2026-09-13, 17:04
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trustmeiamadoctor
Ja. Men inte hur mycket hon åt i hemmet. Det är ju precis det vi diskuterar och grundorsaken till vårdens oro och beslutet som togs.

Det man lyfter i Lex Sarah är ju en invändning inget annat. Dvs att man direkt tog att flickan bättrades som ett bevis för att placeringen hade hjälpt. Man säger inte att detta inte stämde. Bara att det inte utvärderades nog.

Du har fortsatt inte kunnat förklara HUR man kunde trappa ut droppet och medicinerna i jourhemmet. Det är högst centralt.

Det har jag ju redan gjort! Ingen av oss kan veta exakt varje detalj i vad som skedde bakom stängda dörrar, men det finns helt uppenbara psykologiska förklaringar till att Elsa började äta igen. Flickan blev självklart informerad om varför hon blivit omhändertagen, och i ren överlevnadsinstinkt bet hon ihop och tvingade i sig maten för att någonsin få en chans att komma hem igen!

Det kan lika gärna handla om att de fasade ut felaktig medicinering som orsakat konstant illamående... Det kan vara precis vad som helst, för ingen fick hela bilden då!

Men det som är extremt intressant – och som du helt missar är att Lex Sarah-anmälan uttryckligen tar upp att journalerna spärrades för mamman! Precis det som jag lyfte i den här tråden långt innan Lex Sarah-rapporten överhuvudtaget fanns tillgänglig!

Förstår du överhuvudtaget vad det innebär rent konkret för Victorias möjlighet att försvara sig rättsligt?! Det innebär att hon berövades sin grundlagsskyddade rätt till insyn i sitt eget barns vård, samtidigt som socialtjänsten matade domstolen med en hårt vinklad sanning! Hur i hela fridens namn ska en förälder kunna försvara sig mot påståenden när myndigheterna låser in källmaterialet bakom sekretess?!
Citera
2026-09-13, 17:05
Medlem
trustmeiamadoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Det har vi gjort så många gånger nu. Det här gör du återkommande. Du bara fyller tråden med tjafs.

Vi tar det inte igen.

Nej, du tror att du har förklarat men de uppenbarliga logiska luckorna som detta medför, vilket jag försökte få Kurre att svara pä utan framgång, är fortfarande uppenbara. Så nej, ni har inte förklarat ett jota
Citera
2026-09-13, 17:05
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejvardaghej
Vem har sagt att Jocke är ”glad att Elsa slutat hållas undan från honom av Victoria”? Inte jag.

Det där är ett påstående du själv har hittat på och sedan tillskriver mig. Om du ska anklaga mig för att ljuga eller svartmåla får du åtminstone ha hederligheten att citera något jag faktiskt har skrivit. Annars sitter du bara och argumenterar mot din egen konstruktion.

Nu avslutar jag den här diskussionen eftersom den inte tillför tråden någonting. Om du ska anklaga mig för något framöver får du citera vad jag faktiskt skriver, inte lägga ord i min mun och sedan angripa mig för dem.
Ja ja ja. Vad du än säger du.

Du har inte gjort annat än förvanska vad som skett och hur relationen är mellan Jocke och Victoria.
Citera
2026-09-13, 17:06
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Enligt vårdnadshavaren. Ja.

Vad fan snackar du om? Det finns Lex Sarah, det finns visselblåsare och det finns extern utredare. Och allt pekar i rakt motsatt riktning.'

Ingen av er systemriddare klarar av att ta in den nya informationen som totalt talar emot vad som står i domarna.
Citera
2026-09-13, 17:08
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uglo469
Vad är det för språk du använder mot andra människor? Gör du på samma sätt i verkligheten? Hur går det för dig tycker du i så fall?
Gå och böla till någon som bryr sig.

Du ger inget, absolut inget konkret bakom dina påståenden. Du har kommits på med att ljuga återkommande.

skamlöst jävla beteende.

Det här är enorm rättsskandal som måste ut i ljuset. Ta och tramsa i någon annan tråd.
Citera
2026-09-13, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det har jag ju redan gjort! Ingen av oss kan veta exakt varje detalj i vad som skedde bakom stängda dörrar, men det finns helt uppenbara psykologiska förklaringar till att Elsa började äta igen. Flickan blev självklart informerad om varför hon blivit omhändertagen, och i ren överlevnadsinstinkt bet hon ihop och tvingade i sig maten för att någonsin få en chans att komma hem igen!

Det kan lika gärna handla om att de fasade ut felaktig medicinering som orsakat konstant illamående... Det kan vara precis vad som helst, för ingen fick hela bilden då!

Men det som är extremt intressant – och som du helt missar är att Lex Sarah-anmälan uttryckligen tar upp att journalerna spärrades för mamman! Precis det som jag lyfte i den här tråden långt innan Lex Sarah-rapporten överhuvudtaget fanns tillgänglig!

