem
lindemanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Viktig påminnelse: En röst på Allard eller MED är en röst på Socialdemokraterna

https://www.affarsvarlden.se/artikel/en-rost-pa-allard-eller-med-ar-en-rost-pa-socialdemokraterna
Det där är så efterblivet. En röst på Örebropartiet är en röst på Örebropartiet och inget annat.

Var iväg tidigt i morse till vallokalen i en svensk storstad (inte Örebro ) och la min röst på dem i riksdagsvalet. När jag bad partiet om valsedlar till Riksdagen skickade de ut ca 10 st till mig. De passade jag på att lägga ut när jag röstade. Om de inte når 12% i Örebros valkrets kanske de når 1% i hela riket och får därmed sina valsedlar utlagda i alla svenska vallokaler i nästa val.
Citera
2026-09-13, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindemann
Det där är så efterblivet. En röst på Örebropartiet är en röst på Örebropartiet och inget annat.

Var iväg tidigt i morse till vallokalen i en svensk storstad (inte Örebro ) och la min röst på dem i riksdagsvalet. När jag bad partiet om valsedlar till Riksdagen skickade de ut ca 10 st till mig. De passade jag på att lägga ut när jag röstade. Om de inte når 12% i Örebros valkrets kanske de når 1% i hela riket och får därmed sina valsedlar utlagda i alla svenska vallokaler i nästa val.

1000 TACK! Och hoppas på alt 12% eller åtminstone 1% i riket!
Citera
2026-09-13, 11:25
Medlem
Driftstopps avatar
ÖP åter på aftonbladets hemsida, nästan högst upp.
Citera
2026-09-13, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charles-Lynton
Raskriget alltså. Helter Skelter-scenariot där Rominas, Gulans, Hanifs och Rashids ättlingar kommer att resa sig mot svennarna. Sanningen är att svenne-svartskalle-paradigmet har gått upp i rök.

Löjligt. Det framtida möjliga problemet är väl inte främst något slags raskrig. Utan en högre grad av omvänd rasism (s k "positiv särbehandling" på svensk byråkratsvenska) vid tjänstetillsättningar, upphandlingar, polisingripanden (ett bra exempel är väl den polsk-brittiske ekonomistudenten Henry Nowak som blev arresterad när han låg döende i stället för sin färgade mördare som stod bredvid) och i domstolar. På Zerohedge och på Paul Joseph Watsons Summit News har man de senaste dagarna rapporterat om den ökande omvända rasismen i Storbritannien vid t ex tjänstetillsättningar. Och varken du, jag själv, SD eller Markus Allard kan ju bestämma var man kommer att dra gränsen för de som skall diskrimineras och de som skall gynnas eller få en neutral behandling. En lösning för att lösa problemet gränsfall skulle ju kunna vara att låta personer som är till häften utomeuropeiska invandrare, samt deras ättlingar, få en neutral behandling samtidigt som härstamningsmässigt mer genuina "svennar" får diskrimineras till förmån för personer med mer genuin invandrarbakgrund. Det finns antagligen flera varianter man kan använda för att rigga systemet mot de som utgör rasfienden enligt Critical Race Theory som man undervisar i på flera universitet i USA och i viss mån även i Sverige (i alla fall på Karlstads universitet där ämnet kallas kritiska vithetsstudier). Notera också att risken finns att den positiva särbehandlingen kan komma att gå mycket längre än i Storbritannien och t ex hamna på samma nivå som i dagens Sydafrika.

