2026-04-20, 20:13
  #289
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Bra att du ändrat uppfattning om ÖP. Du kallade de marxister har jag för mig. Hoppas du väljer ÖP framför Afs.
Allard har själv för några år sedan beskrivit sig som marxist. Det är fakta.

Jag finner AfS som ett ståndaktigare moget alternativ.
Hade jag varit 19 så hade jag övervägt ÖP.
Citera
2026-04-20, 20:25
  #290
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Allard har själv för några år sedan beskrivit sig som marxist. Det är fakta.

Jag finner AfS som ett ståndaktigare moget alternativ.
Hade jag varit 19 så hade jag övervägt ÖP.

Ja, alla får ha sin egen uppfattning. Jag ser en intervju på Riks idag med en pensionerad polis som är moderat men som säger att Jimmie Åkesson och SD är de ENDA som har vad som krävs för att helt få ordning på gängvåldet och att han därför lämnar M och går till SD.
Citera
2026-04-20, 21:29
  #291
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Ja, alla får ha sin egen uppfattning. Jag ser en intervju på Riks idag med en pensionerad polis som är moderat men som säger att Jimmie Åkesson och SD är de ENDA som har vad som krävs för att helt få ordning på gängvåldet och att han därför lämnar M och går till SD.
Han har fel.
Det sätter jag mitt liv på.
Citera
2026-04-22, 10:54
  #292
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Ja, alla får ha sin egen uppfattning. Jag ser en intervju på Riks idag med en pensionerad polis som är moderat men som säger att Jimmie Åkesson och SD är de ENDA som har vad som krävs för att helt få ordning på gängvåldet och att han därför lämnar M och går till SD.

Att vara polisen innebär inte att man är ett politiskt geni.
Citera
2026-04-22, 10:56
  #293
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Varför gillar du inte Allard? I så fall är det väl snarare partiet i sig som jag är lite skeptisk till, men jag gillar Allard. Typ främst för att han är aggressiv, "otrevlig" mot politiker och MSM-journalister, samt är allmänt radikal till sättet. Kalla mig naiv, men jag tror inte Allard skulle bli korrupt i första taget. Hans "hela grej" och hans "appeal" verkar ju just vara att "stå utanför" och spy galla över gråa mainstream-politiker och annat pack. Jag har extremt svårt att föreställa mig honom att inte fortsätta med det.

Allard påminner om högstadiet. Alldeles för omogen helt enkelt.
Citera
2026-05-01, 13:30
  #294
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Såg en intervju med Allard på swebb-TV. I det stora så är han (åsiktsmässigt) Kasselstrand med lite mer hår och ADHD.

ÖP och AfS politik är hemskt lika varandra.

Så synd att de inte kan valsamverka. Det skulle de kunna göra ihop med Ambition för Sverige också. Men Elsa måste kliva bakåt ett steg. Hon passar bättre som sakkunnig än som debattör.

Elsa Widding? Hon som röstar med MP och S i riksdagen? Hur hade du tänkt att Allard skullr komma överens med henne
Citera
2026-05-01, 14:19
  #295
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagspringer
Elsa Widding? Hon som röstar med MP och S i riksdagen? Hur hade du tänkt att Allard skullr komma överens med henne
När jag skrev detta hade det inte hänt ännu.
Elsa begick precis politiskt självmord.
Katja likaså.
Citera
2026-05-01, 14:54
  #296
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Efter att Elsa nu skitit i det blå skåpet, milt uttryckt. Tänkta väljare lämnar i tusental vad jag ser på soc medier.

Frågan är om de går till AfS eller ÖP? Jag killgissar på både och.


Ambition Sverige är i alla fall kört.
Citera
2026-05-01, 15:03
  #297
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Efter att Elsa nu skitit i det blå skåpet, milt uttryckt. Tänkta väljare lämnar i tusental vad jag ser på soc medier.

Frågan är om de går till AfS eller ÖP? Jag killgissar på både och.


Ambition Sverige är i alla fall kört.

Tror många kommer gå till SD. T.ex. en vän till mig.
Citera
2026-05-01, 15:47
  #298
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Tror många kommer gå till SD. T.ex. en vän till mig.
Går din vän i snedtrampade snowjoggers och har en god man?

Gillade man AS så går man inte till SD.
Man går till ÖP eller AfS.
Citera
2026-05-01, 15:48
  #299
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Går din vän i snedtrampade snowjoggers och har en god man?

Gillade man AS så går man inte till SD.
Man går till ÖP eller AfS.

Afs är ju emot deportationer:
(FB) Gustaf, 28, sörjer det gamla Sverige
Citera
2026-05-01, 16:26
  #300
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Afs är ju emot deportationer:
(FB) Gustaf, 28, sörjer det gamla Sverige
Tung källa verkligen

Jag har bättre koll och insyn som medlem i AfS.
Att du ogillar AfS förändrar inte sakfrågan.
Gustaf har pratat om återvandringsverket och lägga ned migrationssverket ungefär 1000 ggr.
Siffrorna på de som ska hem igen är sjusiffriga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in