Förstår du överhuvudtaget vad det innebär rent konkret för Victorias möjlighet att försvara sig rättsligt?! Det innebär att hon berövades sin grundlagsskyddade rätt till insyn i sitt eget barns vård, samtidigt som socialtjänsten matade domstolen med en hårt vinklad sanning! Hur i hela fridens namn ska en förälder kunna försvara sig mot påståenden när myndigheterna låser in källmaterialet bakom sekretess?!

Nej. Du säger att hon åt hemma. Hon åt samma mängd i jourhemmet enligt dig.

Så varför kunde hon inte äta mer hemma? Hon åt ju uppenbarligen.

Varför säger vården att matintaget som rapporterades var lågt?

Många frågor kvar...
Citera
2026-09-13, 17:09
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Nej, du tror att du har förklarat men de uppenbarliga logiska luckorna som detta medför, vilket jag försökte få Kurre att svara pä utan framgång, är fortfarande uppenbara. Så nej, ni har inte förklarat ett jota
Igen nu. Noll uppbackning. lol! Alltså hur korkad är du som faktiskt föreställer dig att det där hade fungerat?

Gör nåt bättre med din tid an att svartmåla folk som blitt utsatta av övergrepp från det offentliga.
Citera
2026-09-13, 17:10
Medlem
Ajogen vet tyvärr inte vad ”att ljuga” betyder.

Det går heller inte in när man citerar ordboken.

Tror du kan ge upp den förhoppningen.

Att ljuga är för Ajogen samma sak som att ha en annan uppfattning än hen om något som det kan finnas olika uppfattningar om. Tror jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Hejvardaghej
Vem har sagt att Jocke är ”glad att Elsa slutat hållas undan från honom av Victoria”? Inte jag.

Det där är ett påstående du själv har hittat på och sedan tillskriver mig. Om du ska anklaga mig för att ljuga eller svartmåla får du åtminstone ha hederligheten att citera något jag faktiskt har skrivit. Annars sitter du bara och argumenterar mot din egen konstruktion.

Nu avslutar jag den här diskussionen eftersom den inte tillför tråden någonting. Om du ska anklaga mig för något framöver får du citera vad jag faktiskt skriver, inte lägga ord i min mun och sedan angripa mig för dem.
Citera
2026-09-13, 17:11
Medlem
Citat:
Igen nu. Noll uppbackning. lol! Alltså hur korkad är du som faktiskt föreställer dig att det där hade fungerat?

Gör nåt bättre med din tid an att svartmåla folk som blitt utsatta av övergrepp från det offentliga.

Därför att vi är oense om att det är ett övergrepp. Därför att du kommer med personangrepp på alla som försöker föra en dialog om detta.
Citera
2026-09-13, 17:11
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Detta betyder inte att det inte fanns fog för misstanke om bristande omvårdnad. Som du påstår.

Men du fattar ju fortfarande inte vad som faktiskt har hänt här och hur socialtjänsten fungerar i praktiken!

När deras ursprungliga MbP-spår sprack sågade polis och domstol det vid fotknölarna. Vad gjorde soc då? Jo, de tvingades skriva om hela historien och i stället hitta på en påstådd "omsorgsbrist" enbart för att till varje pris få hålla Elsa fortsatt tvångsomhändertagen baserat på en totalt förvanskad grund!

Efter allt som har kommit fram i dag finns det ju exakt noll fog för någon som helst misstanke om omsorgsbrist! Hela den här illegitima placeringen bottnar i socialtjänstens ursprungliga misstanke om att mamman misshandlat sitt barn, en misstanke som var helt felaktig från första stund.

Men i stället för att erkänna sina felsteg, backa och lämna tillbaka barnet, vägrade de helt enkelt att acceptera vad både polisen och domstolen kom fram till. I stället spann de bara vidare på nästa felaktiga, hittepå-konstruerade spår! Det är ett så monumentalt haveri att man inte vet om man ska skratta eller gråta!
Citera
2026-09-13, 17:12
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Vad jag vill diskutera nu?

Hur var det nu? Elsa LVUades inte över misshandels anklagelser? Jag anser att föräldrar äger barn. LVU systemet räddar barn och jag vill stoppa det. Jag står ensam i min position, alltså är jag inte i linje med vad CFR och Victoria samt hennes familjs position. CFR har inte läst domsluten. Allt är ändå bara partinslag.

Märkligt hur du inte vill känna vid dessa grejer så fort det blir uppenbart att du ljög och förvrängde om dessa saker.

Du har nåt vägens ände ser jag.

Citat:

Att ljuga är för Ajogen samma sak som att ha en annan uppfattning än hen om något som det kan finnas olika uppfattningar om. Tror jag.
Jo jag vet vad en lögnare är. Och du är det.

Du har bedrivit mycket lögn i tråden. Du ger inget annat. Inget konkret ger du som stöd för dina påståenden. Du bidrar inget seriöst till tråden.
Citera
2026-09-13, 17:13
Medlem
Citat:

Jag tror vi får erkänna för oss själva att vi sitter och diskuterar med en tonåring utifrån svenskan och beteendet hos vederbörande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in