2026-09-13, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lawless19
Precis så. Finns inte en så privilegierad grupp som vita kvinnor i Skandinavien. Sen finns det en och annan incel och andra grupper män som kan vara farliga. Men det är ett annat ämne och inget vänstern kan lösa

Stämmer bra! Och den gruppen vita etniska svenska kvinnor kommer att stå lägst i rang i det framtida Sverige. Från att vara superprivilegierade till samhällets bottenskrap. Troligtvis kommer de också att tvingas till täckande klädsel inom max 50 års tid. Med all rätt ska tillägas, är huvudet dumt får kroppen lida. Era barn och barnbarn lär bränna er i helvetet för det ni gjort mot Sverige.
Citera
2026-09-13, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retrouvailles
Enligt statistik från SVT inför årets val röstar 74,2% procent av unga kvinnor (18-29 år) rödgrönt, varav 21,9% (!) röstar V. Jag kan absolut förstå att man lutar åt vänsterns politik, men att så mycket som var femte ung kvinna röstar på extremvänstern finner jag obegripligt. Det är ren luftslottspolitik. Miljardärskatten som redan på kalkylen beräknas kosta Sverige mer i landsflykt än vad det drar in i avgifter, invandring utan gedigen satsning på integration vilket i sig kommer att späda på arbetslösheten p.g.a. otillräckliga kvalifikationer, arbetstiden som ska sänkas på högst oklar finansiering, och för att inte tala om det kvinnoförtryck som vi inte sätter ned foten för religiösa värderingar som anordnat äktenskap, burqa och niqab, mäns kontroll över kvinnor o.s.v.

Diskussionsfråga: Hur kan en person som säger sig stå för medmänsklighet, jämställdhet m.m. aktivt rösta för ett samhälle som kommer att resultera i raka motsatsen? Hårdare krav på invandrare kommer att leda till integrering, jobbmöjligheter och allt därtill vilket med stor sannolikhet kommer gynna ekonomin och minska kriminaliteten. Jag förstår faktiskt inte grunden. Är det någon form av trend att rösta V? Handlar det om okunskap? Eller vill folk genuint gå mot denna typ av samhälle, där vi ökar klyftorna mellan män och kvinnor samt möjliggör för människor att inte göra rätt för sig på bekostnad av dom dom faktiskt gör det?

Jag hör själv till gruppen ovan (unga kvinnor 18-29 år) och för mig var en röst på blågult en självklarhet. Det ska löna sig att göra rätt för sig, och väljer vi att låta folk invandra så har vi ett ansvar att hjälpa dom in i samhället, vilket vi ju gör genom krav. Ändå delas denna åsikt av få i ”min” grupp, vilket jag ärligt talat finner skrämmande.

Hon influencern Zara Larsson har bett sitt fans rösta på vänstern så kan säkert vara på grund av det... Sett flera tiktokvideos där väljare postar videos "Röstar som Zara Larson vill man ska rösta på" men sen är det väl mycket om välfärd som lockar.. känslor och empati för invandrare.
Citera
2026-09-13, 11:53
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Varför ska jag rösta för
-vinstuttag ur AB med glädjebetyg och olegitimerade lärare som plockar russinen ur kakan,
-ökat strandnära byggande som inkräktar på allemansrätten,
-marknadshyror på platser med bostadsbrist och begränsad tillgång till byggbar mark som därtill är tillväxtregioner,
-utförsäljning av statliga lukrativa företag av ideologiska skäl,
-minskade incitament till klimatomställning med påföljd att investeringar i ny teknik uteblir,
-ett skatteparadis utan krav på investering av uppbyggd förmögenhet?
Fast allt det där är väl ändå bättre än att tuktas av en arabisk slavhandlare? Med vänstern så är det bara en tidsfråga innan det blir din tur att tuktas.
Citera
2026-09-13, 11:55
Medlem
Tror dom är rädda för arbetslöshet pga AI.
Citera
2026-09-13, 11:57
Medlem
Olpols avatar
Därför att de suktar efter Negerdase och Arabpitt. Svårare än så är det inte.
Citera
2026-09-13, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retrouvailles
I egenskap av att vara kvinna får jag nog sätta mig emot dig här.