Citat:
Ursprungligen postat av Charles-Lynton
Allards och SD:s polisstatsideologi väcker lika myckt anstöt bland personer utan invandrarbakgrund som bland personer med invandrarbakgrund, [- - -]

Jag vet inte hur det ligger till med den saken. Något jag osökt kommer att tänka på när jag läser denna del av ditt inlägg är hur (nästan) traditionella vita amerikanska nationalister som Stew Peters kan samarbeta med färgade individer på basis av de värden/principer som etablerades genom den amerikanska konstitutionen. I USA finns även en tydlig, icke-krystad mjukvarudel i de flesta former av nationalism baserad på nationalister av europeisk härkomst. Det tydligaste exemplet på detta är kanske Stew Peters Network på Rumble, speciellt om man beaktar vad Stew Peters side-kick Frankie Stockes brukar kläcka ur sig ibland (med detta menar jag att Stockes väl får sägas representera en tydlig väldigt amerikansk typ av "vit" nationalism). I Europa finns dock inte samma juridiska fundament. Dessutom har man ju efter 2:a världskrigets slut i Västeuropa, och speciellt efter det Kalla Krigets slut, börjat montera ner den oreglerade politiska demokratin och börjat ersätta denna med något man kallar för "värdegrund". Och ju mer gemensam, "obligatorisk" värdegrund man har desto smalare och mer avgränsad blir ju den traditionella politiska demokratin som ju bygger på att folk skall få ha OLIKA åsikter i stället för att nödvändigtvis dela samma åsikter eller "värden" (värdegrund). För att i egentlig mening kunna kombinera politisk demokrati i dess ursprungliga betydelse, innan man kom på att man måste reglera bort den mer eller mindre (för att skydda judar och färgade och nu på sistone även HBTQ-människor) så måste värdegrunden vara så smal som möjligt. Helst bör den väl i princip bara bestå i att man sluter upp bakom en i princip oreglerad politisk demokrati och en rättsapparat/lagstiftning som är i samklang med en sådan grundläggande målsättning. I USA har man väl i praktiken också sedan länge hållit på med att montera ner rättsstaten och införa ett mer despotiskt system. Ett bra exempel är väl Charlie Kirk som i princip verkar ha avrättats av amerikanska staten och Israel eftersom Kirk i textmeddelanden till i alla fall Candace Owens tagit ställning mot Israel. Jag håller med Candace Owens, Baron Coleman, Stew Peters, Jimmy Dore m fl om deras slutsatser beträffande Charlie Kirk-fallet. Charlie Kirk bröt möt den idag dominerande "värdegrunden" i USA, alltså ovillkorligt stöd till Israel. Därför kunde staten i samarbete med Israel låta avrätta honom och sedan rigga en förundersökning och rättegång mot en syndabock, som lustigt nog blev en HBTQ-person (Baron Coleman har antytt att den djupa staten i USA har sexuellt komprometterande material på den åtalade Tyler Robinson och hans partner Lance Twiggs och att detta är orsaken till att Robinson håller en relativt låg profil. Jag noterar att Robinson ännu inte yttrat något typ Lee Harvey Oswalds ord om att "I´m just a patsy".) MEN: USA har i alla fall på papperet kvar sin konstitution med dess tillägg (Amendments), bl a det första tillägget som säger att inga restriktioner får införas beträffande den (politiska) yttrandefriheten. Och för typiska amerikanska nationalister är den här biten typ "helig". Även de som försvarade lagar mot rasblandning i Sydstaterna ansåg i regel att den politiska yttrandefriheten var "helig". Man skulle få säga "jag tycker att lagarna mot rasblandning skall tas bort". Här finns en historisk skillnad jämfört med europeiska radikalnationalister.

Så "mjukvarudelen" i den europeiska identiteten är svagare från start och dessutom under avveckling på ett mer fundamentalt sätt. Jag tror själv att det hade funnits ett värde i att försöka bevara rättsstaten och den politiska yttrandefriheten i stället för att gradvis ersätta den med en värdegrund. Och skall man ha någon slags mer utvecklad värdegrund som bas för samhällsordning så kommer väl polisstaten nästan som ett brev på posten. Och jag tror inte att varken Markus Allard eller SD inser detta. Allard skulle kanske kunna talas till rätta om den saken, även om jag är osäker på den biten. SD:s ledning går dock knappast att övertyga eftersom det där med "svenska värderingar" (värdegrund) är en nyckelkomponent i deras ambition att bli en del av en framtida regering och för att liksom bevisa att partiets fundament inte vilar på härstamningsmässig grund som för 30-35 år sedan.

