Citat:
Ursprungligen postat av
Hejvardaghej
Fast nu svarar du fortfarande inte på min fråga. Jag frågar inte om återföreningsplanen efter omhändertagandet, utan om upplägget innan: om vård och assistans knöts så starkt till mammans hem att det i praktiken begränsade Elsas möjlighet till en nära relation med sin pappa.
Det är dessutom relevant just eftersom socialtjänsten själv lyft att den mycket täta relationen mellan mamman och Elsa kan ha lämnat begränsat utrymme för andra nära relationer.
Så: tycker du att det upplägget gynnade Elsas relation till båda sina föräldrar eller inte?
Jag vet ärligt talat inte hur i helvete det överhuvudtaget kan vara relevant, givet allt groteskt som faktiskt har hänt i det här fallet!
Men upp till bevis nu: Vad har ni för exakt källa till detta påstående?! Lägg fram den exakta källhänvisningen och citera den direkt i tråden så att vi kan gå igenom den exakta texten rad för rad!
Utan att veta exakt vilken text det handlar om så stinker det ju lång väg om detta. Det låter som helt klassiskt, förutsägbart socionomnonsens som i vanlig ordning skrivs ihop i socialtjänstens vinklade utredningar!
Det är den där typiska hittepå-retoriken där man desperat letar efter alla möjliga och omöjliga vinklar för att till varje pris skuldbelägga de biologiska föräldrarna och flytta fokus från myndighetens egna skandaler börjar vi känna igen tydligt vid det här laget.
Sluta kasta ur er lösryckta påståenden ur dolda papper! Fram med källan och den exakta lydelsen nu, eller erkänn att ni bara sitter och upprepar socialtjänstens egna partsinlagor!