2026-09-13, 10:58
Medlem
FonkMasters avatar
Kvinnor saknar konsekvenstänk.
Citera
2026-09-13, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Hur kom det sig att Tidö kunde vinna förra valet då? Vad de partierna "inne" då?

Var det kvinnor som avgjorde förra valet menar du?
För att svara på din fråga - ja, de var inne efter 8 år med Stefan Röfven, asylkaos, nerlagd kärnkraft.
Citera
2026-09-13, 11:00
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lawless19
Då har du missat det överväldigande manshatet? Och det är inte bara från unga kvinnor och gamla kärringar. Också från media.
En reaktion på det ökade kvinnohatet.

Fattar faktiskt inte varför män som hatar kvinnor gråter över att ingen kvinna vill ha dem.

Kan någon försöka förklara?
Citera
2026-09-13, 11:03
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doosing
Fast vi har fortsatt massinvandring med SD. Kul hur ni hela tiden försöker inbilla er något annat. Också kul hur detta blev någon sorts samlingstråd för incels som vill få ut sin ångest. Så försöker ni samtidigt hävda att ni är det starka könet. Hmmm… 🤔

Hahaha

Ja visst är det märkligt.
Citera
2026-09-13, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runkspenat
Var det kvinnor som avgjorde förra valet menar du?
För att svara på din fråga - ja, de var inne efter 8 år med Stefan Röfven, asylkaos, nerlagd kärnkraft.
Fast kvinnor har ju röstat rätt lika genom åren medan män rört sig högerut. Så det verkar som om män är mer påverkbara än kvinnor.
Citera
2026-09-13, 11:12
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrimHist
Är det inte? Ta dig en titt inne på Tiktok.Där sitter tusentals unga pojkar och män runt 13-25 år gamla och spyr ut sitt hat mot Sverige, Kristendom, svenska värderingar, svenska kvinnor och vit hud. Dessa är ofta andra generationen invandrare och det är ni som har tagit hit dessa. Svenska män är lamm jämfört med standardattityden hos den muslimska befolkningen. Ni har bäddat för en riktigt hemsk framtid, speciellt för kvinnor.

Ni har noll och ingeting att säga till om när det kommer till otrygghet och våld, det är ni som har hämtat in majoriteten av det till landet.
Döm inte mig för hur unga svenska kvinnor blir behandlade på sociala medier.

TikTok är en barnapp så den har jag inte.

Till och med kvinnor 40+ som jag får dickpics på Facebook/messenger och Instagram DM från killar i alla åldrar varje vecka eller närgångna meddelanden.

När de blir nobbade eller ignorerade så kommer kvinnohatet fram. Och det är svenska män.

Yngre kvinnor blir mer negativt påverkade av detta och det är pga män som inte kan sköta sig.

Det är inte konstigt att avståndet växer i de åldrarna.

(Behöver jag påpeka att det är från känslostyrda ovårdade idioter med SD i sina profiler? Dessa män skrämmer bort människor från SD.)
Senast redigerad av cinmik 2026-09-13 kl. 11:21.
Citera
2026-09-13, 11:13
Medlem
Sveriges vänster och feminister tror att muslimska män och kvinnor är på deras sida. De tror att den stora muslimska befolkningen bara är en förlängning av arbetarklassen. Som de själva kallar sig. Egentligen vill muslimer leva bland sig själva, leva med sina stora familj och släkt, bryr sig inte ett skit om fackföreningar eller "arbetarklassen" eller jämställdhet. Mannen bestämmer i familjen. Gud bestämmer över alla
Citera
2026-09-13, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallesKulor
De flesta väljare är väldigt enkla:

Om du bryr dig om miljön röstar du på miljöpartiet
Om du är ”medmänsklig” röstar du på V eller S
Om du värderar pengar högst så röstar du på M
Om du ogillar jobbiga babbar röstar du på SD

Osv osv osv….

Jag tror inte kvinnor tänker ens 1 sekund på konsekvenserna av denna ”medmänsklighet” som V och S driver igenom. Att plundra etniska svenskar och dela ut pengarna till illojala och korrupta invandrare som tycker svenskor är horor. Det slår garanterat tillbaka.

Att svenskor har haft det så pass bra i Sverige till skillnad från kvinnor i andra länder är knappast tack vare MENA-invandrare. Tvärtom, och nu ökar kvinnorna på MENAs inflytande i Sverige.

Men jag tror att kvinnors röster på dessa vänsterpartier beror på:
- Kvinnor tilltalas mer av deras profilering ”medmänsklighet”
- Kvinnor påverkas lättare av grupptryck, och är mer rädda för att inte passa in. Man vågar inte rösta SD även om man ens håller med. Vad ska Berit och Märta på jobbet tycka? Att vara Sverigedemokrat är ju hemskt!