----------------------

Måste också lägga till några ord om min parallell mellan Ny Demokrati 1994 och Örebropartiet 2026. Jag tror att du hade haft en klart högre grad av kompatibilitet mellan Sven-Olle och Ny Demokrati än för Elsa Widding och Örebropartiet. Jag vet inte riktigt var Örebropartiet idag står på den ekonomiska höger-/vänsterskalan. Men även om du hade haft bra kompatibilitet när det gäller den biten så hade nog Örebropartiet i övrigt inte varit ett tillräckligt "anständigt" parti för en person som Elsa Widding. Jag tror inte att hon hade gått med på massutvisningar av folk med medborgarskap eller PUT. Mitt intryck är väl också att hon i högre grad tror på ett traditionellt rättssystem än Allard. Minns att Allard för en tid sedan klagade på att de var för krångligt med bygglov och hävdade att allt var enklare förr eftersom man då bara kunde gå till en lokal sossepamp och få allt löst (så var det i och för sig inte, du hade snarare högre krav på regelefterlevnad och mer detaljregleringar, i alla fall på 50- och 60-talet fram tills första plan- och bygglagen kom 1987, än idag, i alla fall inom områden med stadsplan/detaljplan, men det är en annan sak).

----------------------

Edit:

Skall bli intressant att se hur många i Örebro som röstar på AfS i stället för på Örebropartiet. Båda partierna borde vara rätt likvärdiga när det gäller invandringspolitiken. Men faktorn "bortkastad röst" ur sverigedemokratisk synpunkt borde vara svagare för Örebropartiet och Allard eftersom Allard faktiskt har en teoretisk chans att komma in i riksdagen och eftersom bortkastade röster i en enda valkrets borde ha klart mindre potentiell effekt på mandatfördelningen i riksdagen än "bortkastade" röster i andra län. Det här blir väl kanske ett lackmustest på hur bra Allard i hushållsutskicken lyckats tydliggöra skälen för att trots allt rösta på Örebropartiet i riksdagsvalet.

----------------------

Edit 2:

Verkar som om Paul Joseph Watsons webbsajt numera heter modernity.news (samma som URL:en) och inte Summit News,
Senast redigerad av Tarningen 2026-09-13 kl. 16:19.
Citera
2026-09-13, 18:02
Medlem
WordWarriors avatar
Han kommer tyvärr inte in. Han har cirka 6 % i valkretsen, men behöver 12 %.
Citera
2026-09-13, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Imorn går 220.000 indier, bangladesher och pakistanier och röstar på vänstern. Det var tidö som gav dom ett svensk medborgarskap.

500.000 som inte borde ha varit kvar i landet röstar imorn i utsatta områden.
Folk med verkställande hinder, våltäksmän, brottsdömda, klaner.

Kom ihåg det.

Örebropartiet hade hellre gått ur EU än att låta detta ske.

SD kan inte ens erkänna etniska svenskar.
SD tycker att en troende muslim kan vara statsminister.
det är lite så, en röst på SD är en röst för israel. en röst på M är stödröst till israel så alla röster bortom afs och ÖP är bortkastade.
man vinner inte på att borra hål i båten fast bara ett hål mindre av 100st
allard är den enda som kan se faktiskt maktspel på samma sätt som sossarna fast sossarna bara gynnar sig själva
Citera
2026-09-13, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
det enda riktiga sättet att vinna folkkriget är inte att stödrösta på något av 8klövern ingen kan påverka dom eller skifta fönstret för boomers o npcs.
vad som måste göras är att få in eldsjälar över 3% lokalt som sen kan förflytta skattepengar till föreningar som kan rusta upp en milis
ÖP ungdomsförbund kommer bli lika militanta som RF
allard kommer starta en WOW intressegrupp som bara är en front för aktivistgrupp
Citera
2026-09-13, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior

Som vanligt omkring Allard med andra ord, det låter stort när katta skiter. Han borde byta jobb, bli säljare för Monster, kränga drickor. Det är nog vad han innerst inne är ämnad för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in