2026-09-13, 16:57
Medlem
trustmeiamadoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Det förklarar Victoria i podden episode 58 och 59 som jag redan gett dig. Och du har absolut tiden att lyssna på den. Det är uppenbart.

https://www.radio.se/podcast/mom2mom2

Jag har inte lyssnat på denna än. Men förklara gärna för mig.
Citera
2026-09-13, 16:58
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trustmeiamadoctor
Detta betyder inte att det inte fanns fog för misstanke om bristande omvårdnad. Som du påstår.
Det visar att de inte fanns fog för något domslut eftersom materialet var klart förvanskat.
Citera
2026-09-13, 16:59
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Jag har inte lyssnat på denna än. Men förklara gärna för mig.
Lol! Du är i sanningen en patetisk människa. Lyssna på podden och håll käften tills dess.
Citera
Medlem
Citat:
Det visar att de inte fanns fog för något domslut eftersom materialet var klart förvanskat.

Enligt vårdnadshavaren. Ja.
Citera
Medlem
Du kan anmäla din kommundirektör för att han har fel färg på byxorna. Det haglar in helt ogrundade JO anmälningar så det betyder absolut ingenting i sig att det finns JO anmälningar i ett ärende.

Citat:
Jo det var det, därav JO-anmälan.
Citera
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uglo469
Givetvis kan man i efterhand resonera på detta sätt och komma till helt andra slutsatser. Tror att det är tuffare att hamna i den slutsatsen för de allra flesta när man har 10 st (eller vad det nu var) som tyckte att situationen gav skäl till oro som egentligen inte var akut och en på toppen som bedömer att det finns en akut fara.
Eller så resonerar man som den externa utredaren gjorde.

Man lyssnar givetvis på de som faktiskt träffat familjen inte på fria fantasier från läktaren .

Citat:
Det blir liksom den allvarligaste som räknas när barns välbefinnande står på spel. En så stark vägg av argument från vården har dessutom socialtjänsten typiskt sett närmare noll förmåga att runda utan att ta så stora risker att göra fel ”åt andra hållet”. Lex lilla hjärtat har haft tydlig inverkan på handläggningen i den meningen.
Precis. Lilla Hjärtat har förstört socialtjänstens sätt att arbeta och det visar att inkompetenta politiker och socionomer inte ska få handlägga LVU överhuvudtaget. Hade Lilla Hjärtat handlagts av professionella med riktig legitimation, så hade hon levt idag.

Vi ska inte ha en socialtjänst som placerar barn utan bevis på måfå bara för att skydda kommunens och sitt eget rykte. Det beteendet ska bort.

Socialtjänsten måste kunna jobba rättssäkert och förstå att man inte kan väga oro från en person som inte ens träffat familjen så tungt som man gjorde.

Citat:
Det vanligaste är nog dessutom att man låter vården själva förklara allvarligheten för domstolarna eftersom den medicinska kompetensen av naturliga skäl saknas hos socialtjänsten.

Citat:
Så verkar vara fallet även denna gång, omfattande vittnesmål tyder på att det är så man fört sin talan.

Citat:
Pappans totala valpighet inför mamman gör att jag förstår att man valde bort det som lösning. Det kan man givetvis ha åsikter om.
Vad fan snackar du om? Lägg ner din cirkelsnurra.. Ditt felaktiga resonemang bygger på att MbP-påståendet var sant.

Pappan sa som det var: Han trodde inte att Victoria misshandlade sitt barn och det hade han helt rätt i. När han inte höll med soc så uteslöt de honom som placeringsalternativ.

En riktigt vidrig kafkaprocess från början till slut.
Citera
2026-09-13, 17:00
Medlem
Citat:
Lol! Du är i sanningen en patetisk människa. Lyssna på podden och håll käften tills dess.

Nej, jag vill att du förklarar om det är så uppenbart. Visa mig att du kan.
Citera
2026-09-13, 17:01
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Enligt vårdnadshavaren. Ja.
Uppgifter som är bekräftade av journalister, advokater m.m.

Alltså vad du orkar hålla på. Du skiter i vad som är korrekt här hahahahaha! Aldrig ser jag dig ge någon uppbackning men du ställer väldiga krav själv.
Citera
2026-09-13, 17:02
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Du kan anmäla din kommundirektör för att han har fel färg på byxorna. Det haglar in helt ogrundade JO anmälningar så det betyder absolut ingenting i sig att det finns JO anmälningar i ett ärende.
Ja ja jaaa. Det var det JO anmälan var över. Fel färg på byxorna. Shit vilket patetiskt argument.

Igen nu så fyller du tråden med falskheter.
Citera
2026-09-13, 17:03
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Nej, jag vill att du förklarar om det är så uppenbart. Visa mig att du kan.
Det har vi gjort så många gånger nu. Det här gör du återkommande. Du bara fyller tråden med tjafs.

Vi tar det inte igen.
Citera
2026-09-13, 17:03
Medlem
Citat:
nej det gör du inte. Det finns inget uttalande från jocke där han säger att han är glad att Elsa slutas hållas undan från honom av Victoria.

Fan vad du är riktigt jäääävla usel va..

Ingen skam i kroppen öht.

Vem har sagt att Jocke är ”glad att Elsa slutat hållas undan från honom av Victoria”? Inte jag.

Det där är ett påstående du själv har hittat på och sedan tillskriver mig. Om du ska anklaga mig för att ljuga eller svartmåla får du åtminstone ha hederligheten att citera något jag faktiskt har skrivit. Annars sitter du bara och argumenterar mot din egen konstruktion.

Nu avslutar jag den här diskussionen eftersom den inte tillför tråden någonting. Om du ska anklaga mig för något framöver får du citera vad jag faktiskt skriver, inte lägga ord i min mun och sedan angripa mig för dem.
Citera
2026-09-13, 17:04
Medlem
Vad är det för språk du använder mot andra människor? Gör du på samma sätt i verkligheten? Hur går det för dig tycker du i så fall?
Citat:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in