Sätta emot vad?
Menar du att du tycker det är charmigt och inspirerande med män som skriver att "kvinnor borde inte ha rösträtt" och "hoppas hon blir knullad av en sandn*****?!

Du tycker att du förtjänar att ha din lön ifred. Må så vara. Men att kvinnor skulle bli lockade av att rösta höger/SD p g a hur män pratar hpller jag mig fortsatt nekande till.
Citera
2026-09-13, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olpol
Därför att de suktar efter Negerdase och Arabpitt. Svårare än så är det inte.

Ännu ett exempel på vad som får kvinnor att distansiera sig från högern och/eller SD....
Citera
2026-09-13, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doosing
Fast vi har fortsatt massinvandring med SD. Kul hur ni hela tiden försöker inbilla er något annat. Också kul hur detta blev någon sorts samlingstråd för incels som vill få ut sin ångest. Så försöker ni samtidigt hävda att ni är det starka könet. Hmmm… 🤔

Lugn. När sd har majoritet så röstar vi in afs. Då självdör små mittenpartier
Citera
2026-09-13, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blindpilot
Kvinnor som röstar vänster gör det för att dom är trötta på svenska sojapojkar.
Dom drömmer om att veta sin plats.
Samtidigt som dom kan knullas av nya genetiska exemplar får dom oxå släppa ifrån sig allt ansvar. Manen bestämmer precis allt. Vänsterkvinnans våta dröm.
Blandat med att bli jagad genom en månupplyst park av flock hyena liknande somalier. Gulvita ögon som svävar i mörkret ovanför ett leende . Fasthållen och våldtagen till gryningen.

Såg ett filmat inslag av någon teater, där kulturarbetare var kvinnor och feminina beta-män. De gjorde saker ihop, männen stöttade dem, såg upp till kvinnorna. Kvinnorna älskade det. Det är så män ska vara. Det var jämställt. Men sedan kom sanningen: vem fan vill ligga med en sån man? Det var inget de såg som ett ligg eller en partner
Citera
2026-09-13, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
En reaktion på det ökade kvinnohatet.

Fattar faktiskt inte varför män som hatar kvinnor gråter över att ingen kvinna vill ha dem.

Kan någon försöka förklara?

Du har det om bakfoten, sötnos. Kvinnohatet är en reaktion på manshatet. Manshatet har drivits på av vänsterpartiet, feministiskt initiativ och journalister. Vita män, alltså. Sedan har influensers och övriga media fortsatt, film och tv, musik och artister. Sedan när det slår över, då lipas det. Det fanns inget "kvinnohat" innan vänsterns hetsjakt och medias vänstervridning. Innan mångkulturens intrång så var vita män respekterade, och det fanns inget hot mot kvinnor eller hat. Då levde vi i harmoni, och ändå var vi lite mer patriarkala. Ändå trivdes alla med varandra och sina roller. Märkligt hörru. Hur sexismen och hatet ökar med feminism och mångkulturen. Det är könskrig och det är kulturkrig.
Citera
2026-09-13, 12:50
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lawless19
Du har det om bakfoten, sötnos. Kvinnohatet är en reaktion på manshatet. Manshatet har drivits på av vänsterpartiet, feministiskt initiativ och journalister. Vita män, alltså. Sedan har influensers och övriga media fortsatt, film och tv, musik och artister. Sedan när det slår över, då lipas det. Det fanns inget "kvinnohat" innan vänsterns hetsjakt och medias vänstervridning. Innan mångkulturens intrång så var vita män respekterade, och det fanns inget hot mot kvinnor eller hat. Då levde vi i harmoni, och ändå var vi lite mer patriarkala. Ändå trivdes alla med varandra och sina roller. Märkligt hörru. Hur sexismen och hatet ökar med feminism och mångkulturen. Det är könskrig och det är kulturkrig.

Fattar faktiskt inte varför män som hatar kvinnor gråter över att ingen kvinna vill ha dem.

Kvinnor springer när de närmar sig.
Citera
2026-09-13, 13:08
Medlem
dA_1_nibblahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Nej men de möter ständigt unga män som förmedlar ett kvinnohat. Särskilt på sociala medier.

Det blir en verklighet som de inte kan freda sig ifrån.

Kvinnor kan inte freda sig från sociala medier? De kan inte lägga ifrån sig mobilen? Tur att de är med och formar framtiden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in