Precis så. Finns inte en så privilegierad grupp som vita kvinnor i Skandinavien. Sen finns det en och annan incel och andra grupper män som kan vara farliga. Men det är ett annat ämne och inget vänstern kan lösa
Citera
2026-09-13, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retrouvailles
Enligt statistik från SVT inför årets val röstar 74,2% procent av unga kvinnor (18-29 år) rödgrönt, varav 21,9% (!) röstar V. Jag kan absolut förstå att man lutar åt vänsterns politik, men att så mycket som var femte ung kvinna röstar på extremvänstern finner jag obegripligt. Det är ren luftslottspolitik. Miljardärskatten som redan på kalkylen beräknas kosta Sverige mer i landsflykt än vad det drar in i avgifter, invandring utan gedigen satsning på integration vilket i sig kommer att späda på arbetslösheten p.g.a. otillräckliga kvalifikationer, arbetstiden som ska sänkas på högst oklar finansiering, och för att inte tala om det kvinnoförtryck som vi inte sätter ned foten för religiösa värderingar som anordnat äktenskap, burqa och niqab, mäns kontroll över kvinnor o.s.v.

Diskussionsfråga: Hur kan en person som säger sig stå för medmänsklighet, jämställdhet m.m. aktivt rösta för ett samhälle som kommer att resultera i raka motsatsen? Hårdare krav på invandrare kommer att leda till integrering, jobbmöjligheter och allt därtill vilket med stor sannolikhet kommer gynna ekonomin och minska kriminaliteten. Jag förstår faktiskt inte grunden. Är det någon form av trend att rösta V? Handlar det om okunskap? Eller vill folk genuint gå mot denna typ av samhälle, där vi ökar klyftorna mellan män och kvinnor samt möjliggör för människor att inte göra rätt för sig på bekostnad av dom dom faktiskt gör det?

Jag hör själv till gruppen ovan (unga kvinnor 18-29 år) och för mig var en röst på blågult en självklarhet. Det ska löna sig att göra rätt för sig, och väljer vi att låta folk invandra så har vi ett ansvar att hjälpa dom in i samhället, vilket vi ju gör genom krav. Ändå delas denna åsikt av få i ”min” grupp, vilket jag ärligt talat finner skrämmande.

1. Känslor (klimat och djur skall inte göra sig illa ,mammakänslor gällande flyktingar bestående av unga män)

2. Brist på karriärval i den privata sektorn där man skall ha så hög lön som möjligt och leva på DEI-anstöllningar. Alternativt jobba i den privata sektorn.

3. Alltid haft låg inkomst pga sjukpenning,a-kassa och jobbar deltid
Citera
2026-09-13, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Kvinnor är lättmanipulerade 🤷
Och vill stå rätt till på moralkompasset, på så sätt slippa konflikter och obehag.
Samt vara andra till lags.

Ingen raketforskning.

Stackars människor 😂😂

Det känns bra att lägga ut på sociala medier att man är global humanist. Allt ska ju redovisas på internet, även var man står politiskt. Då är det viktigt att man står på rätt sida. Då höjer man sitt dopamin. Man får en kick av godhet. Och lite likes.

Likadant som att lägga ut en selfie, typ

Jag följer en brud. Hon lägger ut om vänstern ständigt. Hon menade att man ska vara tacksam att man är född i Sverige. Och inte nåt annat land. Det handlar om tur

Bara där ser man deras skarpa sinne
Citera
2026-09-13, 11:25
Medlem
Vad de röstar på spelar ingen roll. De vill stå på vinnarens sida. Nu är det vänstern, på 30talet var det nazismen
Citera
2026-09-13, 11:28
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lawless19
Det känns bra att lägga ut på sociala medier att man är global humanist. Allt ska ju redovisas på internet, även var man står politiskt. Då är det viktigt att man står på rätt sida. Då höjer man sitt dopamin. Man får en kick av godhet. Och lite likes.

Likadant som att lägga ut en selfie, typ

Jag följer en brud. Hon lägger ut om vänstern ständigt. Hon menade att man ska vara tacksam att man är född i Sverige. Och inte nåt annat land. Det handlar om tur

Bara där ser man deras skarpa sinne

Rätt spår här för att förklara de unga kvinnornas beteende. V med sitt kommunistiska grundstråk sprider budskapet som lockar aningslösa människor om att alla ska ha det bra. Fast all erfarenhet visar att det brukar bli precis tvärtom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in